Все по-скъпи и стари таксита

Ако бъдат въведени минимални прагове, те само ще оскъпят услугата

Комисията за защита на конкуренцията се самосезира и започна производство по застъпничество точно заради вероятността да се въведат минимални прагове за тарифите на такситата.
Комисията за защита на конкуренцията се самосезира и започна производство по застъпничество точно заради вероятността да се въведат минимални прагове за тарифите на такситата.
Комисията за защита на конкуренцията се самосезира и започна производство по застъпничество точно заради вероятността да се въведат минимални прагове за тарифите на такситата.    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Комисията за защита на конкуренцията се самосезира и започна производство по застъпничество точно заради вероятността да се въведат минимални прагове за тарифите на такситата.    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

Дълги редици от десетина празни таксита по стоянките е честа гледка в столицата през последната година. Част от клиентите намират услугата за скъпа, а шофьорите обясняват, че колите са се увеличили много и всеки кара такси. Ако това е така, се очаква пазарът да реши всичко и цените на услугата да паднат, за да не стоят празни колите. Нищо такова обаче не се случва на пиацата – в момента в повечето градове очакват общинските съвети да гласуват не само максимална, както досега, но и минимална цена на превоза с жълт автомобил. Редиците на стоянките ще се увеличават и паркът няма да се обновява, тъй като през лятото парламентът вдигна ограничението коли на най-много 10-годишна възраст да изпълняват услугата и сега това може да се случва и с автомобил на възраст до 15 години. Големите и малките таксиметрови компании са единни, че 15-годишните коли са отстъпление от идеята за качествен транспорт. В същото време обаче нямат нищо против минималния праг, а според малките фирми минималната цена ще оскъпи услугата, тъй като и онези, които возят евтино, трябва да се съобразят с нея.

В същото време Комисията за защита на конкуренцията се самосезира и започна производство по застъпничество точно заради вероятността да се въведат минимални прагове, но независимо от очакваното й становище, то може да не бъде взето предвид от депутатите. В София очакването беше, че ще има минимален праг от септември, но досега само са проведени консултации с всички засегнати страни, но все още не са внесени никакви документи в общинския съвет. Пловдив и Варна са двата града, в които прагът вече е реалност от ноември. В Бургас минималната тарифа беше приета през октомври.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
28 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 2
    • + 7

    Интересно, такси превоза в развитите страни е една от най-регулираните индустрии. Играят роля и градските власти със специфични изисквания в допълнение към националните стандарти.

    Нередност?
  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • - 4
    • + 9

    юберът, юберът... и да го забранят, духът вече е пуснат от шишето... :)

    Нередност?
  • 3
    peni_nikol.53. avatar :-|
    Peni Nikol
    • - 1
    • + 13

    Нямам думи, от провинцията пътувах на 8.12 и от гарата взех такси да Александровска б-ца, и таксиджията ми каза че му дължа 19.68 лв. Естествено че ги платих но се усъмних че доста ме е излъгал.

    Нередност?
  • 4
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • - 1
    • + 13

    До коментар [#3] от "peni_nikol.53.":

    Определено са ви излъгали.
    Аз такси рядко ползвам, но когато ми се наложи, търся само от големи фирми - ОК супертранс или фиатите на Евроинс.

    Нередност?
  • 5
    mavricii.plovdiv avatar :-|
    mavricii.plovdiv
    • - 5
    • + 7

    Нали не мслите Че тази статия е в полза на юбер!?

    Нередност?
  • 6
    jessie... avatar :-|
    Jessika
    • + 10

    До коментар [#3] от "peni_nikol.53.":

    На мен веднъж ми се случи нещо подобно и аз отказах да платя показаната сума, а само толкова, колкото знаех, че би трябвало да струва. После казах, че искам да извикаме полиция. Явно работата не беше читава, защото оня не се съгласи и се опита да ме задържи в таксито с насилие, добре че излезе пазачът на блока и попита какво става. Таксиметърът се омете много бързо.
    Оттогава питам предварително, дали ще ми излезе повече от 10 лв. например.

    Нередност?
  • 7
    ptm36316000 avatar :-|
    ptm36316000
    • - 15
    • + 4

    Цените на такситата трябва да се освободят, т.е. минималния праг е добре без да има макисмален. Това е луксозна и скъпа услуга по принцип, не социална. Така хем ще останат само качествени коли/услуги, хем ще намалят трафика и замърсяването в градовете (в делничен ден, поне 25% от колита по улицата са таксита- вижте жълтия цвят)....На запад курс не излиза по малко от 20 Евро, средно, такси се взима само от стоянки,и т.н.. На който му е скъпо-градския транспорт- хем добре за общината, хем за екологията ...

    Нередност?
  • 8
    shileto avatar :-|
    shileto
    • - 1
    • + 11

    До коментар [#3] от "peni_nikol.53.":
    На гарата и аерогарата такситата са мошеници и задължително ще те излъжат

    Нередност?
  • 9
    fred avatar :-|
    Fred
    • - 2
    • + 23

    В сравнение с социализма сега такситата са на МНОГО по-високо ниво. Тогава беше нещо неописуемо, колите стари мръсни трошки, шофьорите арогантни, питат за маршрута и не те вземат ако не им хареса, трябва да им се подмазваш да те вземат макар че на стоянката цяла тълпа празни коли.

    Това беше резултатът от държавното регулиране. Сега е съвсем различно и много по-добре, затова държавата да не се пъха там където не и е работата. Единствено приемам регулацията на максималната цена и контрола за изправността на таксиметровите апарати защото действително има много нагли мошеници. Останалото да го решава конкуренцията.

    Нередност?
  • 10
    fred avatar :-|
    Fred
    • + 12

    "...Това е луксозна и скъпа услуга по принцип, не социална. "
    До коментар [#7] от "ptm36316000":

    Глупости, една проста сметка която съм си направил е, че за един пенсионер примерно който епизодично ползва транспорт различен от общественият много по-изгодно е да взема такси вместо да има собствена кола. "Ползваш когато ти трябва" вместо една трошка да ти седи пред блока, да плащаш данъци, поддръжка и т.н., какво по-логично от това?

    Направи една проста сметка какъв процент от времето собствената ти кола е в движение и колко стои паркирана и ще разбереш за какво говоря.

    Такситата са един логичен начин за разчистване на големите градове от безброй лични коли които са ги задръстили и 90% от времето не се използват. Затова те трябва да се облекчават включително услугата Uber.

    Нередност?
Нов коментар