Все по-скъпи и стари таксита
Ако бъдат въведени минимални прагове, те само ще оскъпят услугата


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Дълги редици от десетина празни таксита по стоянките е честа гледка в столицата през последната година. Част от клиентите намират услугата за скъпа, а шофьорите обясняват, че колите са се увеличили много и всеки кара такси. Ако това е така, се очаква пазарът да реши всичко и цените на услугата да паднат, за да не стоят празни колите. Нищо такова обаче не се случва на пиацата – в момента в повечето градове очакват общинските съвети да гласуват не само максимална, както досега, но и минимална цена на превоза с жълт автомобил. Редиците на стоянките ще се увеличават и паркът няма да се обновява, тъй като през лятото парламентът вдигна ограничението коли на най-много 10-годишна възраст да изпълняват услугата и сега това може да се случва и с автомобил на възраст до 15 години. Големите и малките таксиметрови компании са единни, че 15-годишните коли са отстъпление от идеята за качествен транспорт. В същото време обаче нямат нищо против минималния праг, а според малките фирми минималната цена ще оскъпи услугата, тъй като и онези, които возят евтино, трябва да се съобразят с нея.
В същото време Комисията за защита на конкуренцията се самосезира и започна производство по застъпничество точно заради вероятността да се въведат минимални прагове, но независимо от очакваното й становище, то може да не бъде взето предвид от депутатите. В София очакването беше, че ще има минимален праг от септември, но досега само са проведени консултации с всички засегнати страни, но все още не са внесени никакви документи в общинския съвет. Пловдив и Варна са двата града, в които прагът вече е реалност от ноември. В Бургас минималната тарифа беше приета през октомври.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
28 коментара
Интересно, такси превоза в развитите страни е една от най-регулираните индустрии. Играят роля и градските власти със специфични изисквания в допълнение към националните стандарти.
юберът, юберът... и да го забранят, духът вече е пуснат от шишето... :)
Нямам думи, от провинцията пътувах на 8.12 и от гарата взех такси да Александровска б-ца, и таксиджията ми каза че му дължа 19.68 лв. Естествено че ги платих но се усъмних че доста ме е излъгал.
До коментар [#3] от "peni_nikol.53.":
Определено са ви излъгали.
Аз такси рядко ползвам, но когато ми се наложи, търся само от големи фирми - ОК супертранс или фиатите на Евроинс.
Нали не мслите Че тази статия е в полза на юбер!?
До коментар [#3] от "peni_nikol.53.":
На мен веднъж ми се случи нещо подобно и аз отказах да платя показаната сума, а само толкова, колкото знаех, че би трябвало да струва. После казах, че искам да извикаме полиция. Явно работата не беше читава, защото оня не се съгласи и се опита да ме задържи в таксито с насилие, добре че излезе пазачът на блока и попита какво става. Таксиметърът се омете много бързо.
Оттогава питам предварително, дали ще ми излезе повече от 10 лв. например.
Цените на такситата трябва да се освободят, т.е. минималния праг е добре без да има макисмален. Това е луксозна и скъпа услуга по принцип, не социална. Така хем ще останат само качествени коли/услуги, хем ще намалят трафика и замърсяването в градовете (в делничен ден, поне 25% от колита по улицата са таксита- вижте жълтия цвят)....На запад курс не излиза по малко от 20 Евро, средно, такси се взима само от стоянки,и т.н.. На който му е скъпо-градския транспорт- хем добре за общината, хем за екологията ...
До коментар [#3] от "peni_nikol.53.":
На гарата и аерогарата такситата са мошеници и задължително ще те излъжат
В сравнение с социализма сега такситата са на МНОГО по-високо ниво. Тогава беше нещо неописуемо, колите стари мръсни трошки, шофьорите арогантни, питат за маршрута и не те вземат ако не им хареса, трябва да им се подмазваш да те вземат макар че на стоянката цяла тълпа празни коли.
Това беше резултатът от държавното регулиране. Сега е съвсем различно и много по-добре, затова държавата да не се пъха там където не и е работата. Единствено приемам регулацията на максималната цена и контрола за изправността на таксиметровите апарати защото действително има много нагли мошеници. Останалото да го решава конкуренцията.
"...Това е луксозна и скъпа услуга по принцип, не социална. "
До коментар [#7] от "ptm36316000":
Глупости, една проста сметка която съм си направил е, че за един пенсионер примерно който епизодично ползва транспорт различен от общественият много по-изгодно е да взема такси вместо да има собствена кола. "Ползваш когато ти трябва" вместо една трошка да ти седи пред блока, да плащаш данъци, поддръжка и т.н., какво по-логично от това?
Направи една проста сметка какъв процент от времето собствената ти кола е в движение и колко стои паркирана и ще разбереш за какво говоря.
Такситата са един логичен начин за разчистване на големите градове от безброй лични коли които са ги задръстили и 90% от времето не се използват. Затова те трябва да се облекчават включително услугата Uber.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход