Нов 6-месечен ремонт на "Цариградско шосе" започва през пролетта
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Нов 6-месечен ремонт на "Цариградско шосе" започва през пролетта

Още 8.3 км от булеварда ще бъдат преасфалтирани през 2015 г.

Нов 6-месечен ремонт на "Цариградско шосе" започва през пролетта

Фирмите за текущо поддържане на малки улици в София ще се надзирават от външна компания

13855 прочитания

Още 8.3 км от булеварда ще бъдат преасфалтирани през 2015 г.

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Плановете на общината са ремонтът да приключи до 15 септември.

Рехабилитацията на "Цариградско шосе" ще продължи през пролетта на 2015 г., а движението по ключовия булевард ще е затруднено най-малко половин година. Това стана ясно от думите на столичния зам.-кмет по транспорта Любомир Христов по време на семинар за бюджета на София през следващата година.

Ремонтът продължава с отсечките от алея "Яворов" до моста на "4-и километър" (2.5 км) и от бул. "Ал. Малинов" (от разклона за летището и "Младост") до околовръстния път (5.8 км).

Всеки момент Столична община трябва да обяви и избрания изпълнител в поръчката, чиято стойност ще е между 10 и 12 млн. лева. След сключването на договора ще има по-голяма яснота за графика на работа и организацията на движението в месеците на ремонт. Любомир Христов обясни, че ремонтът ще тече поетапно и движението няма да се спира изцяло, но със сигурност ще има затруднения за шофьорите.

Плановете на общината са ремонтът, който кметът Йорданка Фандъкова определи като един от най-важните проекти на София за 2015 г., да приключи до 15 септември, но това е малко вероятно, тъй като в обявлението за обществената поръчка е записано, че крайният срок е 31 декември 2015 г.

Новото кръстовище на "Гешов" и "България"

Според отчета на местната власт за пролетта на 2015 г. е планирано и началото на ремонта на кръстовището на булевардите "Акад. Иван Гешов" и "България". То ще бъде издигнато на две нива и ще бъде единствената "висяща" естакада в София, т.е. едното ниво ще бъде окачено на носеща конструкция. Към момента обаче няма стартирана процедура за избор на изпълнител, а устройствените планове на новото кръстовище бяха атакувани в съда от граждани заради предвидените отчуждения.

По информация на "Дневник" преди три дни Върховният административен съд е решил в полза на общината, но тепърва предстои издаването на разрешението за строеж, което също може да бъде обжалвано.

По-стриктен контрол за текущото поддържане

От догодина Столичната община ще въведе и нов метод за поддържане на малките улици в София. Градът ще бъде разделен на шест зони като в тях не са включени булеварди и главни улици. В момента тече оценка на офертите на кандидатите за текущо поддържане, които ще сключат 4-годишни договори с общината. Прогнозната цена за цялата поръчка за 4-те години е 136 млн. лева, което я прави една от най-големите на София.

Последната - 7-ма обособена позиция, е за избор на фирма за надзор върху качеството на изпълняваните ремонти и поддръжка. Идеята е компанията ежедневно да следи дали има дупки по платното, има ли разклатени плочки по тротоара, изтъркана ли е маркировката, на място ли са табелите и дали осветлението работи правилно. Фирмите по поддръжка ще трябва да отстраняват нередността възможно най-бързо. "Санкциите за фирмите ще са по-високи. Ако една от тях не изпълни качествено 25% от възложената й дейност, ще бъде глобена с 50% от сумата, която трябва да получи", обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Бюджетът за текущи ремонти в София за 2015 г. е над 24 млн. лв.

Община Перник е пред фалит

Над 6 млн. лева по сметките на община Перник са под запор, а просрочените задължения на местната власт са за над 16 млн. лева. Това съобщи кметът на града Иван Иванов на пресконференция в събота. Той беше избран за кмет от общинския съвет, след като Росица Янакиева влезе в парламента като депутат от АБВ. "Положението в Перник е изключително тежко, да не ви кажа и катастрофално", каза Иванов.

Според него в общината не е имало финансова дисциплина, а конкретни данни за финансовото състояние на града ще има, след като бъдат събрани всички данни. Още при встъпването му в длъжност например се оказва, че уличното осветление не е плащано от април заедно със стипендиите и транспорта на учениците. В момента в Перник текат две проверки – от Държавна финансова инспекция и Сметната палата.

"Има решение на общинския съвет за безлихвен кредит от Министерството на финансите за 2.2 милиона лева, но сега спешно ни трябва 1 млн. лв., за да се справим с плащанията към хората", каза Иванов. В противен случай общинските служители ще останат без заплати. Кметът на Перник отправи публична молба през медиите към премиера Бойко Борисов и финансовия министър Владислав Горанов за съдействие за осигуряването на необходимия по спешност минимум от средства.
Плановете на общината са ремонтът да приключи до 15 септември.

Рехабилитацията на "Цариградско шосе" ще продължи през пролетта на 2015 г., а движението по ключовия булевард ще е затруднено най-малко половин година. Това стана ясно от думите на столичния зам.-кмет по транспорта Любомир Христов по време на семинар за бюджета на София през следващата година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

52 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Много интересно ми звучи това "Идеята е компанията ежедневно да следи дали има дупки по платното, има ли разклатени плочки по тротоара,"

    Държа да кажа, че 90% от тротоарите на София представляват един калдъръм от натрошени плочки, омешани с кал и нашарени с локви моторно масло. Дилемата с разклатената плочка няма да се появи изобщо, защото плочката в повечето случаи ще липсва изцяло.

  • 2
    comandante avatar :-(

    Е*аси тормоза е с това цариградско !

  • 3
    comandante avatar :-|

    До коментар [#1] от "cinik":
    Ако Боко и Мафиански бяха походили интелигентно към разрешенията за строеж нямаше да се паркира по плочки или да е толкова претоварено Цариградско Шосе !

  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#3] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Новите сгради имат повече паркоместа от старите. Те подобряват съотношението, не го влошават. Проблемът идва от старите сгради с 8 гаража на 60 апартамента. Докато се чакаше 10 години опашка на Мототехника, това не беше проблем, но сега 60 апартамента значи в най-добрия случай 100 коли, като тенденцията е в посока 180, от които поне едната е трошка на трупчета-улично мазе.

  • 5
    etkata avatar :-|
    Десен екстремист

    Егати, то работи с половин капацитет всяко лято

  • 6
    wizard avatar :-P
    Wizard

    Всяко лято Цариградско шосе гарантира яденето на стотици корумпирани служители по цялата верига! Да живее пътят към Цариград!

  • etty1

    Това с разпадащите се коли по паркинги и тревни площи, е пълно безумие, случва се, защото никой не санкционира собствениците, на местните избори трябва повече да мислим за кого гласуваме, защото град не се управлява с политически, а с прагматични решения.

  • 8
    axo avatar :-|
    axo

    Планираното чудовище за кръстовището на "България" и "Гешов" е едно истинско безумие, в разрез с всякаква градоустройствена логика. Построяването му ще доведе до драстично влошаване на микроклиматичните и шумовите условия не само в района, но и в целия център. Дано не се случи, но най-вероятно парите вече са раздадени и цялата замесена пасмина ще го брани със зъби и нокти и най-накрая ще си го пробутат, както направиха с малоумното решение на Лъвов мост.

  • 9
    wds23355772 avatar :-|
    wds23355772

    Като не ремонтират - що не ремонтират?! Като ремонтират - пречат! Е нямате угодия! През май ви пускат метрото до Дружба и до Младост. Като ви е задръстено на Цариградско отивате и ползвате метро!

  • 10
    western_ avatar :-|
    western_

    До коментар [#8] от "axo":

    и как го реши това? събуди се и така ти хрумна, а? някакви, данни, анализи, проект поне да си видял?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK