Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
9 18 дек 2014, 18:06, 2987 прочитания

София отписа 30 млн. лв. задължения към транспортните компании

Други 6.5 млн. текущи дългове към столичните "Електро-" и "Автотранспорт"се прехвърлят към Общинска банка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Билетът в София може да стане 1.60 лв. по предложение на Центъра за градска мобилност

Идеята е поскъпването да влезе в сила от 1 юни, въпреки че от 2017 г. общината планира изцяло нова схема на таксуване на пътниците

27 мар 2016

Съмнителни софийски свръзки

Как общината дава 15 млн. лв. от публични търгове за транспорт и паркиране на свързани фирми

21 авг 2015

Нагласена работа

Непрозрачните обществени поръчки в Столичната община и Центъра за градска мобилност

21 авг 2015

Започва нова гражданска битка за нощен транспорт в столицата

От "Спаси София" предлагат въвеждането на шест нощни автобусни линии с цена на билета 1.50 лв.

19 май 2015

София ще търси частна компания да управлява "Топлофикация"

Общината цели да привлече чужди инвестиции, които да подобрят финансовото състояние на дружеството

25 мар 2014

Просрочените дългове на общините леко намаляват

В отделни области като Бургас, Велико Търново и Видин има сериозно увеличение

20 ное 2013

Има начин за събиране на старите дългове

Два са основните способа - чрез колекторска фирма или през съдия-изпълнител

11 ное 2013

Общините ще имат да вземат

Несъбраните просрочени дългове на фирми и граждани към общините надхвърлят 200 млн. лв.

21 май 2013
Дълговете на Центъра за градска мобилност към частни и общински превозвачи са над 100 млн. лв.
Столичният общински съвет се опитва по изкуствен начин да подобри финансовото състояние на задлъжнялата компания "Център за градска мобилност" (ЦГМ), която управлява транспорта в София. На заседанието си в четвъртък съветниците решиха текущи задължения от 6.5 млн. лв. на ЦГМ към общинските дружества "Столичен електротранспорт" и "Автотранспорт" се прехвърлят към Общинска банка. Със същото решение бяха отписани стари дългове на Центъра за градска мобилност към двете дружества и към "Метрополитен" ЕАД за близо 30 млн. лв.

До цесията от Общинска банка се стигна, след като от една година София удря на камък с опитите да изтегли заем от 81 млн. лв., с които да стабилизира финансовото състояние на затъналия в дългове градски транспорт. Срокът за набиране на оферти от банки беше удължаван 4 пъти и последният е 16 януари 2015 г.

Нова цесия към Общинска банка

Дълговете на Центъра за градска мобилност към частни и общински превозвачи са над 100 млн. лв., но с решението за търсене на кредит на трите оператора "Метрополитен", "Електротранспорт" и "Автотранспорт" беше възложено да отпишат вземанията си до 30 юни 2013 г. до размера на оперативните им задължения към този срок. Става въпрос за 16 млн. лв. към "Метрополитен", 12.4 млн. лв. към "Столичен електротранспорт" и 241 хил. лв. към "Автотранспорт".

Неразплатените сметки на градския транспорт са натрупани до края на 2012 г., като това стана ясно покрай скандала с прекратяването на договора с "Карат С", когато общината изчисли, че дължи на частния превозвач много повече от реалното. Дълговете на ЦГМ са към всички оператори в транспорта - автобусен превоз - общински и частен, метро, трамваи и тролеи. За сравнение, през 2011 г. тези задължения бяха с 32 млн. лв. по-малко.



През изтеклата година обаче Центърът за градска мобилност е натрупал нови 3 млн. лв. задължения към "Столичен автотранспорт" и 3.5 млн. лв. към "Електротранспорт". Те ще се прехвърлят чрез договор за цесия към Общинска банка, а Столична община ще ги изплаща на банката разсрочено до края на 2017 г. с шест месеца гратисен период, реши още общинският съвет. Според данни финансовите резултати на Центъра за градска мобилност за 2013 г. дружеството вече има прехвърлени към Общинска банка 3 млн. лв. дългове.

Без аргументи

Общинските съветници от БСП се обявиха против решението в частта му за обезценка на старите вземания от транспортните оператори. Иван Таков от БСП предложи точката да се раздели на две части - за цесията и за дълговете, но предложението беше отхвърлено. "Не чухме нито един аргумент защо се прави това отписване. Ощетяваме транспортните оператори за сметка на Центъра за градска мобилност, респективно на Столична община. Затова градският транспорт е в това състояние", каза общинският съветник. От 51 съветници 37 подкрепиха точката.
Паметникът пред НДК все пак ще бъде демонтиран

След повече от час дебати общинските съветници гласуваха "за" демонтирането на паметника "1300 години България" пред НДК и възстановяването на негово място на мемориалните плочи на Първи и Шести полк. В най-скоро време монументът с автор арх. Валентин Старчев ще бъде отстранен, фигурите от композицията ще бъдат изпратени временно в Музея на София и след това ще започне възстановяването на мемориалните плочи, които са били премахнати от комунистическата власт при строежа на сградата на НДК през 70-те години. Тепърва ще се решава съдбата на демонтирания паметник, като идеята от 2005 г. да се премести в Южния парк може и да не стигне до реализация.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПИБ: Цеко Минев не е собственик на "Юлен" 32 ПИБ: Цеко Минев не е собственик на "Юлен"

"Капитал" потърси банката и акционера й за коментар, след като премиерът публично посочи Минев като реален собственик

16 фев 2018, 14403 прочитания

Атрактивните формати Атрактивните формати

С какви предизвикателства се справят трима организатори на събития

16 фев 2018, 2327 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ВСС одобри проект за подобряване на сигурността на софтуера

Поставен под силен външен натиск, съветът прие проекта за запушване на слабостите на програмата "Лоу чойс"

КАТ в ерата на електронното управление

Докъде стигна пътна полиция в е-услугите

Полетът на валкириите над Сирия

Сблъсъкът между САЩ и руската частна армия "Вагнер" бележи нова, по-опасна фаза на войната в Близкия изток

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Лили Рибката"

Полът е вълшебство в модерната приказка на Ясен Григоров

Ново място: Carve Indoor Ski, Board & Bar

Алтернативна на сухата и безснежна зима - първият български спортен център за ски и сноуборд на закрито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 17.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.02.2018 Прочетете