София отписа 30 млн. лв. задължения към транспортните компании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София отписа 30 млн. лв. задължения към транспортните компании

През изтеклата година ЦГМ е натрупала нови 3 млн. лв. задължения към "Столичен автотранспорт" и 3.5 млн. лв. към "Електротранспорт"

София отписа 30 млн. лв. задължения към транспортните компании

Други 6.5 млн. текущи дългове към столичните "Електро-" и "Автотранспорт"се прехвърлят към Общинска банка

Десислава Лещарска
3921 прочитания

През изтеклата година ЦГМ е натрупала нови 3 млн. лв. задължения към "Столичен автотранспорт" и 3.5 млн. лв. към "Електротранспорт"

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Дълговете на Центъра за градска мобилност към частни и общински превозвачи са над 100 млн. лв.

Столичният общински съвет се опитва по изкуствен начин да подобри финансовото състояние на задлъжнялата компания "Център за градска мобилност" (ЦГМ), която управлява транспорта в София. На заседанието си в четвъртък съветниците решиха текущи задължения от 6.5 млн. лв. на ЦГМ към общинските дружества "Столичен електротранспорт" и "Автотранспорт" се прехвърлят към Общинска банка. Със същото решение бяха отписани стари дългове на Центъра за градска мобилност към двете дружества и към "Метрополитен" ЕАД за близо 30 млн. лв.

До цесията от Общинска банка се стигна, след като от една година София удря на камък с опитите да изтегли заем от 81 млн. лв., с които да стабилизира финансовото състояние на затъналия в дългове градски транспорт. Срокът за набиране на оферти от банки беше удължаван 4 пъти и последният е 16 януари 2015 г.

Нова цесия към Общинска банка

Дълговете на Центъра за градска мобилност към частни и общински превозвачи са над 100 млн. лв., но с решението за търсене на кредит на трите оператора "Метрополитен", "Електротранспорт" и "Автотранспорт" беше възложено да отпишат вземанията си до 30 юни 2013 г. до размера на оперативните им задължения към този срок. Става въпрос за 16 млн. лв. към "Метрополитен", 12.4 млн. лв. към "Столичен електротранспорт" и 241 хил. лв. към "Автотранспорт".

Неразплатените сметки на градския транспорт са натрупани до края на 2012 г., като това стана ясно покрай скандала с прекратяването на договора с "Карат С", когато общината изчисли, че дължи на частния превозвач много повече от реалното. Дълговете на ЦГМ са към всички оператори в транспорта - автобусен превоз - общински и частен, метро, трамваи и тролеи. За сравнение, през 2011 г. тези задължения бяха с 32 млн. лв. по-малко.

През изтеклата година обаче Центърът за градска мобилност е натрупал нови 3 млн. лв. задължения към "Столичен автотранспорт" и 3.5 млн. лв. към "Електротранспорт". Те ще се прехвърлят чрез договор за цесия към Общинска банка, а Столична община ще ги изплаща на банката разсрочено до края на 2017 г. с шест месеца гратисен период, реши още общинският съвет. Според данни финансовите резултати на Центъра за градска мобилност за 2013 г. дружеството вече има прехвърлени към Общинска банка 3 млн. лв. дългове.

Без аргументи

Общинските съветници от БСП се обявиха против решението в частта му за обезценка на старите вземания от транспортните оператори. Иван Таков от БСП предложи точката да се раздели на две части - за цесията и за дълговете, но предложението беше отхвърлено. "Не чухме нито един аргумент защо се прави това отписване. Ощетяваме транспортните оператори за сметка на Центъра за градска мобилност, респективно на Столична община. Затова градският транспорт е в това състояние", каза общинският съветник. От 51 съветници 37 подкрепиха точката.

Паметникът пред НДК все пак ще бъде демонтиран

След повече от час дебати общинските съветници гласуваха "за" демонтирането на паметника "1300 години България" пред НДК и възстановяването на негово място на мемориалните плочи на Първи и Шести полк. В най-скоро време монументът с автор арх. Валентин Старчев ще бъде отстранен, фигурите от композицията ще бъдат изпратени временно в Музея на София и след това ще започне възстановяването на мемориалните плочи, които са били премахнати от комунистическата власт при строежа на сградата на НДК през 70-те години. Тепърва ще се решава съдбата на демонтирания паметник, като идеята от 2005 г. да се премести в Южния парк може и да не стигне до реализация.
Дълговете на Центъра за градска мобилност към частни и общински превозвачи са над 100 млн. лв.

Столичният общински съвет се опитва по изкуствен начин да подобри финансовото състояние на задлъжнялата компания "Център за градска мобилност" (ЦГМ), която управлява транспорта в София. На заседанието си в четвъртък съветниците решиха текущи задължения от 6.5 млн. лв. на ЦГМ към общинските дружества "Столичен електротранспорт" и "Автотранспорт" се прехвърлят към Общинска банка. Със същото решение бяха отписани стари дългове на Центъра за градска мобилност към двете дружества и към "Метрополитен" ЕАД за близо 30 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    blaster avatar :-|
    Blaster _

    " ...задлъжнялата компания "Център за градска мобилност"
    А събраните от платените зони за паркиране влизат ли в баланса или потъват преди да бъдат отчетени?

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#1] от "Blaster _":

    Нали наскоро писаха, че и синята зона им била на загуба ??!!!!?!?!?!?! При което веднага им написах на формата за контакт, че съм готов да им поема безвъзмездно 2-3 улици - по техен избор, да ги разтоваря от този непосилен разход.

  • 3
    tanas avatar :-P
    Танас

    До коментар [#1] от "Blaster _":

    Пиши ги бегали. :-)

  • 4
    tanas avatar :-?
    Танас

    До коментар [#2] от "cinik":

    Дадоха ли ти ? :-)

  • 5
    _tsiki_ avatar :-|
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)

    Бих ги посъветвал да сложат кондуктори във всеки автобус, трамвай и тролей, понеже простолюдието (децата на червените българоубиици и техните съучастници) пътуват масово без билети и дори имат фрапиращата наглост да демонстрират липсата на елементарна култура, като молят нормалните хора да им дадат продупчените си билети като слизат. Отвратително!

  • 6
    avm10356087 avatar :-|
    avm10356087

    и метрополитен е на загуба представяте ли си за какви кражби става въпрос къде по света и метрото е на загуба нечувана лакомия е тва българина немога да го разбера с такива управленци нямаме никакъв шанс за бъдещето и на нашите деца остава да хвана първия самолет с еднопосочен билет и който иска да си гледа тоя сейр аман

  • 7
    _tsiki_ avatar :-|
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)

    До коментар [#6] от "avm10356087":

    Работата е там, че първо е сложно да избягаш от майка си, второ мащехата гледа да те изцеди не да ти създаде комфорт, а една фикция на щастие която по-добре ти да я усетиш, от колкото да хвърлиш децата си в един свят в който ще загубят това на което държиш.

  • 8
    abdul15 avatar :-P
    Прокопи педераст

    На ти кредити, дай си ми автобусите, нема пари - действайте, така ли ще стане после?

    И очаквате след това да си оставим пенсиите в НОИ?!
    Ха-ха, сменете дилъра, Менде, царкировите опиати не са достатъчни ;-)

  • 9
    avm10356087 avatar :-|
    avm10356087

    До коментар [#5] от "_tsiki_":


    До коментар [#7] от "_tsiki_":
    лично съм бил свидетел как кондукторите умишлено пропускат да проверят едни мургави ""събратя"" и лично аз съм вдигал скандали но ефект никакъв така че спокойно може да наредим и до червените боклуци и черни и какви ли не други второ незнам каква е тази майка която нагло краде свойте деца и се прави на ни чула ни видяла (визирам конкретно тази статия и лесно може да се провери в нета колко загуба имат общинските дружества ел. транспорт минус 8 милона автотранспорт минус 10 милиона метрото около 100 хил. лв минус) е къде се чуло и видяло метрото да е на загуба както казва братоев сега с новите мотриси ше продаваме ел. енергия на нек от излишната която генерират новите метровлакове каква жалка държавица и мащеха си имаме а като гледам народа как си вярва и ръкопляска на тая наглост няма никакъв шанс за оправия


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK