Новият брой: Накъде след вота
Close

Строителството на Северната тангента на София може да започне напролет

Повечето собственици на земи са съгласни с офертата на държавата за обезщетение

Лазар Лазаров    ©  Мария Съботинова

След повече от година на протести и съдебни дела спорът около Северната скоростна тангента на София е на път да бъде решен и строителството да започне. Това стана ясно след среща между ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и собствениците на отчуждавани имоти, през които преминава 16.5-километровото шосе, струващо 235 млн. лв. От тях за отчуждаване ще отидат около 18 млн. лв.

На срещата от пътната агенция са предложили извънсъдебни споразумения и прекратяване на започнатите дела. Срещу това държавата ще плати максималната присъдена от оценителите цена от 20.05 лв./кв.м за всички земеделски земи с оспорени от собствениците оценки.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
16 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ss avatar :-P
    SS
    • - 4
    • + 26

    Ще има Фандък за местните избори !!!

    Нередност?
  • 2
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov
    • - 7
    • + 13

    И пак никой нищо не казва какво ще се прави с участъка от АМ Люлин/Суходол до Бояна - от където тръгва южната дъга.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • - 35
    • + 6

    Има две неща за уточнение към написаното от г-жа Маркова.
    Основното е за предназначението на т.н. Северна тангента. Ако си направите труда да погледнете картата на района, ще видите, че това е хипотенуза на триъгълник с катети северната част на околовръстното и отсечката от магистрала Хемус, ще видите, че смисълът на тази тангента е само за турските тирове, които спестяват няколко километра по хипотенузата, вместо да минават по съществуващите катети.
    Съмнението ми е, че ненужният път, освен че ще унищожи земеделски земи, ще е прокорупционен фактор като едни милиони ще попаднат там, където трябва.

    Второто нещо са делата, които собствениците водят за оценката на земите им. Има прецеденти, когато метър е плащан по 70 лв.

    Нередност?
  • 4
    galla avatar :-?
    Γαλλα
    • - 7
    • + 5

    Може, не означава, че ще започне...

    Нередност?
  • 5
    dias avatar :-|
    dias
    • - 10
    • + 1

    Необходима квалификация а,а координатора по безопасност и здраве наистина е най-важният в целия обем СМР.Срам и резил ,това успяхме за 25 години.Въпросът КОЙ Ви очаква?!

    Нередност?
  • 6
    tanas avatar :-P
    Танас
    • - 3
    • + 5

    Евгения Каменова от протестиращите даде пример със земеделски имот, за който общината миналата година е начислила такса смет върху данъчна основа от 21 000 лв./дка, тъй като е в строителни граници. Същата земя при отчуждаването е оценена на 940 лв./дка.
    ============

    хАйдуклЪк по милиционерски. :-)

    Авторката на статията защо не попита защо сходни имоти на едно и също отстояние на центъра на София в южната част са над 1000 пъти по - скъпи от тези на север на София ?
    Всичките са в рамките на Околовръстен път.

    Нередност?
  • 7
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • - 20
    • + 5

    До коментар [#3] от "D-r D":

    И аз не виждам абсолютно никакъв смисъл от този проект. От архитектурна и градоустройствена гледна точка е пълно безумие. По-добре тия пари да бяха отишли за оправянето на околовръстното.

    В урбанистично отношение, този проект разсича слабоурбанизираните северни райони на две.
    За в бъдеще ще бъде още по-трудно да се интегрират районите, които тази "Тангента" ще разсече. За да се прокарат пътища, които да я пресичат ще бъде още по-предизвикателно. Да разбираме мостове и детелини. Напълно глупаво разходване на публичен ресурс. Както и на управленско и архитектурно късогледство е този проект!

    Нередност?
  • 8
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ
    • - 1
    • + 15

    Стига сте мрънкали, пътят е необходим! Дали цената му е толкова и дали собствениците ще бъдат обезщетени с колкото трябва е друг въпрос, важното е да се построи най-после този участък, който се надявам да облекчи голяма част от трафика по околовръсното, което пък не прилича на нормален път...

    Нередност?
  • 9
    antipa avatar :-P
    D-r D
    • - 14
    • + 4

    До коментар [#7] от "buiko":

    Както се убеждавате, публиката не се интересува от доводи, сметки и експертизи. Тя си иска пътища. За къде, колко струват, сега ли им е момента - не пита.
    А между другото земеделската земя, която ще се унищожи безвъзвратно, в момента се обработва и казват давала добри добиви.

    Нередност?
  • 10
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • - 11
    • + 3

    До коментар [#9] от "D-r D":

    О да, коментара преди вашия е доказателство за това. Ако тия пари се инвестират в довършването на северната дъга на околовръстния път, нема да има смисъл от изсипването на едни пари за обезщетяване на имоти. Ето и линк към схемата на трасето. И то отразява колко безсмислен в архитектурно отношение е тоя път.
    http://money.bg/news/id_969836824/%D0%90%D0%9F%D0%98_%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B2%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8_%D0%B7%D0%B0_%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5_%D0%BF%D0%BE_%D0%A1%D0%B5%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0_%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0_

    Но... както подчертавате публиката не се интересува от това колко и какво ще се строи, важното е да се лее бетон, хасфалт и прочее и то там, където няма нужда от това. После ще има да се чудят що се повишават данъците. Ето заради такива глупости.

    Нередност?
Нов коментар