Задъненият тунел на "Струма"
Основният проект в новата програма "Транспорт" е във все по-явна безизходица


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Помните ли, че идеята на магистралата до Гърция беше да е готова за олимпиадата през 2004 г.? Истината е, че дори съседната държава да беше домакин на игрите през 2020 г., едва ли и тогава щяхме да пътуваме дотам по завършена магистрала. Причината този път не е липса на пари, дори напротив. Магистрала "Струма" е единственият проект, за който със сигурност ще има финансиране по новата програма "Транспорт" (2014 - 2020).
Проблемът от години е един - Кресненското дефиле и по-специално начинът, по който да бъде преминато. На хартия той отдавна е избран - с 15-километров тунел на запад, през Малешевската планина. Заради високата цена на това решение обаче дискусиите между строители, еколози и институции не спират. А натоварената с реализацията на магистралата Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) вече проучва алтернатива - дублиране с ново платно на сегашния двулентов път през дефилето.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове