"Хемус" - първа резерва
Северната магистрала и тунелът под Шипка влязоха в последния момент в опашката за европарите
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Със или без пари от европейските фондове продължението на "Хемус" след Ябланица има реален шанс да започне още тази година. Още в първата работна седмица на януари Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) обяви обществена поръчка за строителството на 60-километровия участък от Ябланица до пътя Плевен - Ловеч. Ако бъдат осигурени средства от бюджета, строителството може да започне към средата на годината. Магистрала "Хемус" е резервен проект в новата програма "Транспорт" и ако бъдат спестени средства от "Струма", те с голяма вероятност ще бъдат насочени към нейното изграждане. Другата "резерва" в оперативната програма е тунелът под Шипка между Габрово и Казанлък.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
30 коментара
Тунелът под Шипка трябва да се направи, макар и да минава през парк Българка..
Ако Бойко построи тунела под Шипка ще влезе в историята като първия човек разцепил Балканя.
До коментар [#1] от "dr_t":
До коментар [#2] от "Meister Eckhart":
Моля, освен заклинания, дайте един довод поне с какво този тунел ще помогне на икономиката ни!
Аз мога да дам два за безмислието му:
1. Тунел север/юг с европари би облекчил единствено турския ТИР-трафик;
2. При съществуващите традиционни корупционни практики, поне половината от отпуснатите за строежа пари ще бъдат откраднати.
И един въпрос: колко пъти ви се случи да минете през Шипченския проход?
"Другата "резерва" в оперативната програма е тунелът под Шипка между Габрово и Казанлък."
А този проект трябваше да е приоритет, не резерва.
Ако няма европейски пари, вдигайте винетките. Навит - 10% по-дълга магистрална мрежа = 10% по-скъпи винетки. Моментът е изгоден, горивата паднаха с 1/3, чакам някой да се оплаче, че ще"изнемогва", когато винетката му е 74 лв вместо 67 лв, а бензинът междувременно - 2 лв вместо 2,50.
При ширина от около 15 метра за платно ( не съм от бранша - преценката е на око ) и 60 км дължина излиза, че 1 кв. м. от участъка ще струва около 100 евро без ДДС ... т.е. 240 лв. български - Найс...
До коментар [#3] от "D-r D":
На колко хора от страната им нужна магистрала "Люлин" но е построиха нали !!
Всички пътища са важни за страната, а за отделни региони са и животоспасяващи
Докато се посрои Хемус, Северна България ще се обезлюди напълно, а тогава не се знае кой ще я ползва. Иначе съм абсолютно съгласен, че магистралата е жизнено неоходима за икономиката на страната, защото пътуването от София в посока Варна си е истинско мъчение по сегашния (макар и рехабилитиран) първокласен път, особено за бизнеса. Пътувал съм редовно по тези дестинация 4 години по 3-4 пъти в месеца... не си е работа...
До коментар [#3] от "D-r D":
Поради ситуацията пътувам от София до Варна през Карнобат/Шумен (Рижки проход). Ако се построи тунел под Шипка има шанс да бъде изграден скоростен път Русе/Търново/Свиленград, а и всички по-дълги тунели са платени, мен последно ме изцакаха яко за тунела при Сан Бернар. И принципно, по-добре е да се инвестира в инфраструктура отколкото за пенсионерски надбавки, помощи за цигани и всякакви подобни социални безумия.
До коментар [#9] от "Consumer":
Да кажем, че строителството на ненужна инфраструктура е най-безполезното, даже вредно нещо. Надеждни връзки между северна и южна България без съмнение трябва да има. Но досега не съм срещнал сериозно обсъждане кои трябва да са. Та понеже стана дума най-прекия път София Варна е по подбалканската и Камчия. Но за тях и дума не се отваря.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.