Държавата търси изпълнител за "Хемус" до Ловеч
Ако строителството започне тази година, магистралната отсечка трябва да е готова през 2018 г.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Първата работна седмица на януари приключи с обявяването на първата голяма обществена поръчка за годината – продължението на магистрала "Хемус" до пътя Плевен – Ловеч. Възложител е Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП), която отговаря за реализацията на проекта.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
45 коментара
Сега да видим,кой отговаря на тези условия.
Внимавайте с мостовете!
До коментар [#1] от "rosiraycheva50._":
Е как КОЙ, то се знае.
До коментар [#1] от "rosiraycheva50._":
++++++++++++++++++++
Това за археолозите направо "изби рибата"?!Като нищо една или най-много две фирми ще могат да отговорят на тези условия и те ще са собственост на "правилните хора"!Освен това цената на километър е много висока!
До коментар [#3] от "today":
Само,че ние не знаем и ще разберем чак като приключат процедурите по т.н. търг за тази апетитна поръчка!Да не би случайно да е една фирма от Стара Загора,която финансира един тим в Б групата..........................?!
По-важното е дали новият проект за Струма през Кресненското дефиле ще мине одобрение за ОВОС..., а после да правим другите сметки...
Започнатото е наполовина свършено, гласи валидната за случая гръцка поговорка. А българската гласи, че наканването е най-тежката работа. Така че, новината е добра, дано и да няма нагласени условия тип "кандидатът да има кариера за розов чакъл в Троян" или "2 координатори по безопасност и здраве със стаж в България от 9 години и 7 месеца". Или пък "5-ма инженер-магистри". Миланските, мадридските и виенските инженери са едни прости дипл.инж. , не са магистри от ПЖИ и МГУ, затова чужденците се оказват негодни за завишените и величави български критерии. Да видим успели ли ли да саботират и тази процедура, като я замотаят с години по КЗК и ВАС.
ПС. Съчувствам и на тръжната комисия, която е ни повече, ни по-малко в положението на Джери Макуайър от едноименния филм. Натиск, телефонни обаждания....Който не загрява кой епозод от филма визирам, ето тук да си припомни, клипчето е само 2 минути:
https://www.youtube.com/watch?v=FFrag8ll85w
Поради каква причина започваме процедура със срок от 1 месец, за проект, който не може да почне още дълго време, поради липса на финансиране? Докато не приключи въпроса с Кресненското дефиле просто е абсурдно да се действа или бързаме да изберем правилните фирми, за да няма съмнения после, защото друга причина с това бързане не виждам.
П.п. при проектен срок от 32 месеца и с още 50% от времето аванс, прави 4 години за изпълнение или дори и да се почне през 2018, пак ще може да се изпълни с финансиране от този програмен период, което финансиране, няма как да го има, дори и да се изпълни по-евтиния вариант за Струма.
Най-безумната магистрала - в нищото, по средата на Дунавската равнина, отдалечена от всички големи градове, магистрала свързваща Павликени, Полски тръмбеш и Попово. Капитал, поемете инициатива за допитване, дали е нужна в този вид, не е ли по добре да минава по близо до Ловеч, Севлиево и Търново, или на север към Плевен- Русе? А дали дад не се поствоят 4-лентови пътища по сегашните след Ябланица? Кой е измислил тази магистрала в нищото ???
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.