Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Съкращенията на влакове започнаха

Железничарите организират протести. Директорът на БДЖ заговори за възстановяване на разписанието

Причината за оптимизацията е недостиг на 40 млн. лв. субсидии
Причината за оптимизацията е недостиг на 40 млн. лв. субсидии
Причината за оптимизацията е недостиг на 40 млн. лв. субсидии    ©  Велко Ангелов
Причината за оптимизацията е недостиг на 40 млн. лв. субсидии    ©  Велко Ангелов

"От днес спират 38 влака, а 10 други са с променен режим на работа. Започват и масови съкращения в БДЖ. Това е единственото действие, което бихме могли да предприемем, след като субсидията беше намалена от 180 млн. на 140 млн. лева. Принудени сме да редуцираме влаковете в движение и да свием персонала."

Това заяви изпълнителният директор на холдинга Владимир Владимиров в понеделник пред БНТ. От началото на февруари ще бъдат спрени още 90 влака при общо около 600 пътуващи сега. Оптимизацията на линиите означава и съкращения на персонал. Синдикатите пък, напълно очаквано, обявиха, че се готвят за национална стачка.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
80 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kireto avatar :-|
    Кирето
    • - 19
    • + 103

    Ако все още, някъде в България има остатъци от соц. мислене и навици, това са БДЖ и Български пощи.
    Само някой да посмее да предприеме някакви реформи и синдикатите скачат, като ужилени. Вкопчили в тия два сектора и не дават и дума да се каже за реформи.
    Минава известно време, направят се една-две срещи и всичко тихомълком отминава...
    А кражбите на нафта и всякакъв вид злоупотреби продължават...

    Нередност?
  • 2
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 3
    • + 52

    До коментар [#1] от "Кирето":

    НЕК и ЕСО също, там реформи и оптимизации не е имало от години.

    Нередност?
  • 3
    dqdomraz avatar :-|
    Дядо Мраз
    • - 1
    • + 65

    "Това е единственото действие, което бихме могли да предприемем"
    Абе май има и други действия, като борба срещу кражбите, поръчките да не са само за наши хора, кадрите да не се назначават на партиен принцип, да има реален контрол за редовността на пътниците по някои линии (а не 50 ст на ръка) и т.н. Но за това не е модерно да се говори.

    Нередност?
  • 4
    wds23355772 avatar :-|
    wds23355772
    • - 19
    • + 50

    Това, което директорчето Владимирчо нарича оптимизация е обикновено малоумно съкращение. Оптимизация означава от ако имаш 3 влака да ги смениш с 2 други, така че двата да са с по-добро натоварване, и с такива часове, че ощетените пътници да са по-малко от тези, които биха имали полза.
    Това, което прави Владимирчо е от три влака да махне единия. А другите два да продължат да си се лангъркат полупразни. Пътниците от спрения влак отиват на автобуса. А автобуса представлява очукан 20 годишен микробус Ивеко, на малка транспортна фирма с лепенка "Бог ми е навигатор"!

    Нередност?
  • 5
    siw46354308 avatar :-|
    siw46354308
    • - 11
    • + 37

    БДЖ и пощите са замръзнали някъде 50те години наминалия век. Голям рев ще падне, но е фатално необходимо грубо и безмилостно рязане. Иначе тях ще си ги има и ще си работят, но без клиентска база.Те и сега са си почти самодостатъчни. Влаковете си пътуват празни по нерентабилните дестинации, а пощите даже не знам с какво се занимават. Скоро по коледа един колет го облепваха с лепенки и опечатваха с печати около 20 мин. Скорост на обслужване 3 души/час. А, може би и да дават парите на пенсионерите с ония картончета, дето ги търсят в едно чекмедже по азбучен ред.

    Нередност?
  • 6
    hgg21387465 avatar :-|
    hgg21387465
    • - 3
    • + 37

    Основният проблем не е БДЖ, а остарялата ни железопътна инфраструктура - в НКЖИ е големо крадене. На парче, къса се месо, ама здравата и не се мисли. БДЖ е един брашнен чувал, на който всеки си упражнява боксовите умения. Хора, не разбрахте ли, че ако нямаш добра и безопасна жп инфраструктура, няма как да се получи.

    Нередност?
  • 7
    maximxx avatar :-|
    Максо
    • - 30
    • + 28

    БДЖ е лукс, който България не може да си позволи - поне в този вид и в този момент.

    Нередност?
  • 9
    gope avatar :-|
    Gopeто
    • + 29

    С общините нищо няма да се получи. Всеки кмет или влиятелен общинар ще набута автобусен превозвач менте, който ще вземе субсидията и ще вози на раздути цени с потрошени маршрутки и когато им скимне. В нашия край "превозвача" получава пари от общините за да прави курсове до селата на ниски цени, но реално си взима субсидията и пътува когато му скимне (като отидеш в някое село не се знае кога ще се върнеш) и цените никак не са ниски.

    Нередност?
  • 10
    gope avatar :-|
    Gopeто
    • - 4
    • + 33

    До коментар [#7] от "Максим Александров":
    Железницата не е лукс а необходимост и бъдеще. За целта държавата трябва да постави за приоритет развитието и. И разбира се да се управлява истински всеки лев, който се дава на превозвача (и на инфраструктурата също) така, щото пътниците не просто да получават услуга, а тя да им върши работа и да им е удобна.
    А лукс е по-скоро Авиоотряд 28.

    Нередност?
Нов коментар