Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
61 14 яну 2015, 19:56, 11509 прочитания

Съкращаването на влакове спира

БДЖ ще очаква от Министерството на финансите да увеличи субсидията с 40 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Съкращаването на нови влакове в БДЖ спира, а спрените досега ще бъдат възстановени. Условието това да се случи е в петък министърът на финансите Владислав Горанов да се съгласи да прехвърли отделените 40 млн. лв. за разплащане с кредиторите на БДЖ в субсидията на компанията.

Решението беше взето единодушно в комисията по транспорт в парламента в присъствието на ръководството на Министерството на транспорта и на БДЖ, синдикати, областни управители. До връщането на нещата в изходна позиция се стигна, след като първото премахване на 38 губещи разписания предизвика голям политически и обществен отпор по места, а синдикатите заплашиха с протести. От 1 февруари трябваше да започне съкращаването на нови 81 влака, но и това е на път да не стане.


Дори и прехвърлянето на парите да се състои обаче, това ще спечели само време на БДЖ, която работи на загуба от години и не може да се разплати с кредиторите си. Прекратената оптимизация на мрежа и на служители само доказа за пореден път, че реформите в железницата са малко вероятни.

Депутатите приеха три препоръки. Първата, приета с единодушие, е към министъра на финансите, който да преобразува въпросния целеви капиталов трансфер от 40 млн. лв. в субсидия. Втора препоръка, отново приета с единодушие, депутатите отправиха към министъра на транспорта Ивайло Московски. Тя предвижда да се преустанови редуцирането на разписания до приемането в срок до 4 месеца на стратегически документ за развитие на железниците. Третата препоръка е за връщане на спрените до момента 38 разписания в технически възможния срок, като изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров заяви, че необходимите на общините влакове ще бъдат върнати.

Въртим едни пари



До поредната железопътна драма, съпроводена със съкращаване на линии и бъдещи съкращения на служители, се стигна, след като субсидията на БДЖ за 2015 г. беше преразпределена по различен начин в сравнение с предходните години. От субсидията от 180 млн. лв., която отива за доплащане на намалените билети на ученици, пенсионери и т.н. беше решено 40 млн. лв. от сумата да се отпуснат под формата на целеви трансфер за разплащане с кредиторите. Това означава, че на месец БДЖ получава финансови инжекции с 3.4 млн. лв. по-малко, а за получаване на останалите 40 млн. лв. ще е необходимо разрешение от Брюксел.

"Тази помощ няма да бъде нотифицирана от Брюксел, тъй като искат оздравителен план, който да бъде институционализиран, т.е. да премине през парламента, за да получим помощта", заяви Ивайло Московски пред депутатите, като допълни, че подобни нотификации отнемат много време.

Топката във финансите

Изпълнителният директор на холдинга Владимир Владимиров внесе допълнителен щрих. Според изчисленията на ръководството на БДЖ, ако субсидията остане в настоящия си размер през 2015 г., дружеството ще реализира 45 млн. лв. загуба. По думите на Владимир Владимиров взетите мерки за съкращаване на служители и влакове няма да доведат до реален финансов резултат през тази година заради колективния трудов договор, като за съкращението на въпросните около 1500 служители ще са необходими 6-7 месеца, а на съкратените ще трябва да се изплатят по 6 заплати. Или загубата за 2015 г. остава. "Ако дружеството е на загуба и не може да докаже как ще излезе от нея, практически това означава, че няма да получи нотификация от Брюксел", заяви Владимиров. Или за тази година дружеството рискува да остане без тези пари. 

Абсурдното в случая е, че решението за променената структура на субсидията беше прието от същия този парламент, който сега настоява за обратното и за връщане на нещата в изходна позиция. Сега топката остава в Министерството на финансите, като решението се очаква в петък.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За две седмици в бюрата по труда са се регистрирали 37 870 души 1 За две седмици в бюрата по труда са се регистрирали 37 870 души

От тях пристигналите от чужбина са 640 души. Най-силно са засегнати туризъм, хотелиерство и рестораньорство

4 апр 2020, 1553 прочитания

Радан Кънев: Икономическите мерки не отговарят на европейските условия за подпомагане 9 Радан Кънев: Икономическите мерки не отговарят на европейските условия за подпомагане

Възстановяване на нормалния обществен живот и връщането към здрава и процъфтяваща икономика трябва да върви ръка за ръка с възстановяването на правовата държава

4 апр 2020, 1859 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Коментари Daily 14 януари - Синдромът "компрометирана независимост"

И още: Този парламент може да направи много поразии; Петролните пазари: добре дошли в старата нормалност

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10