Съкращаването на влакове спира

БДЖ ще очаква от Министерството на финансите да увеличи субсидията с 40 млн. лв.

Прекратената оптимизация на мрежа и на служители за пореден път доказа, че реформите в железницата са малко вероятни
Прекратената оптимизация на мрежа и на служители за пореден път доказа, че реформите в железницата са малко вероятни
Прекратената оптимизация на мрежа и на служители за пореден път доказа, че реформите в железницата са малко вероятни    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Прекратената оптимизация на мрежа и на служители за пореден път доказа, че реформите в железницата са малко вероятни    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ

Съкращаването на нови влакове в БДЖ спира, а спрените досега ще бъдат възстановени. Условието това да се случи е в петък министърът на финансите Владислав Горанов да се съгласи да прехвърли отделените 40 млн. лв. за разплащане с кредиторите на БДЖ в субсидията на компанията.

Решението беше взето единодушно в комисията по транспорт в парламента в присъствието на ръководството на Министерството на транспорта и на БДЖ, синдикати, областни управители. До връщането на нещата в изходна позиция се стигна, след като първото премахване на 38 губещи разписания предизвика голям политически и обществен отпор по места, а синдикатите заплашиха с протести. От 1 февруари трябваше да започне съкращаването на нови 81 влака, но и това е на път да не стане.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
61 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chicago514 avatar :-|
    chicago514
    • - 68
    • + 9

    Почва да им се възвръща акъла в главите.

    Нередност?
  • 2
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin
    • - 12
    • + 109

    Браво.Пролетари от всички страни, вдигайте манифестация.

    А колкото до нас работещите, ще ни се наложи отново да изкараме няколкостотин милиона тая година, за да може ръждясалата ни железница да хрантути куцо и сакато.

    Знаех си, че Борисов ще клекне.От него не може да очакваме реформи, доказа го многократно.Утре и за тютюн ше кихне повечко, други ден за мангоджери да направят още някое чаве и така, България ще си остане клоака.

    П.С. Като гледам и реформаторите не го дават много реформаторски.Комформаторския блок :)

    Нередност?
  • 3
    peni_nikol.53. avatar :-|
    Peni Nikol
    • - 3
    • + 22

    Маямата ги изплаши, че ще поведе железничарите.

    Нередност?
  • 4
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 4
    • + 36

    когато нещо се прави без визия - резултатите са на лице.

    има елементарни неща,които бодат очите през 2015 година. билетите се издават ръчно, няма обща система. камо ли онлайн.

    съществуващата ел.мрежа и комуникационна система са оставени на умиране,а представляваха едни от най-ценните активи на БДЖ. оптимизирането на горните 3 (три) би довело до значителни съкращения на щатовете.

    Без силна инвестиционна програма за релсовия път и тунели за съкращаване на разстоянията няма как да се мине. тук е мястото на държавата. Тя обаче тук ли е?

    Нередност?
  • 5
    dobbrev avatar :-|
    Krasimir Dobrev
    • - 35
    • + 11

    Да закриват Железницата, АЕЦ-а, тецовете... Да се знае, че сме реформатори- капиталисти хахаха. Паплач, неразбираща от структурни отрасли! Преди да си изхвърлите старите дрехи си купете нови, за да не останете по чифте пищови!!! /мога да дам САМО един пример- Майка България/. Съгласен съм, че БДЖ е грозна гледка, споко :)

    Нередност?
  • 6
    kireto avatar :-|
    Кирето
    • - 7
    • + 51

    До коментар [#2] от "petergriffin":

    Че как няма да клекне, нали профсъюзите се изтъпанчиха по тв-тата и заврещяха за стачки и не знам какво си...
    А БДЖ, заедно с пощите така смучат от бюджета, че не е истина.
    А аз, тъкмо си кажа - тия искат реформи и започват нещо, а то на другият ден, след натиска от профсъюзите, клекнат.
    Жалко, много жалко.

    Нередност?
  • 7
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin
    • - 3
    • + 48

    До коментар [#6] от "Кирето":

    Паразитиращите синдикати само да мъцнат и политягите ни се предават, а работещата и мислеща част от обществото 400 дни протестира и блокира парламента и нищо.Трябваше да чакаме да се скарат мустака и сарая, за да се свърши с абсурда Орешарски.

    Що за нелепа държава бе хора, кажете ми, как се оправя такава кочина???

    Нередност?
  • 8
    judjuk avatar :-|
    Judjuk
    • - 53
    • + 10

    БДЖ остана последното предприятие, имащо социални функции. Така че ще продължи да бъде субсидирано. Точка. Десните да духат супата.

    Нередност?
  • 9
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin
    • - 5
    • + 54

    До коментар [#8] от "judjuk":

    Ако под социални функции имаш предвид раздаване на пари за нищо правене и брутална неефективност, значи БДЖ е социален фаворит.Чудя се дали говориш с ирония или наистина се радваш.

    Защото ако си работещ в частния сектор като мен 180 млн. лв. субсидия означават, че ти трябва да изработиш малко над 60 лева за БДЖ тази година.И дружеството пак ще е на загуба от 45 млн. лева.

    Осъзнаваш ли какво значат тези цифри или си оставил мисленето на десните?

    Нередност?
  • 10
    kireto avatar :-?
    Кирето
    • - 3
    • + 32

    До коментар [#8] от "judjuk":

    Какво имаш предвид под "социално"?
    Това, да вози с намаления, че там има ненужно раздут щат, което само по себе си е вид "социална услуга", краденето на нафта или мизерните условия за пътуващите?
    Ще се радвам да поясни, естествено след като изстине супата...

    Нередност?
Нов коментар