"Метрополитен" купува 20 нови влака за третия лъч на метрото
Поръчката за подвижен състав и системи за управление на движението е за 420 млн. лв.


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
43 коментара
Успех и на новите влакчета, и на метростроителството като цяло! Нямам никакви претенции към производителя на влакчетата, стига да се спазват техническите изисквания за тях - дали ще са руски, испански или други е все тая...
Рекуперация ще има ли или после ще я правят за други пари ?
До коментар [#3] от "Танас": Сегашните влакчета нямат ли(без най-старите)?
"Двигателите са асинхронни с рекуперация (възстановяване) на енергия в енергосистемата на метрото при движение по инерция и в спирачен режим т.е. в тези случаи те работят като генератори на ток. В резултат разхода на ел.енергия при тях е с около 25% по-малка от тази изразходвана от влакове с обикновени двигатели. "
http://www2.metropolitan.bg/bg/news/view/91.html
До коментар [#4] от "fec32306340":
Спомням си че май купуваха други електромотори ли беше не знам какво точно и няма да ме учуди ако и сега направят така та да има папо за свако, бако и на кмето брато. :-)
Харесва ми мащаба на София. Кметовете на останалите големи градове се хвалят, че ще имат 100 млн. за следващия програмен период, а в столицата само една обществена поръчка е за 420 млн.
Поне като се дават толкова пари за метрото, което според мен е правилно, Фандъкова да се захване здраво с колите, паркирането и тротоарите. Може да Ви изглежда дребно, но след като има осигурен добър, безопасен и екологичен транспорт, като искаш нещо различно ще си плащаш яко.
Тези влакове ще са са доста по-различни от тези по 1ва и 2ра линия. Други габарити, друго токоснемане и с различна автоматика. По-скоро е невероятно да са Руски. Това е и причината да са по-скъпи.
Сумата е стряскаща но голяма част от нея е с европейското финансиране, хубаво беше да се напише колко е то. Метрото е една от малкото инвестиции насочено към облекчаване на живота на обикновеният човек затова го подкрепям напълно.
Откакто се появи то направо се родих, преди 2 часа до работното място и още 2 часа обратно, 4 часа в невероятна блъсканица, прекачвания и нерви. Сега е само половин час от врата до врата, 3 часа от живота ми спестени всеки ден, 1000 часа спестени годишно а това са 3 месеца за нещо по-полезно.
За метровлаковете не знам как ще решат дилемата, парите са европейски и ЕС с основание очаква те да се върнат при него чрез поръчката, това са работни места. От друга страна руснаците дадоха най-ниска цена а и смесването на различни конструкции затруднява поддръжката. Няма да им е лесна задачата особено при сегашната геополитическа обстановка.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход