България иска отсрочка от ЕК за инфраструктурните проекти
Въпреки доброто изпълнение на програма "Транспорт", част от проектите изостават критично


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Петнадесет големи инфраструктурни проекта от програма "Транспорт" – за ремонт на жп линии и жп гари, интермодален терминал в Пловдив, за строителство на магистрали и за подобряване на корабоплаването, трябва да приключат в рамките на тази година, иначе има риск за провал на европейското им финансиране. Това стана ясно при отчета на програмата, представен от транспортния министър Ивайло Московски и заместник-ръководителя Галина Василева.
Министърът обясни, че единият вариант за действие в тази ситуация е да се иска отсрочка от Европейската комисия по правилото n+2. Тоест проектите, договорени през 2014 г., да се завършат най-късно в края на 2016 г. За тази цел обаче трябва изричното съгласие на Европейската комисия. Отсрочка ще е необходима и за големите забавени проекти по "Околна среда" и "Регионално развитие", посочи министър Московски като добави, че шансовете проекти с над 2-годишно закъснение да приключат до края на годината е много малък. "Ако успеем да получим отсрочка с една година, това ще бъде допълнителен бонус и "глътка въздух" за транспортните проекти", обобщи министърът.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове