Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

България иска отсрочка от ЕК за инфраструктурните проекти

Въпреки доброто изпълнение на програма "Транспорт", част от проектите изостават критично

Лот 2 на магистрала "Струма" е един от забавените проекти, но все пак трябва да приключи до края на тази година
Лот 2 на магистрала "Струма" е един от забавените проекти, но все пак трябва да приключи до края на тази година
Лот 2 на магистрала "Струма" е един от забавените проекти, но все пак трябва да приключи до края на тази година    ©  Надежда Чипева
Лот 2 на магистрала "Струма" е един от забавените проекти, но все пак трябва да приключи до края на тази година    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Петнадесет големи инфраструктурни проекта от програма "Транспорт" – за ремонт на жп линии и жп гари, интермодален терминал в Пловдив, за строителство на магистрали и за подобряване на корабоплаването, трябва да приключат в рамките на тази година, иначе има риск за провал на европейското им финансиране. Това стана ясно при отчета на програмата, представен от транспортния министър Ивайло Московски и заместник-ръководителя Галина Василева.

Министърът обясни, че единият вариант за действие в тази ситуация е да се иска отсрочка от Европейската комисия по правилото n+2. Тоест проектите, договорени през 2014 г., да се завършат най-късно в края на 2016 г. За тази цел обаче трябва изричното съгласие на Европейската комисия. Отсрочка ще е необходима и за големите забавени проекти по "Околна среда" и "Регионално развитие", посочи министър Московски като добави, че шансовете проекти с над 2-годишно закъснение да приключат до края на годината е много малък. "Ако успеем да получим отсрочка с една година, това ще бъде допълнителен бонус и "глътка въздух" за транспортните проекти", обобщи министърът.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси
    • - 5
    • + 6

    На ЕК сигурно и писна от нашите искания за отсрочки.Един път не свършихме нещо навреме.

    Нередност?
  • 2
    ss avatar :-P
    SS
    • - 1
    • + 18

    На ЕК може и да и е писнало ...ама и е ясно , че наследеното от Орешарски е като да те върнат да повтаряш годината !

    Е оптимизмът ми нараства като гледам как чичко Юнкер милва Баце Боце по главицата !!!

    Нередност?
  • 3
    pavla avatar :-(
    ПАВЛА
    • - 3

    Боце се излага.

    Нередност?
  • 4
    dias avatar :-|
    dias
    • + 1

    Защо закъсняват?!

    Нередност?
  • 5
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin
    • + 4

    До коментар [#3] от "ПАВЛА - Je suis ECONOMEDIA":

    Боце не е виновен с влучая.Звучи клиширано, но Орешарски и неговите крадливи идиоти са виновни :)

    Нередност?
  • 6
    afanko avatar :-(
    afanko
    • + 2

    Време е вече да се разбере : ВСИЧКИ ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРОЕКТ СА НАПРАВЕНИ ОТ БЪЛГАРСКИ ФИРМИ !

    Независимо кой е спечелил поръчката и кой се води ГЛАДЕН изпълнител. Практиката е да се докарат 20-50 човека "инжелери", невероятни "специалисти" н подизпълнители и другарите викат, да много хубаво го направи.

    От всичките обекти съм виждал няколко изключения, но те само потвърждават правилото. Поглед имам върху повечето строителни обекти в момента.

    ПП Колега работи във Финландия, там веке си е комунизъм и всичко се изпълнява от 1! фирма. Проектът бил европейски и той попитал, добре де, няма ли условие еврогейски фирми да участват в изпълнението, те да си строят у тях!

    ППП Не казвам, че нашите фирми са цвете за мирисане, но с тази схема половината средства се изнасят от тук!

    Нередност?
Нов коментар