България иска отсрочка от ЕК за инфраструктурните проекти
Въпреки доброто изпълнение на програма "Транспорт", част от проектите изостават критично


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Петнадесет големи инфраструктурни проекта от програма "Транспорт" – за ремонт на жп линии и жп гари, интермодален терминал в Пловдив, за строителство на магистрали и за подобряване на корабоплаването, трябва да приключат в рамките на тази година, иначе има риск за провал на европейското им финансиране. Това стана ясно при отчета на програмата, представен от транспортния министър Ивайло Московски и заместник-ръководителя Галина Василева.
Министърът обясни, че единият вариант за действие в тази ситуация е да се иска отсрочка от Европейската комисия по правилото n+2. Тоест проектите, договорени през 2014 г., да се завършат най-късно в края на 2016 г. За тази цел обаче трябва изричното съгласие на Европейската комисия. Отсрочка ще е необходима и за големите забавени проекти по "Околна среда" и "Регионално развитие", посочи министър Московски като добави, че шансовете проекти с над 2-годишно закъснение да приключат до края на годината е много малък. "Ако успеем да получим отсрочка с една година, това ще бъде допълнителен бонус и "глътка въздух" за транспортните проекти", обобщи министърът.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
На ЕК сигурно и писна от нашите искания за отсрочки.Един път не свършихме нещо навреме.
На ЕК може и да и е писнало ...ама и е ясно , че наследеното от Орешарски е като да те върнат да повтаряш годината !
Е оптимизмът ми нараства като гледам как чичко Юнкер милва Баце Боце по главицата !!!
Боце се излага.
Защо закъсняват?!
До коментар [#3] от "ПАВЛА - Je suis ECONOMEDIA":
Боце не е виновен с влучая.Звучи клиширано, но Орешарски и неговите крадливи идиоти са виновни :)
Време е вече да се разбере : ВСИЧКИ ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРОЕКТ СА НАПРАВЕНИ ОТ БЪЛГАРСКИ ФИРМИ !
Независимо кой е спечелил поръчката и кой се води ГЛАДЕН изпълнител. Практиката е да се докарат 20-50 човека "инжелери", невероятни "специалисти" н подизпълнители и другарите викат, да много хубаво го направи.
От всичките обекти съм виждал няколко изключения, но те само потвърждават правилото. Поглед имам върху повечето строителни обекти в момента.
ПП Колега работи във Финландия, там веке си е комунизъм и всичко се изпълнява от 1! фирма. Проектът бил европейски и той попитал, добре де, няма ли условие еврогейски фирми да участват в изпълнението, те да си строят у тях!
ППП Не казвам, че нашите фирми са цвете за мирисане, но с тази схема половината средства се изнасят от тук!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.