Електронно правителство: За истинската промяна ще трябва огромна подкрепа

Гражданите са се превърнали в куриери на държавните ведомства. Само 37% от всички административни услуги помагат с нещо на крайния потребител, докато всички останали са размяна на (най-често хартиени) документи между институциите. А електронизираните услуги са едва 13% от всички. Наблюденията са на вицепремиера по административната реформа Румяна Бъчварова, която отговаря за две задачи - оптимизация на работата на администрацията и подреждането на всички усилия за електронно управление. В началото на седмицата тя представи амбициозен план да промени горепосочените проблеми във връзката между чиновниците и хората. А с това и България да престане да бъде тъмна Индия в обслужването на своите граждани и бизнеса.

На старта на своето управление кабинетът Борисов 2 дава заявка да реформира и електронизира процесите и услугите в държавата, а с това и драстично да намали корупцията на всички нива. Много от идеите за е-управление в програмата на правителството звучат смислено, а някои дори утопично добре - на фона на настоящите реалности в администрацията. Но тъй като стратегии за електронно управление се коват от началото на миналото десетилетие, а все още не берем никой от отдавна обещаваните плодове, е добре да сме наясно с какви проблеми трябва да се пребори правителството, докато стигне до пълноценно работещо е-управление.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове