Държавата губи над 1 млрд. лв. от неплащане на данъци върху горивата
Най-голяма част от недекларираните количества са в секторите "Транспорт" и "Селско стопанство", показва анализ на финансовото министерство


Георги Желязков

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
Ей това не мога да си обясня как се прави, без някой яко да се затваря очите.
Сумата ми изглежда силно преувеличена. 1 млрд лева е акцизът и ДДС върху 1 млрд литра гориво усреднено. Това са 1 млн. тона, речи си през месец един танкер като Хан Аспарух, само че с вече преработен в гориво петрол да потъва някъде. 1 млн. т. е капацитетът на сръбската рафинерия НИС. Все едно една такава рафинерия да бичи цялото време само за нашия пазар и никой да не разбере ни откъде влизат танкери, ни накъде поемат цистерните, нито кой пълни. А той трябва много да пълни. Примерно, да има няколко хиляди арендатори и спедиторски фирми, на които в счетоводството изцяло да липсват разхите за гориво. Все едно орат и возят с енергия от торсионните полета.
Въпросът е,кога "Лукойл-БГ",ще си прикачи апаратчето и ще плаща на български митници?
Никак не ми се вижда преувеличена сумата. През последните 4-5 години Лукоил "изнася" за чужбина поне за 2-3млрд евро на година като половината от експорта е за страни като британските вирджински острови, Сингапур и Южна Африка-все традиционни родни пазари! Това по данни на НСИ Ако приемем консервативно, че 20-30% от този "износ" се реализирал по родните безиностанции сметките излизат. Освен това не си спомням от колко години в бензиностанцците спряха да издават касова бележка при плащане в брой. Просто в края на деня шефовете на безиностанциите издават по една по голяма фактура на някой мастит роден бизнесмен, за да си намали ДДС задълженията, при цени допреди месец от 2.50 лв на литър ддс-то си е 40 ст. на литър. Като сложим и недекларирания внос където общо не се плащат около лев на литър. Нещата стават страшни. Това са проблеми, които са актулни за целия преход. Ако се изчислят за 25 години не ми се смята колко пари са отишли при "наши хора", но ако половинта от кражбата беше предовратена , то всички магистрали щяха да са построени, а Клета Майка България нямаше да има външен дълг.
До коментар [#4] от "Йосиф Давидович":
Много интересен начин на криене на продажби на гориво - посредством издаване на ДДС-фактура за гориво за някой едър бизнесмен. Бомбастичните твърдения в статията са еквивалент на "всички политици са маскари, затова няма значение за кого ще гласуваш".
Абе, кво стана с брояча на Лукоил?
Накрая ще се окаже че не са 30 000, ами 3 000 и разликата м/у
купено и сбора от продадено и употребено за собствени нужде е налично във момента и кражба на акцизи и ДДС няма, ама ще е късно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.