Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

По-ниски пристанищни такси ще привличат круизи

Министерството на транспорта предлага 14% намаление на тарифата за пътнически кораби

Порт Варна е сред тези, на които се възлагат надежди за повече туристи
Порт Варна е сред тези, на които се възлагат надежди за повече туристи
Порт Варна е сред тези, на които се възлагат надежди за повече туристи    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Порт Варна е сред тези, на които се възлагат надежди за повече туристи    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Пристанищните такси ще бъдат намалени с 14% за пътническите кораби. Целта на правителството е да привлече повече морски круизни кораби, които да акостират на българските портове, както и да стимулира развитието на този тип превоз. Министерството на транспорта е подготвило изменение на тарифата за таксите, събирани от "Пристанищна инфраструктура", за да отговори на засилената конкуренция при круизните пътувания от страна на Румъния и Турция. Ако документът бъде одобрен от кабинета, коефициентът на редукция на тонажната такса за пътническите кораби ще стане 0.4 вместо 0.5, колкото е сега. Това ще доведе до 14% по-ниски такси за пътническите кораби. Предвижданията са, че икономическите последствия за пристанищата по нашето Черноморие ще са незначителни и ще бъдат компенсирани с повишаването на посещаемостта.

Круизните ваканции набират все повече популярност, а според Българското круизно общество поскъпналият долар и ниските петролни цени ще увеличат допълнително интереса на чуждестранни граждани към този тип ваканции в Европа през 2015 г. Засиленото търсене очаквано доведе и до увеличаване на конкуренцията, като съседните Румъния и Турция вече отчитат добро развитие в сектора. Въпреки че през 2014 г. се отбеляза значителен ръст на акостиралите круизни кораби в българските пристанища, повишението се дължеше главно на променените маршрути в резултат на кризата в Украйна. Заради нея много компании замениха Одеса в своите планове с пристанищата във Варна, Бургас и Несебър. Същевременно обаче високите пристанищни такси тук подтикват круизните компании да избират други, по-евтини маршрути в съседство. По отношение на резервациите от българи Българското круизно общество прогнозира, че желаещите за круизни ваканции ще се увеличат с 10% през 2015 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    historama avatar :-|
    historama
    • + 10

    А някой помислил ли е и за летищните такси? И защо полетите от и за България са едни от най-скъпите в Европа?

    Нередност?
  • 2
    bertonimebeli avatar :-|
    bertonimebeli
    • + 3

    супер

    Нередност?
  • 3
    balyk avatar :-P
    batak
    • + 2

    Е то немогат съберат една круизера, като хората,туристите ги свалят с лодки (да се чудим за кая ли са ,за сафрид ли са по никое време :) ) и накрая пристанищните такси намалявали... еми пък да вземем първо да си оправим пристанищата

    Нередност?
Нов коментар