По-ниски пристанищни такси ще привличат круизи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

По-ниски пристанищни такси ще привличат круизи

Порт Варна е сред тези, на които се възлагат надежди за повече туристи

По-ниски пристанищни такси ще привличат круизи

Министерството на транспорта предлага 14% намаление на тарифата за пътнически кораби

3171 прочитания

Порт Варна е сред тези, на които се възлагат надежди за повече туристи

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Пристанищните такси ще бъдат намалени с 14% за пътническите кораби. Целта на правителството е да привлече повече морски круизни кораби, които да акостират на българските портове, както и да стимулира развитието на този тип превоз. Министерството на транспорта е подготвило изменение на тарифата за таксите, събирани от "Пристанищна инфраструктура", за да отговори на засилената конкуренция при круизните пътувания от страна на Румъния и Турция. Ако документът бъде одобрен от кабинета, коефициентът на редукция на тонажната такса за пътническите кораби ще стане 0.4 вместо 0.5, колкото е сега. Това ще доведе до 14% по-ниски такси за пътническите кораби. Предвижданията са, че икономическите последствия за пристанищата по нашето Черноморие ще са незначителни и ще бъдат компенсирани с повишаването на посещаемостта.

Круизните ваканции набират все повече популярност, а според Българското круизно общество поскъпналият долар и ниските петролни цени ще увеличат допълнително интереса на чуждестранни граждани към този тип ваканции в Европа през 2015 г. Засиленото търсене очаквано доведе и до увеличаване на конкуренцията, като съседните Румъния и Турция вече отчитат добро развитие в сектора. Въпреки че през 2014 г. се отбеляза значителен ръст на акостиралите круизни кораби в българските пристанища, повишението се дължеше главно на променените маршрути в резултат на кризата в Украйна. Заради нея много компании замениха Одеса в своите планове с пристанищата във Варна, Бургас и Несебър. Същевременно обаче високите пристанищни такси тук подтикват круизните компании да избират други, по-евтини маршрути в съседство. По отношение на резервациите от българи Българското круизно общество прогнозира, че желаещите за круизни ваканции ще се увеличат с 10% през 2015 г.

Пристанищните такси ще бъдат намалени с 14% за пътническите кораби. Целта на правителството е да привлече повече морски круизни кораби, които да акостират на българските портове, както и да стимулира развитието на този тип превоз. Министерството на транспорта е подготвило изменение на тарифата за таксите, събирани от "Пристанищна инфраструктура", за да отговори на засилената конкуренция при круизните пътувания от страна на Румъния и Турция. Ако документът бъде одобрен от кабинета, коефициентът на редукция на тонажната такса за пътническите кораби ще стане 0.4 вместо 0.5, колкото е сега. Това ще доведе до 14% по-ниски такси за пътническите кораби. Предвижданията са, че икономическите последствия за пристанищата по нашето Черноморие ще са незначителни и ще бъдат компенсирани с повишаването на посещаемостта.

Круизните ваканции набират все повече популярност, а според Българското круизно общество поскъпналият долар и ниските петролни цени ще увеличат допълнително интереса на чуждестранни граждани към този тип ваканции в Европа през 2015 г. Засиленото търсене очаквано доведе и до увеличаване на конкуренцията, като съседните Румъния и Турция вече отчитат добро развитие в сектора. Въпреки че през 2014 г. се отбеляза значителен ръст на акостиралите круизни кораби в българските пристанища, повишението се дължеше главно на променените маршрути в резултат на кризата в Украйна. Заради нея много компании замениха Одеса в своите планове с пристанищата във Варна, Бургас и Несебър. Същевременно обаче високите пристанищни такси тук подтикват круизните компании да избират други, по-евтини маршрути в съседство. По отношение на резервациите от българи Българското круизно общество прогнозира, че желаещите за круизни ваканции ще се увеличат с 10% през 2015 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    historama avatar :-|
    historama

    А някой помислил ли е и за летищните такси? И защо полетите от и за България са едни от най-скъпите в Европа?

  • 2
    bertonimebeli avatar :-|
    bertonimebeli

    супер

  • 3
    balyk avatar :-P
    batak

    Е то немогат съберат една круизера, като хората,туристите ги свалят с лодки (да се чудим за кая ли са ,за сафрид ли са по никое време :) ) и накрая пристанищните такси намалявали... еми пък да вземем първо да си оправим пристанищата


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK