С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 28 яну 2015, 19:07, 10547 прочитания

Силна конкуренция за строежа на третия лъч на метрото

Четиринадесет обединения с китайско, турско, италианско, испанско и чешко участие наддават за изграждането на 4 отсечки от новия метродиаметър

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
 
Поне 400
млн. лв. без ДДС e прогнозната цена на отсечките
Търгът за строител на третия лъч на софийското метро е предизвикал сериозен интерес сред строителните компании, стана ясно след отварянето на офертите за изграждането на 4 отсечки от новия метродиаметър. Той ще свързва кв. "Овча купел" с кв. "Левски", а в момента "Метрополитен" ЕАД избира изпълнители само за средния участък на линията.

Зелена светлина от Брюксел


В процедурата участват 13 обединения, включващи италиански, испански, чешки и китайски фирми, както и турската компания Guelermak, която кандидатства самостоятелно за изграждането на позиция 4 (виж таблица).

От Столичната община казват, че вече са получили нужното "да" от Европейската комисия за финансиране на първата фаза от проекта, за която е отворен и сегашният търг. В документацията не е посочена прогнозна стойност, но гаранцията за участие по всички позиции е 4.1 млн. лв. Според Закона за обществените поръчки тя не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на договора, което означава, че в този случай тя е поне 400 млн. лв. без ДДС.

За строителството на другите два етапа общината прогнозира, че ще са необходими около 160 млн. евро. За тях все още не е осигурено финансиране.



Чуждестранните участници

Чешката "Метростав" дебютира у нас в обединение с друг чешки строител "Метропроект  - Прага", който изпълнява поръчката за бъдещото трасе на метрото до жк "Хладилника" в обединението "Метро Черни връх 2013".

За четвъртата позиция се борят и две турски компании. Guelermak, която строи истанбулското метро, стъпва за пръв път на българския пазар. Неин конкурент е "Доуш иншаат ве тинджарет", който през 2008 г. построи част от втория лъч на метрото. Сега участва като част от гражданско сдружение "Дву".

Испанската "Ел Ду" също участва за първи път в търг за инфраструктура у нас. В обединение с нея се включва и испанската "Конструктора Сан Хосе", която вече наддава за една от отсечките на магистрала "Струма".

В търговете за "Струма" се е включвал и китайският кандидат за строител на метрото - "Чайна комюникейшън кънстръкшън къмпани". Компанията е част от консорциум "СССС-СК-13".

Нови играчи са и италианските Seli Overseas и Grandi Lavori Fincosit S.p.A, които са в надпреварата за изграждане на позиция №4 с обединението "Метро София 2015". Ценовите оферти за настоящия търг ще бъдат отворени до три месеца.

* Статията е редактирана в 17:38 ч. на 29 януари.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Столичната община отказва да прилага собствените си мерки за мръсния въздух Столичната община отказва да прилага собствените си мерки за мръсния въздух

Въпреки че имаше основание да пусне "зелен билет" на стойност 1 лв., общината не реагира

9 дек 2019, 381 прочитания

България е пред наказателна процедура заради промените в партийното финансиране 2 България е пред наказателна процедура заради промените в партийното финансиране

Казусът със субсидиите и даренията на формациите стигна до антикорупционната организация на Съвета на Европа GRECO

9 дек 2019, 3060 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Програмата за саниране с 1 млрд. лв. тръгва от февруари

Държавата ще поеме всички разходи за енергийно обновяване на хиляди панелни блокове в страната

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10