Строителството на магистрала "Хемус" ще се забави
Заради жалби на НАИМ и "Щрабаг", свързани с археологията, процедурата за избор на изпълнител за магистралата до Ловеч ще бъде замразена


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Две жалби в Комисията за защита на конкуренцията срещу условията в тръжната процедура за продължаването на магистрала "Хемус" спират избора на изпълнител. Те засягат изпълнението на отсечката до разклона за Плевен и Ловеч и са подадени от Националния археологически институт с музей към БАН (НАИМ-БАН) и от австрийската компания "Щрабаг".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
23 коментара
Сигурно ще влезем в световната история като държавата, която строи магистрали най-бавно, скъпо и калпаво.
До коментар [#1] от "today":
Всъщност се справяме доста по-добре от много страни, които са на нашия хал. А качеството спрямо цената е доста добро. Ама ти си плюй, не се притеснявай!
До коментар [#2] от "okk04315801":
Да бе, няма спор, българските пътища са особено известни с качеството си, нали? Където има качествен път, да не се разбие първата зима след като са го направили, все е правен от чужди фирми - я македонски, я сръбски, я немски, австрийски и т.н.
За цените - обходния път Михалково - Девин - една десеткилометрова отсечка покрай язовира, струва към 240 милиона лева (120 млн. евро). При това в никакъв случай не говорим за магистрала!
До коментар [#3] от "today":
Сам го каза, не говорим за магистрала! Говорим за турско-комунистическа далавера!
Няма магистрала на 100 години! Но има лъскави гладки магистрали, които на 10-15 г се ремонтират. А при нас вече 20 г не се поддържат и ремонтират старите трасета.
"проблемът" с археологията !!!???
не може фактът че територията на държавата е с изключително богато културно наследство да е проблем за държавните институции
може да е проблем само и единствено за строителните компании които гледат да осребрят най-много километри за най-кратко време
фактът че проблемът на строителните компании се е превърнал в проблем на държавната администрация доказва поне две неща:
1. че държавните институции обслужват предимно интересите на строителните компании в ущърб на обществения интерес
2. че държавните институции са безнадеждно неадекватни на препятствията и възможностите пред тях т.е. че не заслужават заплатите които им плащаме
Не е болка за умиране. Така или иначе още няма нито готов проект, нито ОВОС, така че и без тези жалби строителството не можеше да започне. НКСИП неслучайно пускат толкова рано поръчките, за да има време да минат всички процедури по всякакви възможни жалби, които неминуемо ще бъдат подадени.
Именно това са миговете, в които съдебната власт ще покаже на господарите си, че си е струвала парите.
Тя повече от 30 години се строи,та сега ще се притесняваме.
Какво значи да се забави нещо,започнато през 70-те години на миналия век? Магистрала "Хемус"-430 км,построени 163.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.