С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 11 фев 2015, 19:31, 9490 прочитания

Правителството развали концесията на пристанище Русе-запад

Дунавският терминал се управляваше от дружество, свързано с Цветан Василев

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Правителството развали концесията на пристанище Русе-запад. Тя бе за срок от 35 години и беше спечелена от акционерното дружество "Пристанищен терминал Русе-запад", като компаниите в обединението се свързваха с банкера Цветан Василев.

Едностранното й прекратяване идва малко повече от година след като именно първото правителство на Бойко Борисов и същият министър на транспорта Ивайло Московски проведоха конкурса за концесиониране на терминала. Обединението, свързано с Цветан Василев, беше единствен кандидат, а терминалът Русе-запад беше един от многото държавни активи в сферата на транспорта, които бяха отдадени набързо и при състезания с по един кандидат при предишното управление на Ивайло Московски.


Сега правителството съобщава, че прекратяването се дължи на "неизпълнение на основно задължение на концесионера", като транспортният министър не беше открит за коментар кое от изискванията не е покрито от компанията.

Кой управляваше пристанището
Договорът беше подписан на 18 септември 2013 г., като преди това беше част и се стопанисваше от държавната компания "Пристанищен терминал - Русе". В акционерното дружество концесионер 65% от акциите се държат от "Шип инвест" АД, а останалите 35% - от "Фанти - Г". По време на процедурата по отдаването на концесията "Шип инвест" беше със седалище на софийската ул. "Дебър" 17 заедно с "Бромак" – компанията, чрез която Цветан Василев е акционер в КТБ. В средата на октомври миналата година обаче седалището на "Шип инвест" се премества в Русе, като са направени и персонални промени в съвета на директорите.

Втората компания - "Фанти - Г", има няколко залога във вече затворената Корпоративна търговска банка. Сега според Търговския регистър "Фанти - Г" се намира в процедура по несъстоятелност. За финансовите проблеми на "Фанти - Г" се знае още преди подписването на договора за концесията, като в началото на 2013 г. стана ясно, че срещу дружеството има заведени общо 35 дела от частни съдебни изпълнители, поне едно от които е по искане на служител, който не е получил заплатата си. Според изискванията на транспортното министерство концесионерът не трябва да има просрочени дългове към работниците и служителите, на които е работодател. Въпреки всичко договорът беше подписан.



Условията на договора
Взимането на концесията на пристанищния терминал Русе-запад, който има 10 корабни места, от дружества на Цветан Василев беше очаквано в бранша, след като през лятото на 2011 г. "Шип инвест" придоби 75% от корабостроителницата в Русе, която се намира точно на този терминал. Обединението "Пристанищен терминал Русе-запад" спечели концесията, след като беше единствен кандидат за речния терминал и след като обеща да инвестира 12.2 млн. лв. за срока на концесията. Размерът на фиксираната част на годишното концесионно плащане пък беше 120 000 лв. без ДДС.

По отношение на инвестициите, преди една година на въпрос на "Капитал" от транспортното министерство отговориха така: "Относно реализираните до момента инвестиции на пристанищния терминал – първата договорна инвестиционна година приключва на 31.12.2015 г., след което в определен срок концесионерът ще представи отчет за изпълнението на задълженията си за инвестиции за първата договорна инвестиционна година."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Решението за вода в Перник: От "Белмекен" през София след 45 дни и 25 млн. лв. 4 Решението за вода в Перник: От "Белмекен" през София след 45 дни и 25 млн. лв.

Два месеца след началото на водната криза в града правителството предложи решение, но вероятно режимът ще остане

18 яну 2020, 2348 прочитания

Дискусията за бюджета на София - много въпроси и малко отговори Дискусията за бюджета на София - много въпроси и малко отговори

Дипломатичната формула на Столична община при обсъждането на бюджета: не знаем за проблема, но ще правим анализ

18 яну 2020, 954 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: 11 февруари

Министърът на отбраната, ГЕРБ и РБ настояха да спре нагнетяването на напрежение и истерия срещу НАТО; Българската частна авиокомпания BH Air до половин година ще започне да лети между София и Калкута; Непълнолетните, но навършили 16 г. младежи ще бъдат наемани по облекчена процедура в туристическия сектор

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10