Една пета от туристическите атракции са без ясен собственик
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Една пета от туристическите атракции са без ясен собственик

В началото на 2016 г. се очаква да заработи фонд, финансиращ инфраструктура до обекти и курорти. До седмици министърът на туризма Николина Ангелкова ще издаде заповед за създаването на деветте туристически района в страната, които ще рекламират възможностите за почивка на територията им

Една пета от туристическите атракции са без ясен собственик

В началото на март започва реклама на България по световни телевизии

Деница Ватева
4946 прочитания

В началото на 2016 г. се очаква да заработи фонд, финансиращ инфраструктура до обекти и курорти. До седмици министърът на туризма Николина Ангелкова ще издаде заповед за създаването на деветте туристически района в страната, които ще рекламират възможностите за почивка на територията им

© Юлия Лазарова


В началото на 2016 г. се очаква да заработи фонд, финансиращ инфраструктура до обекти и курорти.

Стотици туристически обекти в страната са недостъпни и без изяснена собственост, става ясно от събрани данни на туристическото министерство от общините. Предвижда се всички атракции (музеи, паметници на културата, природни забележителности и др.) да влязат в общ регистър, както и да се работи за облагородяването им чрез финансиране от бъдещ фонд за туристическа инфраструктура, който предстои да се създаде. За целта ще се регламентира и такса за посещенията в туристическите обекти, стана ясно по време на отчета за 100 дни управление на министъра на туризма Николина Ангелкова. Освен започналата кампания за насърчаване на пътувания на българите в страната следващия месец ще започне и забавеният с повече от година проект за реклама на туризма по паневропейски телевизии. 

Aтракции - в общ регистър

Според обобщени към момента данни от 160 общини в момента около една пета от туристическите атракции в страната са без ясен собственик. Става въпрос за 411 обекта на територията на тези общини от общо над 2200. До 250 туристически атракции пък няма достъп заради липсваща или влошена инфраструктура. Информацията към момента показва, че най-много обекти се стопанисват от държавата или общините - половината от всички обявени до момента, а други 250 - от Българската православна църква. Сред големите собственици попадат още горските управления.

В понеделник министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че в момента се очаква информация за туристическите атракции от още 104 общини. След това тези обекти трябва да влязат в общ национален регистър, който ще бъде създаден с промени в законодателството. Предвижда се още и въвеждането на такси за посещение в тези обекти, като приходите от тях ще отиват само за поддръжка и благоустройство на конкретния обект.

Регистърът на туристическите атракции ще се ползва и като информация за бъдещия фонд за туристическа инфраструктура. В началото на годината министърът на туризма обяви, че идеята е чрез средства от този фонд да се финансира изграждането на инфраструктура до отделни обекти и курорти, за която няма осигурено друго финансиране. Вчера Ангелкова съобщи, че в момента се подготвя правната форма на бъдещия фонд, който се очаква да заработи в началото на 2016 г. До края на март трябва да има и предложение за регламентиране статута на националните курорти.

Реклами за 6 млн. лв. предстои да стартират

След като преди две седмици Министерството на туризма даде началото на кампанията за промоция на туризма в България за над 2.2 млн. лв., предстои да започне и тази в чужбина. В началото на март ще започне да се изпълнява проект за реклама на българските курорти по паневропейски телевизии за 6 млн. лв., който се финансира от оперативната програма "Регионално развитие". Проектът трябваше да тръгне още през миналата година, но това така и не се осъществи.

По време на отчета Ангелкова съобщи, че пред подписване е договорът за реклама на туризма по ВВС. Около 500 хил. лв. трябва да излезе и съпътстващата реклама във Франция покрай изложбата на тракийските съкровища в Лувъра. Предвижда се поставяне на билбордове в парижкото метро, както и видеостени, на които ще се излъчват клипове за България до касите за билети в музея.

Вчера също така стана ясно, че туристическото министерство ще промени начина на планиране на национална реклама. Досега програмата й се приемаше в началото на всяка година след обсъждане в съвета по туризъм. Ангелкова съобщи, че до юли ще се приеме програмата за представяне на България през 2016 г. Целта е да има достатъчно време за провеждане на обществените поръчки за избор на изпълнители, които отнемат традиционно 4-5 месеца. "По този начин и бизнесът ще може да изготвя плановете си", коментира още Ангелкова.

В началото на 2016 г. се очаква да заработи фонд, финансиращ инфраструктура до обекти и курорти.

Стотици туристически обекти в страната са недостъпни и без изяснена собственост, става ясно от събрани данни на туристическото министерство от общините. Предвижда се всички атракции (музеи, паметници на културата, природни забележителности и др.) да влязат в общ регистър, както и да се работи за облагородяването им чрез финансиране от бъдещ фонд за туристическа инфраструктура, който предстои да се създаде. За целта ще се регламентира и такса за посещенията в туристическите обекти, стана ясно по време на отчета за 100 дни управление на министъра на туризма Николина Ангелкова. Освен започналата кампания за насърчаване на пътувания на българите в страната следващия месец ще започне и забавеният с повече от година проект за реклама на туризма по паневропейски телевизии. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    vaskoangelov avatar :-(
    vaskoangelov

    уф поредната хранилка

  • 2
    mitakk avatar :-|
    mitakk

    Дано бъде направено като хората и най-важното да има ефект, защото като гледам как се рекламира една Македония по Евроспорт, в скоро време май и на тях ще им дишаме прахта.

  • 3
    maximxx avatar :-|
    Максим

    Обнадежден съм от напъните на новата власт. Не харесвам ГЕРБ, освен това съм скептичен към капацитета на държавана администрация да произведе добър продукт (особено реклама...), но все пак трябва да призная, че се опитват. Дано се получи, държавата ни има потенциал за почти всички типове туризъм, добре ще е да го развием.

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Тотото рекламираме за 12 милиона лева вътре в България, туризма - за 6 в Европа....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.