Теория и практика на манипулацията
Основният проблем на търговете в България е, че има много начини да заобиколиш закона. Има ли надежда това да се промени?


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Етиопският Ренесансов язовир се намира в долната част на Нил. Когато бъде завършен, със своите 63 млрд. куб.м вода, стена с размери 148 метра на 1.7 км и стойност около 4.7 млрд. долара той ще е най-големият в Африка и осмият по големина в света. Бихте предположили, че човекът, който е отговорен за построяването на тази огромна стена, би се справил и с проект за скоростен път с дължина 17 км в доста равния пейзаж на софийското поле. И бихте сбъркали.
Франческо Ренато Верди е италиански инженер от компанията "Салини-Импреджило", който освен проекта в Етиопия е ръководил и строителството на част от анадолската магистрала и който е предложен за ръководител на проекта за Северна скоростна тангента в София. За да докаже правоспособността и опита му, италианската компания подава превод на дипломата му от университета в Милано, "два броя референции и два броя удостоверения от Кралство Мароко, Министерство на благоустройството и писмо от Тайванско национално бюро". Това се оказва недостатъчно за българската Комисия за защита на конкуренцията.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
15 коментара
И тези схеми ще продължават в този брой и обем(независимо ДПС или ГЕРБ или други са на власт), дотогава докогато, чиновниците, които пишат условията за даден конкурс(търга) за милиони левове, разглеждат, оценяват и одобряват дадено предложение по него, първо, са финансово мотивирани, което да е съответстващо на обема на парите, които се разпределят при конкурс(търг) и второ, се направи опит този процес да се централизира, т.е. една агенция да речем се занимава със всички държавни обществени поръчки, конкурси и/или търгове, от една страна, а от друга да не е толкова политически зависим, основно при назначенията на Н-ският чиновник от дадената комисия по конкурса.
Като чета една под друга жалбата на Щрабаг за нагласения търг и малко по-надолу "43 млн. лв. за стабилизиране на почвите по Лот 1 на "Марица" " не мога да не се сетя, че именно австрийците научиха на занаят местните им аналози. Спомням си как дойдоха да правят Летище София, сложиха оградата, снимаха се с лопати за първа копка на фона на народен ансамбъл, след 20 минути си събраха всичко и 6-7 месеца не пипнаха нищо, а искаха още 40 милиона лева, че ужким почвата се оказала много слаба. Тогава ректорът на ВИАС им беше отговорил през в-к Банкер, че това, за което искат 40 милиона в техния обширен доклад, се решава с една дренажна тръба за жълти стотинки. Както виждаме, до ден днешен летището не е пропаднало в "слабата почва", но за сметка на това такава изненадващо се е появила насред Тракийската низина, въпреки че появата може по-скоро да се обясни с един пловдивски "знаков бизнесмен от прехода", който гепи аванса за обекта, тури го в торбата, чупи се и остави другите да се оправят хем сами, хем без пари.
На онуй правителство защо му викат "правителството на Орешарски", след като очевАдно си беше правителство на Доган?
"Има ли надежда това да се промени"
- Да има, след като се промееним ние и спрем да тарикатеем,и започнем по честно и достойно да живеем
Преди строителите пищяха, че най-ниската цена ощетявала коректните фирми, щото се печелело с дъмпингови цени. Пищяха, пищяха и в крайна сметка се наложиха - вече е задължително строителство да се възлага с методика за комплексна оценка. Сега пък пищят, че ги оценявали субективно. Еми добрутро. Хем сърби, хем боли, хем мама не дава.
До коментар [#2] от "cinik":
Официално не беше пловдивският бизнесмен ГГ, а други италианци Чи. Ем. Чи. Ди. Равенна. Цялата им техника по терена са няколко джипки. Само можем да предполагаме колко техника имат Салини да строят тангентата (дали не са и те комисионери като съжражданите им на Марица), защото ги изхвърлиха от играха през КЗК, за да се намърда корпулентното момче. Неговата цена е по-ниска, но май е за сметка на орязания проект: изглежда, че липсва директна връзка с околовръстното, а ще трябва да се минава през Ботевградско. Та така.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.