"Влагата" ще оскъпи и магистрала "Марица" с 43 млн. лв.

Отсечката от Оризово до Димитровград ще се забави, а новите милиони ще са от бюджета

Исковете на италианския строител растяха от 20 млн. лв. на 45 млн. лева, за да достигнат 76 млн. лева, като основанието беше пропуснати инженерни съоръжения и неточни геоложки проучвания. Сега парите са от този порядък, но основанието е укрепване и отводняване
Исковете на италианския строител растяха от 20 млн. лв. на 45 млн. лева, за да достигнат 76 млн. лева, като основанието беше пропуснати инженерни съоръжения и неточни геоложки проучвания. Сега парите са от този порядък, но основанието е укрепване и отводняване
Исковете на италианския строител растяха от 20 млн. лв. на 45 млн. лева, за да достигнат 76 млн. лева, като основанието беше пропуснати инженерни съоръжения и неточни геоложки проучвания. Сега парите са от този порядък, но основанието е укрепване и отводняване    ©  Мария Съботинова
Исковете на италианския строител растяха от 20 млн. лв. на 45 млн. лева, за да достигнат 76 млн. лева, като основанието беше пропуснати инженерни съоръжения и неточни геоложки проучвания. Сега парите са от този порядък, но основанието е укрепване и отводняване    ©  Мария Съботинова
133

млн. лв. без ДДС беше офертата на италианската CMC di Ravenna. Сега трасето ще поскъпне с една трета.

Трийсете километра от магистрала "Марица" до Димитровград трябваше да струват 133 млн. лв. и да са готови през 2013 г. Но няма. И двата поети ангажимента от строителя - италианската "Чи Ем Чи ди Равена" (CMC di Ravenna) са нарушени - отсечката поскъпва с една трета от първоначалната оферта, а завършването се очертава да е през август 2015 г. Неприятните изводи са, че за пореден път държавата допуска спечелените с ниски цени големи магистрални поръчки да се компенсират с милиони, като се откриват "пропуски" (най-често наводнени почви).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
23 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    butterbrot avatar :-|
    Yomega
    • - 8
    • + 68

    ГЕРБ и почетният им председател откриха 'златната вакса' хем крадем за да поддържаме партия на власт, хем строим и хората "не могат да кажат на черното бяло"...Чудя се как дори и дипломанта за ролята на униформата в Съветската армия изтика 4 години на власт без да уцели 'правилната пропорция' а се фокусира основно в/у крадене. Може би защото сме социалисти...

    Нередност?
  • 2
    naffoo avatar :-|
    naffoo
    • - 11
    • + 32

    Очаквам да преминем на по-високо ниво, за да има за всички, вместо милиарди да теглим заеми в трилярди...
    за да се ремонтира всичко, което е било направено в последната година - както се прави сега!

    Нередност?
  • 3
    sarssaraktos avatar :-P
    Sars Saraktos
    • - 24
    • + 38

    "Тръжната процедура за изграждането на отсечката от 31.4 км от Оризово до Димитровград беше спечелена от "Чи Ем Чи ди Равена" с цена от 133 млн. лв. без ДДС. Реално работата по трасето беше възложена на "Пътища Пловдив" (тогава на Георги Гергов, а сега на благоевградската "Агромах")."

    Както винаги, идва и печели чужда фирма, краде парите, дава комисионни на когото трябва, наема срещу жълти стотинки български фирми да свършат работата, прецаква ги и не им плаща или им плаща по-малко от договореното. Накрая така изграденото с евтини материали и гладни работници се напуква, пропада и след година се ремонтира отново.
    Да живеят чуждите "инвеститори\изпълнители"

    Нередност?
  • 4
    svoboden avatar :-|
    svoboden
    • - 3
    • + 18

    Охааааа

    Нередност?
  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 63

    До коментар [#3] от "Sars Saraktos":

    Работата обаче ми изглежда точно обратната. Партийният велможа е завъдил фирмичка покрай държавните поръчки, в един момент е решил да скочи на едрото, но понеже не може да докаже нито километър опит за покриването на изискванията, е извикал италианците за парлама, по формулата "от вас фасадата, от нас специфичното ноу-хау за успешна работа в българските реалности"

    Нередност?
  • Танас
    • - 5
    • + 34

    Няма страшно Вожда ще плати след като изтегли заем за наша сметка.

    Нередност?
  • 7
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • - 2
    • + 33

    Още по-тъпо е че тези пари са от бюджета и не може да се иска лев финансиране по Оперативна програма. Само защо не прочетох, някой да е виновен. Откровена щета за Държавата от 40+млн., а няма ред за виновните. Вкарайте 5 в затвора и всеки ще се замисли след това как пуска търговете и ще залага ли умишлено капани за източване.

    Нередност?
  • 8
    beriya avatar :-|
    beriya
    • - 4
    • + 17

    От италианската фирмата явно са решили да изместят устието на Марица- от южна в северна България.
    ---------------------------
    Изобщо не се краде през обществените поръчки, нито преди нито след избори, ама хич.

    Нередност?
  • 9
    beriya avatar :-|
    beriya
    • - 5
    • + 10

    До коментар [#5] от "cinik":

    Бих допълнил- и да покаже на ЕВРОПАТА, че в България по големите инфраструктурни проекти работят и фирми от същата оная ЕВРОПА.

    Нередност?
  • 10
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • - 2
    • + 10

    До коментар [#5] от "cinik":

    Даже точно това беше останал, като единствен що годе читав актив на Пътища. Перфектното разбиране с властта и многото спечелени проекти. Естествено, неизпълнени в срок. Не знам какво реве Бойко, но срокът за Марица изтече още по негово време.
    http://www.mediapool.bg/novi-igrachi-shte-spasyavat-zakasalata-magistrala-maritsa-news218769.html

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал