Нисък интерес към е-услугите на Столичната община
За четири месеца само 22-ма софиянци и 3 фирми са използвали възможността да подават документи по електронен път
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Първите електронни услуги на Столичната община не са предизвикали интереса на гражданите. В рамките на четири месеца и половина само 22-ма граждани и 3 фирми са използвали възможността да подават документи по електронен път. Жителите на София ще могат да подават различни заявления по електронен път. До момента са разработени 43 услуги за граждани и фирми, а от петък се добавиха още седем. Така общият им брой нарасна до 50.
За да могат да ползват по-голямата част от тях, гражданите или фирмите трябва да разполагат с електронен подпис. Според кмета на София Йорданка Фандъкова изключение за това са кандидатстването за детски градини и плащането на данъци и такси. Услугите за фирми, които са с опростена процедура, са подаването на заявления за категоризация на заведения за хранене и развлечение и места за настаняване. Именно изискването на електронен подпис се смята за една от големите спирачки пред използването на е-услуги.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
13 коментара
Аз съм един от тези 22-ма софиянци.
В края на януари се възползвах и онлайн изпратих сигнал до общината, че уличното осветление в квартала ни традиционно не се включва и нощем е тъмно като в...
Лампите се заинатиха и не светнаха, но затова пък след 2 седмици получих на мейла си писмо лично от изпълнителния директор на частното "Улично осветление" ЕООД, че са били проверили и всичко било наред...
Убедих се, че електронната комуникация със Столична община е бърза.
Но безсмислена...
Задължителния електронен подпис е пре4ка и не трябва да се изисква за такива услуги. По добре входа да е през ЕГН + допулнителна парола (http://en.wikipedia.org/wiki/NemID). В Дания системата работи перфектно :)
А какъв е адреса на този е-портал? Никаква информация няма на sofia.bg
Това е един от най-апокрифните е-портали. Никой не знае за него.
Щеше да е по-добре да си направят една поща в Гмайл и да разпределят от там....
Май в случая нямат предвид портала "софия.бг". Там има повече от 22 сигнала. Аз самият също подадох сигнал там за незапълнен изкоп и съм шокиран от бързата реакция-за 2 (два!) дни дойдоха на провер, запълниха и асфалтираха изкопа. Доволен съм.
За други неща, обаче не мисля така.
Например, плащам си данъците онлайн от 2 години. Сега искам да плащам и на жена ми, но тя трябва лично да отиде за партиден номер до общиата... Т.е. да си вземе отпуска и да виси по опашки, за дя започне да плаа онлайн... Защото като ФЛ
няма е-подпис. Направо си "параграф 22", за това няма наплив от граждани
До коментар [#3] от "Ivanhoe":
Ето го https://usl.sofia.bg/ePortal/pages/services.xhtml
Наистина доста апокрифен. До него през гуглето трудно ще стигнеш. В началната страница на sofia.bg има раздел Електронна община - там има административни услуги.
До коментар [#2] от "Ivo Georgiev":
Непопулярността на услугите идва не от КВАЛИФИЦИРАНИЯ (защото има още два вида) електронен подпис. Той е затруднение (като цяло лесно преодолимо).
Проблемът е в това, че приоритетността (сиреч избирането на онези, които да се предоставят и по електронен път) на услугите, се извежда единствено на база на това колко често, като цяло, се ползва една услуга. Всъщност трябва да се гледа и това колко пъти един и същ заявител ползва една и съща услуга. Защо ми е да поддържам квалифициран електронен подпис, ако ми се налага да го ползвам 1 път на две години? Естествено, така не мога нищо да заявя по електронен път, когато ми се случи рядкото щастие да се докосна до общинската администрация.
Нещата с бизнеса стоят по друг начин - почти всяка фирма у нас има квалифициран електронен подпис, но административните услуги, които общините могат да предоставят по електронен път на юридически лица са много малко.
Регистрирах се!
Услугите струват 5 лв, всяка една от тях. Сигурно точно толкова колкото и ако отидеш на място при лелките, работещи на гише. Явно феноменът "електронна община" се заключава в създаването на имейл адрес на лелката-на-гише и ангажимента й да натиска "Check for new mails" на всеки 3 минути.
До коментар [#8] от "Ivanhoe":
За да се промени цената, е необходимо Общинския съвет да смени наредбата. Всъщност, повечето услуги (в т.ч. и които се предлагат по електронен път) се таксуват в размери, които противоречат на правилото, че с таксата трябва да се покриват техническите разходи (сиреч, не да се плаща с тях заплатата на лелята, а например - да се плати цената за разпечатване на съответния документ).
Тук въпросът е по-скоро - може ли тази такса да се плати по електронен път, без да се налага посещение в общинката?
ако го знаехме щеше да е добре :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.