С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
32 8 мар 2015, 15:40, 11301 прочитания

София "оправда" некачествения ремонт по бул. "България" със стара глоба

"СК 13 Трансстрой" е глобена с 620 хил. лв. още през лятото, но все още не е отстранила дефектите по трасето

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията за строителен надзор "Софинвест" ще бъде глобена за "неупражнен контрол".
Столичната община няма адекватно обяснение защо осем месеца след пускането на движението по трамвайния път по бул. "България" дефектите от некачествения ремонт не са отстранени, както и защо е приела обект в подобно състояние. Това се разбира от отговори на кметството, изпратени след като гражданско сдружение "Спаси София" разпространи снимки на рушащи се части от трасето, които предизвикаха шумна обществена реакция.

Гаранция от 10 години


Общината обясни, че е наложила на изпълнителя "СК13 Трансстрой" АД рекордна глоба от 620 хил. лв., но това е новина от юли миналата година. Тогава - след 20-дневно закъснение, движението на трамвай 7 беше възстановено след основен ремонт на трасето, финансиран с 8.4 млн. лв. с ДДС от оперативна програма "Регионално развитие". Санкцията е наложена заради забавянето, а не заради качеството на изпълнението. Обектът пък е приет и одобрен от фирмата за строителен надзор - общинската "Софинвест". От кметството обясниха, че все още не са платили на "Софинвест" и ще ги глобят за "неупражнен контрол".


"Столична община е задържала и гаранция за добро изпълнение на стойност 303 хил. лв., или 5% от стойността. Съгласно подписания договор гаранционният срок е 10 г., в рамките на който фирмата има ангажимент да отстранява за своя сметка всички проявили се дефекти", посочват от офиса на кмета Йорданка Фандъкова. "Вече е възложено на фирмата да ремонтира за своя сметка всички констатирани дефекти", пише в писмото, от което не става ясно защо от юли досега трамвайният път е оставен в този вид. "При отказ това да бъде направено общината ще усвои гаранцията и ще извърши необходимите дейности. Зам.-кметът по транспорт и транспортна инфраструктура Любомир Христов е възложил детайлен оглед на трасето и допълнителен контрол на дейностите по отстраняване на дефектите", посочват още от Столична община.

Лоша работа

В началото на месеца гражданската инициатива "Спаси София" публикува галерия от трамвайния път по бул. "България", на която се виждат разлепени и разместени плочи от новата настилка, счупени пана от навесите на спирките, ронеща се замазка и разрушени части от бордюра. Сдружението съобщи, че е подало сигнал до европейската служба за злоупотреби ОЛАФ, до еврокомисаря по бюджета Кристалина Георгиева и комисаря по регионална политика Корина Крецу.

"Целта ни е да предизвикаме проверка, тъй като става въпрос за слабости по управлението на проекта и при изпълнението на надзора", коментира пред "Капитал" Гергин Борисов от "Спаси София".



"Деветдесет и девет процента от нещата, които се изписаха, не са верни. Не желая да коментирам", каза пред "Капитал" Николай Таков, председател на надзорния съвет на "СК13 холдинг".

В сигнала на "Спаси София" е посочено, че подлезите по трасето на трамвай 7 също са ремонтирани некачествено – мазилката се рони, стърчат железа и кабели. От Столичната община уточниха, че ремонтът на подлезите все още е в процес на изпълнение и е обект на друг договор – с фирмата "Инжстрой ЕООД" от Плевен. "В момента се извършва проучване от "Софийска вода" АД за осигуряване на техническо решение отводняването на подлезите при ул. "Тодор Каблешков" и бул. "Гоце Делчев", тъй като при изграждането на жилищни и търговски сгради в близост до тях съществуващата канализация е била унищожена", посочват от общината. Не е ясно колко още ще чакат софиянци за ремонта на подлезите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента 9 Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента

Висшият съдебен съвет очаквано прегласува решението си за нов главен прокурор със същото мнозинство от 20 гласа срещу 4

14 ное 2019, 2621 прочитания

Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя

И още: Първият ден от болничните няма да се плаща от никой, патриотите "вдигнаха" минималната пенсия и осигуриха безплатна детска градина за социално слаби, подготвя се нова концесия на летище Пловдив

14 ное 2019, 1358 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Директорът на ТЕЦ "Марица-изток 2" влиза в БЕХ

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10