София "оправда" некачествения ремонт по бул. "България" със стара глоба
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София "оправда" некачествения ремонт по бул. "България" със стара глоба

"Новите" шахти и настилки<br>

София "оправда" некачествения ремонт по бул. "България" със стара глоба

"СК 13 Трансстрой" е глобена с 620 хил. лв. още през лятото, но все още не е отстранила дефектите по трасето

Десислава Лещарска
12037 прочитания

"Новите" шахти и настилки<br>

© Спаси София


Компанията за строителен надзор "Софинвест" ще бъде глобена за "неупражнен контрол".

Столичната община няма адекватно обяснение защо осем месеца след пускането на движението по трамвайния път по бул. "България" дефектите от некачествения ремонт не са отстранени, както и защо е приела обект в подобно състояние. Това се разбира от отговори на кметството, изпратени след като гражданско сдружение "Спаси София" разпространи снимки на рушащи се части от трасето, които предизвикаха шумна обществена реакция.

Гаранция от 10 години

Общината обясни, че е наложила на изпълнителя "СК13 Трансстрой" АД рекордна глоба от 620 хил. лв., но това е новина от юли миналата година. Тогава - след 20-дневно закъснение, движението на трамвай 7 беше възстановено след основен ремонт на трасето, финансиран с 8.4 млн. лв. с ДДС от оперативна програма "Регионално развитие". Санкцията е наложена заради забавянето, а не заради качеството на изпълнението. Обектът пък е приет и одобрен от фирмата за строителен надзор - общинската "Софинвест". От кметството обясниха, че все още не са платили на "Софинвест" и ще ги глобят за "неупражнен контрол".

"Столична община е задържала и гаранция за добро изпълнение на стойност 303 хил. лв., или 5% от стойността. Съгласно подписания договор гаранционният срок е 10 г., в рамките на който фирмата има ангажимент да отстранява за своя сметка всички проявили се дефекти", посочват от офиса на кмета Йорданка Фандъкова. "Вече е възложено на фирмата да ремонтира за своя сметка всички констатирани дефекти", пише в писмото, от което не става ясно защо от юли досега трамвайният път е оставен в този вид. "При отказ това да бъде направено общината ще усвои гаранцията и ще извърши необходимите дейности. Зам.-кметът по транспорт и транспортна инфраструктура Любомир Христов е възложил детайлен оглед на трасето и допълнителен контрол на дейностите по отстраняване на дефектите", посочват още от Столична община.

Лоша работа

В началото на месеца гражданската инициатива "Спаси София" публикува галерия от трамвайния път по бул. "България", на която се виждат разлепени и разместени плочи от новата настилка, счупени пана от навесите на спирките, ронеща се замазка и разрушени части от бордюра. Сдружението съобщи, че е подало сигнал до европейската служба за злоупотреби ОЛАФ, до еврокомисаря по бюджета Кристалина Георгиева и комисаря по регионална политика Корина Крецу.

"Целта ни е да предизвикаме проверка, тъй като става въпрос за слабости по управлението на проекта и при изпълнението на надзора", коментира пред "Капитал" Гергин Борисов от "Спаси София".

"Деветдесет и девет процента от нещата, които се изписаха, не са верни. Не желая да коментирам", каза пред "Капитал" Николай Таков, председател на надзорния съвет на "СК13 холдинг".

В сигнала на "Спаси София" е посочено, че подлезите по трасето на трамвай 7 също са ремонтирани некачествено – мазилката се рони, стърчат железа и кабели. От Столичната община уточниха, че ремонтът на подлезите все още е в процес на изпълнение и е обект на друг договор – с фирмата "Инжстрой ЕООД" от Плевен. "В момента се извършва проучване от "Софийска вода" АД за осигуряване на техническо решение отводняването на подлезите при ул. "Тодор Каблешков" и бул. "Гоце Делчев", тъй като при изграждането на жилищни и търговски сгради в близост до тях съществуващата канализация е била унищожена", посочват от общината. Не е ясно колко още ще чакат софиянци за ремонта на подлезите.

Настилките след ремонта на трамвайното трасе по бул. "България"
Фотограф: Спаси София
Ремонтът на подлезите още не е приключил
Фотограф: Спаси София
Компанията за строителен надзор "Софинвест" ще бъде глобена за "неупражнен контрол".

Столичната община няма адекватно обяснение защо осем месеца след пускането на движението по трамвайния път по бул. "България" дефектите от некачествения ремонт не са отстранени, както и защо е приела обект в подобно състояние. Това се разбира от отговори на кметството, изпратени след като гражданско сдружение "Спаси София" разпространи снимки на рушащи се части от трасето, които предизвикаха шумна обществена реакция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

32 коментара
  • 1
    bviv avatar :-|
    bviv

    Важното е че са взети комисионните и ремонта е направен на тройна цена!
    Пък глобата- жълти стотинки предварително уговорени!

  • 2
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin

    Нелепи ремонти и нелепи проекти.Така усвояваме кинтите ние.Плочки падат 6 месеца след като са положени, асфалтът става на коловози.

    Важното е наши фирми да хващат поръчките, нали така?

    П.С.Няма лошо, евала на ГЕРБ, че усвояват евро финансирането и остят нещо след себе си, ама нека го правят по-качествено и с по малко крадене.Народа вижда.

  • 3
    arax avatar :-|
    arax

    А с какво ще се оправдаят за подлеза на НДК. Изпочупени плочки, вътре в момента не капе, а направо вали...Ремонта е направен преди има няма 2 години - даже мандата им е по-дълъг...

  • 4
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    В тоя ред на мисли какво се случва с ремонта на България и Каблешко, там положението като след апокалипсис!

  • 5
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev

    Столичната община, няма защо изобщо да се напъва да обяснява, каквото и да било...! То си е повече от ясно и се отнася до изпълнението на 99%-та от обществените поръчки, свързани с ремонти на инфраструктура!

  • 6
    mammita avatar :-|
    mammita

    Извинявам се, но в този ремонт включва ли се и този на подлезите? Този на Мотописта го направиха лятото и в момента изглежда вече потресаващо. Боята се е олющила и изглежда, все едно ремонтиран преди 10 години, а не преди няколко месеца. Подлезът пък, който е пред Мол България е в потресаващо състояние. Лятто тръгнаха да го правят, изкъртиха едни плочки, свалиха окачените тавани и ... зарязаха всичко. В момента стълбите към входа на мола са в потресаващо състояние. С детска количка не можеш да минеш от там. Тече вода от всякъде, дупки... Интересно дали ще го ремонтират. Аз вече не вярвам, че ще го ремонтират някога.

  • 7
    bzm avatar :-(
    bzm

    Ситуацията е трагична в цяло Мазохизово. Всичко което се прави е лустро, разровиш ли го, така мирише, че не ти е работа. Цялата и работа е такава на Даскалицата и компания, а и на всички от ГРОБ, та и на другите маскари.....крадат, крадат, крадат.....

  • 8
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin

    До коментар [#7] от "bzm":

    Изобщо не е вярно.След проектите на БСП и ДПС никога не се налагат ремонти, ЗАщОТО НЯМА НИщО ПОСТРОЕНО, ВСИчКО Е ОТКРАДНАТО :)

    Колкото и да не ти се иска, "ГРОБ" поне строят.Аз за това и гласувах за тях, колкото и нелепи олигофрени да ми се струват на моменти.Просто са най-малкото зло и крадат по-малко.И ти го знаеш, сигурен съм.

  • 9
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Взели са си бонуса шефовете, сега ще получат глоба, че да минат на минус и да отърват данъците - всички са доволни.

  • 10
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#2] от "petergriffin":

    Тази линия се предвиждаше за "зелена" линия (с райграс)... Представяш ли си какво щеше да е тогава... Сигурно щяха да изкопат бурените пред била и да ги садят на всеки 5 метра


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK