С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
32 8 мар 2015, 15:40, 11338 прочитания

София "оправда" некачествения ремонт по бул. "България" със стара глоба

"СК 13 Трансстрой" е глобена с 620 хил. лв. още през лятото, но все още не е отстранила дефектите по трасето

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията за строителен надзор "Софинвест" ще бъде глобена за "неупражнен контрол".
Столичната община няма адекватно обяснение защо осем месеца след пускането на движението по трамвайния път по бул. "България" дефектите от некачествения ремонт не са отстранени, както и защо е приела обект в подобно състояние. Това се разбира от отговори на кметството, изпратени след като гражданско сдружение "Спаси София" разпространи снимки на рушащи се части от трасето, които предизвикаха шумна обществена реакция.

Гаранция от 10 години


Общината обясни, че е наложила на изпълнителя "СК13 Трансстрой" АД рекордна глоба от 620 хил. лв., но това е новина от юли миналата година. Тогава - след 20-дневно закъснение, движението на трамвай 7 беше възстановено след основен ремонт на трасето, финансиран с 8.4 млн. лв. с ДДС от оперативна програма "Регионално развитие". Санкцията е наложена заради забавянето, а не заради качеството на изпълнението. Обектът пък е приет и одобрен от фирмата за строителен надзор - общинската "Софинвест". От кметството обясниха, че все още не са платили на "Софинвест" и ще ги глобят за "неупражнен контрол".


"Столична община е задържала и гаранция за добро изпълнение на стойност 303 хил. лв., или 5% от стойността. Съгласно подписания договор гаранционният срок е 10 г., в рамките на който фирмата има ангажимент да отстранява за своя сметка всички проявили се дефекти", посочват от офиса на кмета Йорданка Фандъкова. "Вече е възложено на фирмата да ремонтира за своя сметка всички констатирани дефекти", пише в писмото, от което не става ясно защо от юли досега трамвайният път е оставен в този вид. "При отказ това да бъде направено общината ще усвои гаранцията и ще извърши необходимите дейности. Зам.-кметът по транспорт и транспортна инфраструктура Любомир Христов е възложил детайлен оглед на трасето и допълнителен контрол на дейностите по отстраняване на дефектите", посочват още от Столична община.

Лоша работа

В началото на месеца гражданската инициатива "Спаси София" публикува галерия от трамвайния път по бул. "България", на която се виждат разлепени и разместени плочи от новата настилка, счупени пана от навесите на спирките, ронеща се замазка и разрушени части от бордюра. Сдружението съобщи, че е подало сигнал до европейската служба за злоупотреби ОЛАФ, до еврокомисаря по бюджета Кристалина Георгиева и комисаря по регионална политика Корина Крецу.

"Целта ни е да предизвикаме проверка, тъй като става въпрос за слабости по управлението на проекта и при изпълнението на надзора", коментира пред "Капитал" Гергин Борисов от "Спаси София".



"Деветдесет и девет процента от нещата, които се изписаха, не са верни. Не желая да коментирам", каза пред "Капитал" Николай Таков, председател на надзорния съвет на "СК13 холдинг".

В сигнала на "Спаси София" е посочено, че подлезите по трасето на трамвай 7 също са ремонтирани некачествено – мазилката се рони, стърчат железа и кабели. От Столичната община уточниха, че ремонтът на подлезите все още е в процес на изпълнение и е обект на друг договор – с фирмата "Инжстрой ЕООД" от Плевен. "В момента се извършва проучване от "Софийска вода" АД за осигуряване на техническо решение отводняването на подлезите при ул. "Тодор Каблешков" и бул. "Гоце Делчев", тъй като при изграждането на жилищни и търговски сгради в близост до тях съществуващата канализация е била унищожена", посочват от общината. Не е ясно колко още ще чакат софиянци за ремонта на подлезите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е пред наказателна процедура заради промените в партийното финансиране България е пред наказателна процедура заради промените в партийното финансиране

Казусът със субсидиите и даренията на формациите стигна до антикорупционната организация на Съвета на Европа GRECO

9 дек 2019, 1278 прочитания

Уикенд новини: Главният прокурор ще може да бъде разследван от свой подчинен, съдът блокира партията на Слави Трифонов 1 Уикенд новини: Главният прокурор ще може да бъде разследван от свой подчинен, съдът блокира партията на Слави Трифонов

И още: Масови стачки във Франция заради пенсионната реформа на Макрон, още по-строг воден режим в Перник

8 дек 2019, 2034 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Директорът на ТЕЦ "Марица-изток 2" влиза в БЕХ

Още от Капитал
Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10