Как се превзема държавата през медиите

Според американския посланик Марси Рийс въпреки привидното разнообразие на пазара, липсата на прозрачност подронва доверието на гражданите

Посланик Марси Рийс    ©  Надежда Чипева

"На хартия в България съществуват добри закони, но те могат да вършат работа само ако са съпътствани с прилагането на добра регулаторна рамка. Ако един гражданин не може да определи кой е собственикът на дадена медия, тогава регулаторът трябва да се намеси по-ефективно", заяви посланик Марси Рийс на конференцията "Медиите като инструмент за завладяване на държавата", организирана от Центъра за изследване на демокрацията и Фондация "Конрад Аденауер". 

Според посланика на САЩ основният проблем на медиите в България се крие в това, че не се знае кой точно е собственикът на дадена медия. "Хората трябва да чуват различни гледни точки, за да се ориентират в света, в който живеем, включително по теми за корупцията, здравеопазването, обществените услуги и други. Днес имаме толкова много информация в медиите около нас, че ни е трудно да подберем коя точно да проследим и на коя да се доверим. Въпреки богатото меню от новини, гражданите в един медиен пазар, където собствеността е ограничена, получават субективни становища и чуват само част от истината", каза още Рийс. Без прозрачност на каналите за информация, самото правителство няма как да формулира политики, които да отговарят на желанията на гражданите, добави тя. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове