Антимонополната комисия отхвръли всички жалби по строежа на "Хемус"
Поръчката за 434 млн. лв. най-вероятно ще стигне до Върховния административен съд


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли жалбата на строителната компания "Щрабаг" срещу тръжната процедура за дострояването на магистрала "Хемус". Всички възражения на фирмата – за неосигурено финансиране, ограничителни условия и включване на дейности, които не могат да са обект на поръчката – археологическите проучвания например, са отхвърлени от антимополната комисия. Това означава, че сега решението на комисията може да отиде във Върховния административен съд, каквито индикации има. Ако и магистратите не видят проблем, до няколко месеца търгът може да продължи на следващия етап – прием на оферти. Обратното означава пренаписване на условията на обществената поръчка. Тя е сред най-големите за годината - с прогнозна стойност от 434 млн. лв. без ДДС.
Националният археологически институт с музей към БАН (НАИМ-БАН) също атакува процедурата пред КЗК заради археологическите проучвания, но на 10 март оттегли жалбата си. Ден по-късно КЗК се произнася в полза на възложителя. "Щрабаг" и НАИМ трябва да заплатят на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) по 500 лв. разноски.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
12 коментара
Айде по-бързо дееее!
Прогнозната цена е 434 млн. лева без ДДС и в действителност към този момент за поръчката няма осигурено финансиране....
т.е. скоро няма да я бъде?
Ох,дали ще доживея да отида до Русе по магистрала....надали!
П.с. Отново се набива в очи ЩРАБАГ,ще взема да ги попрочета кои са и какви са,хахаа :)
До коментар [#2] от "kashpirovska":
Побългарена голяма австрийска фирма, която строи на много места из Европа, най-вече немско говорящата. Но тук само издънка след издънка. Защо ли.
[quote#3:"Чичи (Ice Man's fan)"]До коментар [#2] от "kashpirovska":
Побългарена голяма австрийска фирма, която строи на много места из Европа, най-вече немско говорящата. Но тук само издънка след издънка. Защо ли. [/quote]
О,сетих се! Ключовата дума е ПОБЪЛГАРЕНА! Не знам подробности,ама преди много години в родния ми град Русе,в корабостроителницата,били дошли японски специалисти-цяла тумба,да ни учат на речно корабостроене.....Финалът е .че и те били впоследствие....побългарене-взели да се напиват,да не ходят на работа и т.н. сещаме се ,нали? :)
Може и да са градски легенди,обаче ми звучат твърде правдоподобно,хахахаха!
Колкото и да се напъват гербаджиите за изборите, пак лай---на ще из..рат, а аз няма да гласувам за поредната полу-ДС, полу-феодална партия от крилото на ДПС. Пак ще държат тъпаците на хранилката за надежда до изборите и накрая пътищата само до БансКО, БурГАЗ и Беломорието ще са ОК..., колкото да се самозалъгват че България цъфти и върже със слънчогледи!
Добре, ама сега Щрабаг ще обжалват и във ВАС на 2 инстанции, така че отидоха поне още няколко месеца.
Строете тази и другите магистрали, че ми писна да минавам през западащи населени места тип кочина!
До коментар [#5] от "isumu":
Проникновен коментар, няма спор, но всъщност има истина малко в него - България в последните години е лидер в производството на слънчоглед, драги ми смехурко.
Потресена съм колко ни е кратка паметта -Щтрабаг е фирмата виновна за скандалното строителство на Терминал 2, мисля,че имаше и проблем с пистата, а също и с една пътна отсечка 2006/04/14/257312_skandalut_shtrabag/
http://m.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/
ГОРКАТА МАГИСТРАЛА ХЕМУС -обречена още при проекта....
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#4] от "kashpirovska":
Може и да не са легенди, с очите си видях как японците, строящи част от софийското метро се пропиха и не спазваха никакви срокове за строителство.
Дано мине бързо и през ВАС процедурата и да се започва строителството и най-накрая да се довърши магистралата от София за Варна, като е добре да се направи поне четирилентов скоростен път от Велико Търново до Русе.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.