С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 18 мар 2015, 18:09, 9085 прочитания

Антимонополната комисия отхвръли всички жалби по строежа на "Хемус"

Поръчката за 434 млн. лв. най-вероятно ще стигне до Върховния административен съд

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли жалбата на строителната компания "Щрабаг" срещу тръжната процедура за дострояването на магистрала "Хемус". Всички възражения на фирмата – за неосигурено финансиране, ограничителни условия и включване на дейности, които не могат да са обект на поръчката – археологическите проучвания например, са отхвърлени от антимополната комисия. Това означава, че сега решението на комисията може да отиде във Върховния административен съд, каквито индикации има. Ако и магистратите не видят проблем, до няколко месеца търгът може да продължи на следващия етап – прием на оферти. Обратното означава пренаписване на условията на обществената поръчка. Тя е сред най-големите за годината - с прогнозна стойност от 434 млн. лв. без ДДС.

Националният археологически институт с музей към БАН (НАИМ-БАН) също атакува процедурата пред КЗК заради археологическите проучвания, но на 10 март оттегли жалбата си. Ден по-късно КЗК се произнася в полза на възложителя. "Щрабаг" и НАИМ трябва да заплатят на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) по 500 лв. разноски.

Проектът


Процедурата се движи от Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", създадена за реализацията на магистрали и други големи проекти. Тя е разделена на две обособени позиции и засяга изпълнението на две отсечки от "Хемус", обединени в етап 1 от дострояването на аутобана София – Варна. Отсечките са с дължина 23 и 36 километра и след изграждането им магистралата ще стига до разклона за Плевен и Ловеч.
 
Автомагистрала "Хемус" ще свързва София с Варна и ще дублира първокласните пътища Е70 от Варна до Шумен, Е772 от Шумен до Ябланица и Е83 от Ябланица до София. Към момента в експлоатация са участъците София – Ябланица и с. Белокопитово – Варна с дължина около 170 км. За доизграждане остават 252 километра, разделени на три етапа.

Финансирането

Прогнозната цена е 434 млн. лева без ДДС и в действителност към този момент за поръчката няма осигурено финансиране. Пред КЗК инфраструктурната компания е заявила, че има указания от управляващия орган на програма "Транспорт" да придвижи проекта, а яснота за финансирането щяло да има най-рано през лятото. Компанията искала да има избран изпълнител дотогава, така че строежът да започне веднага. Което пък е добре дошло за ГЕРБ преди местните избори през есента на тази година.



"Успоредно с това Министерството на регионалното развитие и благоустройството води преговори с Европейската инвестиционна банка за осигуряване на мостово финансиране, което да бъде използвано, в случай че средствата по програма "Транспорт" се забавят", посочват от НСКИП.

*Текстът е обновен в 18:09

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България вече няма как да отлага механизма за разследване на главния прокурор 3 България вече няма как да отлага механизма за разследване на главния прокурор

Бойко Борисов се размина с Венецианската комисия за това как трябва да се гарантира независимост на процедурата

6 дек 2019, 1953 прочитания

Трудните книжки 3 Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

6 дек 2019, 1274 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Туристическият сектор иска компенсации заради спада от Русия

През летния сезон се очакват по-малко гости от източните пазари

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10