Антимонополната комисия отхвръли всички жалби по строежа на "Хемус"
Поръчката за 434 млн. лв. най-вероятно ще стигне до Върховния административен съд


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли жалбата на строителната компания "Щрабаг" срещу тръжната процедура за дострояването на магистрала "Хемус". Всички възражения на фирмата – за неосигурено финансиране, ограничителни условия и включване на дейности, които не могат да са обект на поръчката – археологическите проучвания например, са отхвърлени от антимополната комисия. Това означава, че сега решението на комисията може да отиде във Върховния административен съд, каквито индикации има. Ако и магистратите не видят проблем, до няколко месеца търгът може да продължи на следващия етап – прием на оферти. Обратното означава пренаписване на условията на обществената поръчка. Тя е сред най-големите за годината - с прогнозна стойност от 434 млн. лв. без ДДС.
Националният археологически институт с музей към БАН (НАИМ-БАН) също атакува процедурата пред КЗК заради археологическите проучвания, но на 10 март оттегли жалбата си. Ден по-късно КЗК се произнася в полза на възложителя. "Щрабаг" и НАИМ трябва да заплатят на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) по 500 лв. разноски.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
Айде по-бързо дееее!
Прогнозната цена е 434 млн. лева без ДДС и в действителност към този момент за поръчката няма осигурено финансиране....
т.е. скоро няма да я бъде?
Ох,дали ще доживея да отида до Русе по магистрала....надали!
П.с. Отново се набива в очи ЩРАБАГ,ще взема да ги попрочета кои са и какви са,хахаа :)
До коментар [#2] от "kashpirovska":
Побългарена голяма австрийска фирма, която строи на много места из Европа, най-вече немско говорящата. Но тук само издънка след издънка. Защо ли.
[quote#3:"Чичи (Ice Man's fan)"]До коментар [#2] от "kashpirovska":
Побългарена голяма австрийска фирма, която строи на много места из Европа, най-вече немско говорящата. Но тук само издънка след издънка. Защо ли. [/quote]
О,сетих се! Ключовата дума е ПОБЪЛГАРЕНА! Не знам подробности,ама преди много години в родния ми град Русе,в корабостроителницата,били дошли японски специалисти-цяла тумба,да ни учат на речно корабостроене.....Финалът е .че и те били впоследствие....побългарене-взели да се напиват,да не ходят на работа и т.н. сещаме се ,нали? :)
Може и да са градски легенди,обаче ми звучат твърде правдоподобно,хахахаха!
Колкото и да се напъват гербаджиите за изборите, пак лай---на ще из..рат, а аз няма да гласувам за поредната полу-ДС, полу-феодална партия от крилото на ДПС. Пак ще държат тъпаците на хранилката за надежда до изборите и накрая пътищата само до БансКО, БурГАЗ и Беломорието ще са ОК..., колкото да се самозалъгват че България цъфти и върже със слънчогледи!
Добре, ама сега Щрабаг ще обжалват и във ВАС на 2 инстанции, така че отидоха поне още няколко месеца.
Строете тази и другите магистрали, че ми писна да минавам през западащи населени места тип кочина!
До коментар [#5] от "isumu":
Проникновен коментар, няма спор, но всъщност има истина малко в него - България в последните години е лидер в производството на слънчоглед, драги ми смехурко.
Потресена съм колко ни е кратка паметта -Щтрабаг е фирмата виновна за скандалното строителство на Терминал 2, мисля,че имаше и проблем с пистата, а също и с една пътна отсечка 2006/04/14/257312_skandalut_shtrabag/
http://m.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/
ГОРКАТА МАГИСТРАЛА ХЕМУС -обречена още при проекта....
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#4] от "kashpirovska":
Може и да не са легенди, с очите си видях как японците, строящи част от софийското метро се пропиха и не спазваха никакви срокове за строителство.
Дано мине бързо и през ВАС процедурата и да се започва строителството и най-накрая да се довърши магистралата от София за Варна, като е добре да се направи поне четирилентов скоростен път от Велико Търново до Русе.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход