0700-Оправете-нашия-град

Как работи комуникацията между гражданите и общината за решаването на проблеми с градската среда

Така изглежда зоната около новата метростанция в Младост 3. Тук отговорността е на общинската компания "Софинвест," но ако искате да подадете сигнал, може да използвате и Контактния център call.sofia.bg
Така изглежда зоната около новата метростанция в Младост 3. Тук отговорността е на общинската компания "Софинвест," но ако искате да подадете сигнал, може да използвате и Контактния център call.sofia.bg    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Така изглежда зоната около новата метростанция в Младост 3. Тук отговорността е на общинската компания "Софинвест," но ако искате да подадете сигнал, може да използвате и Контактния център call.sofia.bg
Така изглежда зоната около новата метростанция в Младост 3. Тук отговорността е на общинската компания "Софинвест," но ако искате да подадете сигнал, може да използвате и Контактния център call.sofia.bg    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Всеки път, когато колата ви попаднете в дупка, стъпите на плочка плювалка или край детето ви в парка минe свободно разхождащ се бултериер или глутница бездомни кучета, през главата ви сигурно минава по някой звучен израз, който няма как да бъде публикуван на страниците на този вестник. И си казвате, че колкото и Софийска община да ви чертае светло бъдеще с ремонти на центъра, бързото решение на непочистените спирки, шумните и цапащи строежи или лошо паркираните коли е доста по-важно. Малките всекидневни управленски проблеми понякога тежат повече от огромните политически казуси, защото всеки ден понижават качеството на живот и създават поводи за напрежение между гражданите. За да се завърти колелото граждански сигнал-община-гражданин, са нужни само два елемента: до хората да стига навременна и пълна информация за всичко в техния град, както и техните сигнали да бъдат чути и решени достатъчно бързо.

Засега Софийска община по-скоро успява да създаде нова среда за обратна връзка от гражданите (вярно, тръгвайки от много ниска база) - например учудващо модерния за българските условия контактен център call.sofia.bg, но решението на проблемите се сблъсква с мениджърски практики отпреди пристигането на индустриалната епоха.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


8 коментара
  • 1
    pav4o01 avatar :-|
    Павел

    С две думи - система за сигнали има, ама кой ли я гледа! Видях сигналите в моя район - имам абсолютно същите наблюдения и за 1 година нищо не се е променило. И 100 човека да пуснем сигнал за същото нещо, керванът си върви. Жалко. Добре, че поне има булевард до летището, че може би ще се използва в близо бъдеще. Аман вече.

  • 2
    tsvetna avatar :-|
    Цветна

    Благодаря, "Капитал", от толкова време съм в "бизнеса" с пускането на сигнали, а не знаех за съществуването на столичен омбудсман, нито пък за сайта за пускане на сигнали.
    И всичко това наистина е хубаво, имаме страшно много варианти за оплакване, но както пише и авторът на статията, какво после се случва и как се координират различните институции помежду си?
    По моя скромен опит на Столична Община й липсва централизираност на подаването на сигналите И възможността за проследяване на това какво се случва по-нататък. Редовно ми се случва да подавам сигнал - било то на споменатия в статията злощастен номер 02 987 55 55, било то на Столичен Инспекторат, било то през формата на уебсайта на Столична Община. Сигналите стигат първа цедка, препращат се на втора цедка и някъде там в голямата си част потъват. Пример - сигнал за недовършен ремонт на дупка на 029875555, предаден на лице от съответния район, при повторно обаждане ми беше обяснено: "Ами ние предадохме Вашия сигнал до еди-къде-си", от там ни отговориха, че не е в техните компетенции. И до там.
    За момента трябва упоритост и може би няколко акции като споменатата за господина с листовките.

  • 3
    tsvetna avatar :-P
    Цветна

    До коментар [#1] от "Павел":

    "видях сигналите"
    "имам същите наблюдения"
    "летището, че ще се използва в близо бъдеще. Аман вече"

    И аз казвам аман вече. Пуснахте ли сигнал за това време, за което ги имахте тези наблюдения? Нещата се случват бавно и това е пределно нормално, все пак говорим за огромна административна машина, на всичкото отгоре и разпокъсана.
    Докато някои размишляват над алтернативите "чакам тези отгоре сами да се сетят да работят здраво и ефективно" и "хващам самолета и заминавам завинаги", други разсъждаваме малко по-прагматично и реалистично и правим нещо. Аман наистина.

  • 4
    radost.petrova avatar :-|
    radost.petrova

    Ех, дано поне 100 човека пуснат сигнали за поне 1 нещо, което смятат за проблем по улиците на града или въобще. Тогава поне 100 пъти някой в администрацията ще се почеше където трябва и нещо ще се промени, работа ще се свърши. Вече от доста съграждани разбирам, че контактния център на общината работи чудесно. Капитал в общи линии го потвърждават. Да го ползваме по предназначение, мили хора. Сигнали, жалби, предложения - така всъщност казваме на администрацията какво искаме за града си (а не с референдуми, закъснели протести и т.н.).

  • 5
    gatev5 avatar :-|
    ХАРИ

    Преди година отидох в община Триадица и връчих молба/оплакване за състоянието на инфраструктурата на "Мастирски ливади-Изток" с приложени 9 фотографии: липса на тротоари, железарска работилница и миене на автомобили в непосредствена близост до жил. блокове, крадене на водосточните тръби, паркиране на автомобили и дори камиони в тревните площи.
    Получих код за достъп чрез който да следя за отговор.
    Няколко месеца по късно посетих "Изнесена приемна" на община Триадица, на която отново обърнах внимание на общинарите че нямам отговор, Резултат 0. Те не искат да ти отговорят, камо ли да направят нещо.
    ЧАКАМ !!!

  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "4000 граждански проблема, а общественият посредник е работил по около 200 казуса" - ефективност от 5%, зад която седи щат от 20-30 човека и поръчка за няколко милиона... Абсолютна пародия...А в Студентски град на строителната площадка дори да измият гумите на камиона, на улицата пред нея калта и локвите правят задачата безсмислена..

  • 7
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Зле работи.

  • 8
    vtl53383951 avatar :-|
    vtl53383951

    Много добра идея.
    Има и нов вариант - http://call-sofia.com


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход