0700-Оправете-нашия-град

Как работи комуникацията между гражданите и общината за решаването на проблеми с градската среда

Така изглежда зоната около новата метростанция в Младост 3. Тук отговорността е на общинската компания "Софинвест," но ако искате да подадете сигнал, може да използвате и Контактния център call.sofia.bg
Така изглежда зоната около новата метростанция в Младост 3. Тук отговорността е на общинската компания "Софинвест," но ако искате да подадете сигнал, може да използвате и Контактния център call.sofia.bg
Така изглежда зоната около новата метростанция в Младост 3. Тук отговорността е на общинската компания "Софинвест," но ако искате да подадете сигнал, може да използвате и Контактния център call.sofia.bg    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Така изглежда зоната около новата метростанция в Младост 3. Тук отговорността е на общинската компания "Софинвест," но ако искате да подадете сигнал, може да използвате и Контактния център call.sofia.bg    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Всеки път, когато колата ви попаднете в дупка, стъпите на плочка плювалка или край детето ви в парка минe свободно разхождащ се бултериер или глутница бездомни кучета, през главата ви сигурно минава по някой звучен израз, който няма как да бъде публикуван на страниците на този вестник. И си казвате, че колкото и Софийска община да ви чертае светло бъдеще с ремонти на центъра, бързото решение на непочистените спирки, шумните и цапащи строежи или лошо паркираните коли е доста по-важно. Малките всекидневни управленски проблеми понякога тежат повече от огромните политически казуси, защото всеки ден понижават качеството на живот и създават поводи за напрежение между гражданите. За да се завърти колелото граждански сигнал-община-гражданин, са нужни само два елемента: до хората да стига навременна и пълна информация за всичко в техния град, както и техните сигнали да бъдат чути и решени достатъчно бързо.

Засега Софийска община по-скоро успява да създаде нова среда за обратна връзка от гражданите (вярно, тръгвайки от много ниска база) - например учудващо модерния за българските условия контактен център call.sofia.bg, но решението на проблемите се сблъсква с мениджърски практики отпреди пристигането на индустриалната епоха.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове