Все пак ще бъдат осигурени допълнителни средства на Агенция "Пътна инфраструктура" за ремонт на най-увредените участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус". Това съобщи на брифинг след заседанието на кабинета регионалният министър Лиляна Павлова. Решението е било взето след среща между нея и Бойко Борисов, на която Павлова е запознала премиера с аварийната ситуация по старите отсечки на магистралите. Само преди броени дни бе взето решение скоростта на движение по част от тях да бъде ограничена на до 90 км/ч от 1 април, за да се намали рискът от произшествия по амортизираните отсечки. Причината е, че АПИ не разполагала с нужните 100 млн. лв. за ремонти. След разговора с Борисов обаче парите се намерили.
Откъде са средстватаПарите за ремонта на двете магистрали ще бъдат осигурявани на етапи по бюджета на АПИ, каза Павлова. Не стана ясно обаче дали средствата ще дойдат от държавния бюджет. Вероятен сценарий е финансирането да е за сметка на събраните с 250 млн. лв. повече приходи от данъци и такси в бюджета. Самият Борисов пред депутатите в парламента в сряда също изказа притеснение за състоянието на старите пътища и допусна и част от преизпълнението на приходите за първото тримесечие да отидат за пътни ремонти. "Апетитите на министрите са огромни, нуждите на отделните министерства са огромни, но основната цел е да запълним дупката в бюджета, за да не пипаме парите, които са от дълга", коментира той.
Практиката досега
За ремонти на старите участъци на магистрала "Тракия" бяха проведени обществени поръчки по времето на Орешарски, но договори така и не се подписаха, а кабинетът на Борисов прекрати търговете поради липса на средства. Принципно средства за тези ремонти трябва да дойдат от програма "Транзитни пътища VI", която се финансира със средства от Европейската инвестиционна банка и републиканския бюджет. Тя обаче още е в период на договаряне и докато парите не бъдат осигурени, бе решено да се прави само аварийна поддръжка на магистралите. В случая обаче ситуацията е спешна. Регионалният министър обяви, че ще възложи на АПИ да започне веднага детайлно проектиране и възлагане на ремонта на четирите участъка – по два за "Тракия" и "Хемус", но не уточни дали ще бъдат обявени нови обществени поръчки или ще бъдат довършени прекратените процедури.
Все пак ще бъдат осигурени допълнителни средства на Агенция "Пътна инфраструктура" за ремонт на най-увредените участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус". Това съобщи на брифинг след заседанието на кабинета регионалният министър Лиляна Павлова. Решението е било взето след среща между нея и Бойко Борисов, на която Павлова е запознала премиера с аварийната ситуация по старите отсечки на магистралите. Само преди броени дни бе взето решение скоростта на движение по част от тях да бъде ограничена на до 90 км/ч от 1 април, за да се намали рискът от произшествия по амортизираните отсечки. Причината е, че АПИ не разполагала с нужните 100 млн. лв. за ремонти. След разговора с Борисов обаче парите се намерили.
Откъде са средствата
7 коментара
Понеже министър Лиляна Павлова урева орталъка как миналата година АПИ не разполага с пълния размер на парите от винетки моля КАПИТАЛ да я контролирате строго тази година . Интересувам се парите от винетки + парите от акциза на горивата отиват ли по предназначение или с тях ще платим кетъринга на Авиотряд 28 примерно .
на Боко магистралите трябва да са ок, да не му трошат имиджа. 100-те милиона може да са от кашираните такива от средствата за магистрали платени за построяването им на първо място..
Той ги строи и Той ги ремонтира
за наша сметка де ...
Публикувано през m.capital.bg
"В случая обаче ситуацията е спешна."
Типично по нашенски, ситуацията ние си я направихме спешна. За ремонт на тези участъци се говори още откакто Лиляна Павлова беше министър за първи път.
До коментар [#1] от "bobi221":
Да, и аз искам да знам какво се случва с парите от винетки.
нека отпускат, но да не ги крадат, имаме спешна нужда от нови пътища
Стига ревахте бе драскачи!!!
Защо не вземете малко да се информирате, преди да драскате веднага хейтърските си коментари навсякъде.
"Той си ги бил строил, той си ги ремонтирал"
Тези участъци, за които става дума, са строени по бай Тошево време и от тогава не са претърпявали основен ремонт, а само кърпежи. Крайно време беше, но по-добре късно от колкото никога. Радвайте се! Основния приоритет е завършването на новите участъци, работи се в тази насока за да не се изтърват европейските пари. Струма и Марица са част от международни артерии и е много важно да се завършат .. и то в срок.