Износът на България извън ЕС отново се повишава

Сривът на продажбите към Русия и Украйна е компенсиран с други държави. Увеличава се и търговията към европейските пазари

Русия и Украйна остават проблемни дестинации. ЕС продължава да е основния пазар.
Русия и Украйна остават проблемни дестинации. ЕС продължава да е основния пазар.
Русия и Украйна остават проблемни дестинации. ЕС продължава да е основния пазар.
Русия и Украйна остават проблемни дестинации. ЕС продължава да е основния пазар.
Евтиният лев и вдигането на санкциите срещу Иран може да дадат нов стимул.

След като няколко месеца износът на България към държави извън ЕС се понижаваше, през февруари трендът се е обърнал. Продажбите на българските предприятия към трети страни са се повишили с 2.5% спрямо година по-рано, показват предварителните данни на НСИ. Това е първият годишен ръст от септември 2014 г. насам и се дължи главно на увеличен износ към основни търговски партньори като Турция, Сърбия, Македония и Китай. Причина за това може да е поевтиняването на лева, което прави износа по-конкурентен. Основните дестинации за български стоки и услуги обаче остават страните от ЕС – Германия, Франция, Италия, Белгия, както и съседните Румъния и Гърция. Съживяването на европейските икономики през тази година ще благоприятства българския износ, който през февруари се е повишил със 7.7%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове