Гледайте на запис конференцията: "Банките и бизнесът"
Close

Кабинетът отпусна 100 млн. лв. за спешния ремонт "Тракия" и "Хемус"

Ще бъде подменен асфалта на над 100 км силно амортизирани участъци

Правителството одобри отпускането на  допълнителни средства в размер на до 100 млн. лв. за бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" за ремонти на участъците от магистралите "Тракия" и "Хемус", по които бяха въведени ограничения на скоростта на движение заради лошото им състояние. Заради амортизираните настилки по част от старите участъци на двете магистрали от 1 април бе въведено и ограничение на максималната скорост по тях - 90 км в час. 

 Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова тогава обясни, че това се налага заради липса средства за ремонт - около 100 млн. лв. В последствие обаче след разговор с премиера Бойко Борисов, Павлова обясни, че парите все пак ще бъдат осигурени, като най-вероятно финансирането ще е за сметка на събраните с 250 млн. лв. повече приходи от данъци и такси в бюджета за тримесечието.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gogich avatar :-|
    Гогич
    • - 8
    • + 17

    [quote#0:"статия"]няма да бъдат обявявани обществени поръчки за ремонта, а той ще бъде възложен директно на държавната пътноподдържаща компания "Автомагистрали"[/quote]

    Класическо заобикаляне на закона за обществените поръчки. Държавната компания "Автомагистрали" няма капацитет да извърши реконструкцията и ще го възложи работата на подизпълнители. Определени неясно как, вероятно по формулата който даде по-голям подкуп.

    Нередност?
  • 2
    bbs avatar :-|
    Lord
    • - 2
    • + 14

    Може и така да е, но не знам дали е по-добре да загубим една година за поръчки, които да се обжалват по десет пъти пред десет инстанции и накрая да спечели пак фирма на Пеевски или някоя подобна мутра... Ако поне някоя от участващите фирми беше нормална е друг въпрос, но в пътната инфраструктура не знам кои точно са "нормалните" фирми у нас.

    Нередност?
  • 3
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)
    • - 6
    • + 10

    Браво! Действа се бързо и конкретно!
    Никога не може да се угоди на всички, така че аз подкрепям точно тези действия на кабинета. Другият вариант е да се остави да се случи някоя кървава драма и тогава да почнем пак да се обвиняваме, че никога нямало виновни. А също и къде отивали парите за поддръжка?
    Ами питайте всички правителства от 1986-та насам. Пътен данък, акциз върху горивата, винетки от няколко години.

    Нередност?
  • 4
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • - 3
    • + 4

    Айде на бас че ще направят само кръпки и след 2 години пак ще ревнат за още 100 млн!

    Нередност?
  • 5
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • + 1

    Необходимо е приоритизация на разходването на средства от бюджета в посока инфраструктурни проекти, както и преустановяване на всякакви порочни социални практики - надбавки, добавки, не знам си какво си и т.н. и драстично орязване на помощите за малцинствата.

    Нередност?
  • 6
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди
    • - 5
    • + 4

    Основният проблем е с малките приходи от винетки! Най-добре е поне за магистралите да се въведат ТОЛ такси, които да покрият разходите на постоянно им поддържане в идеален вид!

    Нередност?
  • 7
    antoan_vasileva avatar :-|
    Василева
    • - 3
    • + 1

    100 млн. за 100 км. - по милион на км. - е това се казва магистрала. Да ние честито!

    Нередност?
  • 8
    pag avatar :-?
    pag
    • + 1

    [quote#7:"antoan_vasileva"]100 млн. за 100 км. - по милион на км. - е това се казва магистрала. Да ние честито![/quote]

    Строежът на нова магистрала излиза над 3 милиона лева на километър, така че за пълна подмяна на асфалта на съществуващата тази цена е нормална. Слава Богу, най-сетне се взе решение да се ремонтират тези участъци, строени преди 40 години и САМО кърпени оттогава, дори и по времето на прословутите Сергейчови "излишъци", само с малка част от които можеше не само да се ремонтират основно съществуващите, а и да се достроят и "Хемус", и "Марица", и "Струма".
    така че намирам иронията ви за малко неуместна.......

    Нередност?
Нов коментар