Кабинетът отпусна 100 млн. лв. за спешния ремонт "Тракия" и "Хемус"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кабинетът отпусна 100 млн. лв. за спешния ремонт "Тракия" и "Хемус"

Кабинетът отпусна 100 млн. лв. за спешния ремонт "Тракия" и "Хемус"

Ще бъде подменен асфалта на над 100 км силно амортизирани участъци

8009 прочитания

© Мария Съботинова


Правителството одобри отпускането на  допълнителни средства в размер на до 100 млн. лв. за бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" за ремонти на участъците от магистралите "Тракия" и "Хемус", по които бяха въведени ограничения на скоростта на движение заради лошото им състояние. Заради амортизираните настилки по част от старите участъци на двете магистрали от 1 април бе въведено и ограничение на максималната скорост по тях - 90 км в час. 

 Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова тогава обясни, че това се налага заради липса средства за ремонт - около 100 млн. лв. В последствие обаче след разговор с премиера Бойко Борисов, Павлова обясни, че парите все пак ще бъдат осигурени, като най-вероятно финансирането ще е за сметка на събраните с 250 млн. лв. повече приходи от данъци и такси в бюджета за тримесечието.

Малко след това регионалният министър обяви също, че няма да бъдат обявявани обществени поръчки за ремонта, а той ще бъде възложен директно на държавната пътноподдържаща компания "Автомагистрали", която отговаря за поддръжката на участъците от София до Стара Загора на магистрала "Тракия", както и от София до Ябланица на магистрала "Хемус". Целта е да се спести време и ремонтите да могат да започнат още през май. 

Държавата и общините вече могат да се възползват от възможността да възлагат обществени поръчки без търг на свои предприятия или фирми, след като практиката, известна като in house поръчки, бе въведена с промени в Закона за обществените поръчки от правителството на Пламен Орешарски точно преди година. Досега тя се допускаше само за свързани частни дружества.

За последно основни ремонти по най-старите отсечки на "Тракия"- между Пазарджик и Пловдив, както и по "Хемус" от София до Ябланица и между Шумен и Варна, са правени през 1986 г. С отпуснатите средства сега ще бъдат ремонтирани над 100 км магистрални участници, ще бъде подменен изцяло износващият пласт от асфалтобетон, ще се подобри отводнителната система и ще се възстановят маркировката и пътните знаци.

Правителството одобри отпускането на  допълнителни средства в размер на до 100 млн. лв. за бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" за ремонти на участъците от магистралите "Тракия" и "Хемус", по които бяха въведени ограничения на скоростта на движение заради лошото им състояние. Заради амортизираните настилки по част от старите участъци на двете магистрали от 1 април бе въведено и ограничение на максималната скорост по тях - 90 км в час. 

 Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова тогава обясни, че това се налага заради липса средства за ремонт - около 100 млн. лв. В последствие обаче след разговор с премиера Бойко Борисов, Павлова обясни, че парите все пак ще бъдат осигурени, като най-вероятно финансирането ще е за сметка на събраните с 250 млн. лв. повече приходи от данъци и такси в бюджета за тримесечието.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    gogich avatar :-|
    Гогич

    [quote#0:"статия"]няма да бъдат обявявани обществени поръчки за ремонта, а той ще бъде възложен директно на държавната пътноподдържаща компания "Автомагистрали"[/quote]

    Класическо заобикаляне на закона за обществените поръчки. Държавната компания "Автомагистрали" няма капацитет да извърши реконструкцията и ще го възложи работата на подизпълнители. Определени неясно как, вероятно по формулата който даде по-голям подкуп.

  • 2
    bbs avatar :-|
    Lord

    Може и така да е, но не знам дали е по-добре да загубим една година за поръчки, които да се обжалват по десет пъти пред десет инстанции и накрая да спечели пак фирма на Пеевски или някоя подобна мутра... Ако поне някоя от участващите фирми беше нормална е друг въпрос, но в пътната инфраструктура не знам кои точно са "нормалните" фирми у нас.

  • 3
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    Браво! Действа се бързо и конкретно!
    Никога не може да се угоди на всички, така че аз подкрепям точно тези действия на кабинета. Другият вариант е да се остави да се случи някоя кървава драма и тогава да почнем пак да се обвиняваме, че никога нямало виновни. А също и къде отивали парите за поддръжка?
    Ами питайте всички правителства от 1986-та насам. Пътен данък, акциз върху горивата, винетки от няколко години.

  • 4
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    Айде на бас че ще направят само кръпки и след 2 години пак ще ревнат за още 100 млн!

  • 5
    reckless avatar :-P
    Consumer

    Необходимо е приоритизация на разходването на средства от бюджета в посока инфраструктурни проекти, както и преустановяване на всякакви порочни социални практики - надбавки, добавки, не знам си какво си и т.н. и драстично орязване на помощите за малцинствата.

  • 6
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди

    Основният проблем е с малките приходи от винетки! Най-добре е поне за магистралите да се въведат ТОЛ такси, които да покрият разходите на постоянно им поддържане в идеален вид!

  • 7
    antoan_vasileva avatar :-|
    Василева

    100 млн. за 100 км. - по милион на км. - е това се казва магистрала. Да ние честито!

  • 8
    pag avatar :-?
    pag

    [quote#7:"antoan_vasileva"]100 млн. за 100 км. - по милион на км. - е това се казва магистрала. Да ние честито![/quote]

    Строежът на нова магистрала излиза над 3 милиона лева на километър, така че за пълна подмяна на асфалта на съществуващата тази цена е нормална. Слава Богу, най-сетне се взе решение да се ремонтират тези участъци, строени преди 40 години и САМО кърпени оттогава, дори и по времето на прословутите Сергейчови "излишъци", само с малка част от които можеше не само да се ремонтират основно съществуващите, а и да се достроят и "Хемус", и "Марица", и "Струма".
    така че намирам иронията ви за малко неуместна.......


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK