С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 апр 2015, 18:41, 4564 прочитания

Четири компании поискаха скъпото отводняване на магистрала "Марица"

Конкуренцията може да свали рекорно високата заложена стойност на поръчката от 43 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
43
млн. лв. е стойността на новата поръчка
Скъпата дейност по отводняване на магистрала "Марица" доведе до конкуренция, стана ясно от съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура". Четири фирми са подали оферти за укрепване по част от участъка от Оризово до Димитровград. Техническите оферти са отворени, но цените все още не са обявени, като най-вероятно това ще стане до около месец. Кандидатите са "Инжстройинженеринг", "Иса 2000", "Пътища Пловдив" и "ГБС Инфраструктурно строителство". Търгът е на стойност 43 млн. лв. без ДДС и е за отводняване, укрепване на откоси и стабилизиране на терена. Изграждането на отсечката трябваше да струва 160 млн. лв.

От краен срок на нов срок


Отсечката до Димитровград, която е 31.4 км, трябваше да бъде готова до края на 2013 г. Цената й по първоначален план трябваше да е почти 160 млн. лв. според договора със строителя – италианската компания CMC Di Ravenna. Засега крайният срок за приключването се очертава през август тази година, но ако има обжалване на новата поръчка, може и този срок да не бъде спазен. Ниската цена, подобно на други големи инфраструктурни обекти, често създава проблеми с качеството и неплащане на част от подизпълнителите. Първоначално се обявява търг за цял обект, с основен критерий за избор цената. Така се избира строител с много ниска цена, който обаче често иска възнаграждение за допълнителни работи и "извънредни обстоятелства", възникнали в хода на строителството. В случая с "Марица" извънредно е отводняването на почвите. Тези "доплащания" които се покриват и с пари от бюджета вместо от европейски фондове.

В случая с поръчката за отводняване финансирането е от ЕС и националния бюджет.
Така от състезанието се изваждат компании, чиито оферти първоначално са били по-високи, но биха могли да покрият "извънредните обстоятелства" и така крайната цена да излезе много по-ниска. Офертите за лота на "Марица" от Оризово до Димитровград бяха седем, като за пет от тях цената беше под 176 млн. лв., т.е. с допълнителните работи със сигурност отсечката ще се оскъпи повече, отколкото би била с избор на някой от другите кандидати.

Лавинообразни цени



Напълно очаквано подизпълнителят по трасето от Оризово до Димитровград "Пътища Пловдив" (преди собственост на Георги Гергов, а сега на благоевградската "Агромах") сега е сред желаещите да отводняват. Наличието на още три оферти обаче може и да доведе до състезание и да свали цената. Така средствата могат да не отидат при изпълнителят, който отдавна твърди, че средствата не достигат.

Желанието за оскъпяване на тази отсечка от "Марица" започна малко след началото на строителството, като първоначалните искове на италианския изпълнител бяха за 20 млн. лв. и постепенно нараснаха до 76 млн. лв. Претенциите са за сбъркани проекти, неточни проучвания, археологически разкопки, укрепване.

Освен отводняването за "Марица" е обявена още една допълнителна обществена поръчка – тя е за 340 метра пътна връзка между "Тракия" и новия аутобан. Прогнозната й цена е малко над 1 млн. лв. без ДДС, със срок на изпълнение 60 дни. Изграждането на такава връзка със сигурност не е изненадващо обстоятелство, но не е ясно защо не е било включено още в първоначалния търг.

Другият лот на "Марица" до Харманли се строи по-бързо – изпълнител е сдружение "Марица хайуей" с водещ партньор "ПСТ холдинг". Цената му е 146.6 млн. лв. с ДДС, а преди няколко месеца заради пропуски в проекта АПИ отпусна още 16 млн. лв. без ДДС.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой ще вземе 1.7 милиарда евро 1 Кой ще вземе 1.7 милиарда евро

Европейската комисия предложи регионите на Стара Загора и Бобов дол да получат помощ за отказване от въглищата

26 фев 2020, 302 прочитания

Вечерни новини: Още държави в Европа с коронавирус, Нено Димов остава в ареста окончателно 1 Вечерни новини: Още държави в Европа с коронавирус, Нено Димов остава в ареста окончателно

И още: Проф. Петко Салчев ще управлява здравната каса; Нови предложения за свиване на рекламата на хазарта; Предсрочните избори в Румъния стават по-малко вероятни

25 фев 2020, 5501 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Държавата ще търси стопани за "зелени" плажове

За пръв път през тази година фирми ще могат да наемат и само част от крайбрежна ивица

Още от Капитал
Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10