С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 19 апр 2015, 16:17, 6323 прочитания

Има ли поправка "Ковачки" в новите законови жп промени

Според Министерството на транспорта жп превозите на собствени товари няма да са възможни без лиценз

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Има ли поправка "Ковачки" в новите промени на Закона за железопътния транспорт, която да позволи на бизнесмена с интереси в енергетиката Христо Ковачки да превозва въглищата от мините до тецовете си без лиценз? Въпросът стана актуален, след като новите текстове на закона бяха публикувани на сайта на Министерството на транспорта за обществено обсъждане.

Ключовите думи

Текстът на раздора гласи: "Чл. 37а. Лицензия не се изисква за извършване на дейности по чл. 2, т. 3 за железопътен превоз на товари от дружества и предприятия за техни нужди." Той беше разчетен от някои експерти в жп сектора като вратичка за Ковачки да скъса транспортната си връзка с държавната железница, към която има просрочени задължения. Желанието му да превозва сам въглищата си стана видимо за всички, след като дружеството "ТБД - Товарни превози", 100% собственост на ТЕЦ "Бобов дол" (част от енергийната палитра на Ковачки), поиска жп лиценз, но такъв му беше отказан.  


"Всички фирми, отговарящи на изискванията за жп предприятия, ще могат да извършват вътрешни превози в страната без лиценз, ако отговарят на изискванията за безопасност. Такива могат да са мините, "Петрол" и др., които имат собствен жп състав локомотиви и вагони", смята Симеон Ананиев, бивш директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" и бивш председател на Асоциацията на железопътните превозвачи, анализирайки законовите промени. "Същевременно пазарът ще се преструктурира, като основен губещ на пазарни позиции може да се окаже БДЖ", смята още той.

На друго мнение

Не на това мнение при разчитането на законовите промени обаче са представители  на няколко жп компании за превоз на товари и бивши изпълнителни директори на БДЖ. Според тях промените предвиждат предприятията сами да возят собствените си товари (ако желаят) само до първата гара на националната жп инфраструктура, където ще трябва да предадат товара си на лицензиран жп превозвач.
От Министерството на транспорта също обясниха пред "Капитал", че не може да става въпрос да се разреши движение по националната жп мрежа без лиценз и че това ще е възможно само до първата гара, която свързва предприятието, при наличието на сертификати за безопасност на вагоните и локомотивите. 

Разясненията на така разписаните текстове доведоха до нова порция разсъждения в жп средите в посока къде Ковачки ще може да се възползва от малката поправка. Т.е. къде мината и тецовете са на една гара разстояние. Като пример от жп средите бяха посочени мините, обслужващи ТЕЦ "Бобов дол" и гара Голямо село, която се явява първа гара и едновременно обслужваща теца. Примерите, разбира се, са единици, като обикновено предприятията вървят в обратната посока, а именно аутсорсването на нетипичните за тях дейности.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Правителството призовава връщащите се от Италия към доброволна карантина 6 Правителството призовава връщащите се от Италия към доброволна карантина

До края на седмицата ще се приберат 10 хил. души, има 2000 теста за коронавирус, ще се прилагат само на хора с температура и начална пневмония

24 фев 2020, 3535 прочитания

Вечерни новини: Ситуацията с коронавируса е на крачка от пандемия, България също се подготвя Вечерни новини: Ситуацията с коронавируса е на крачка от пандемия, България също се подготвя

И още: Прокуратурата ще разследва барселонската история около Борисов, твърденията на Ханке за корупция, заменките и още; Утре ще бъде представен новият модел за електроенергийния пазар

24 фев 2020, 5520 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Чуждестранните инвеститори все още заобикалят България

През първите два месеца в страната са влезли 128.2 млн. евро, което е спад от 7% на годишна база

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10