С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 29 апр 2015, 19:01, 4096 прочитания

Правителството е предвидило 142 млн. лв. за мотивация на младежи

Социалното министерство представи три нови програми за насърчаване на младежка заетост за общо 181 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Парите са от европрограми и съфинансиране от държавния бюджет

Държавата е подготвила 142 млн. лв., за да помогне на неактивните младежи до 29 г. да се реализират на пазара на труда или да продължат обучението си. Това обяви министърът на труда и социалната политика Ивайло Калфин при представянето на новата си инициатива за мотивиране на младите хора, озаглавена "Посоката избираш ти, възможностите даваме ние". 
 
Конкурси и награди

От социалното министерство (МТСП) обявиха, че през юни предстои стартирането на три програми за заетост и обучение на младежи по програма "Развитие на човешките ресурси" (2014 - 2020) на обща стойност 181 млн. лв. Те се дофинансират от държавния бюджет.


По данни на МТСП към днешна дата над 160 000 младежи нито учат, нито работят. Изчисленията са, че ежегодно икономиката на България губи над 2.5 млрд. лв., защото младите хора не успяват да реализират потенциала си. За да се опита да върне активността на младежите, МТСП ще подкрепя инициативи – кампании, събития, консултации, помощ при търсене на работа. Една от тях е представеният в сряда конкурс за авторско видео на тема "Посоката избираш ти, възможностите даваме ние". Целта е млади и успели хора да заснемат мотивиращи видеоклипове, като за най-добрите ще има награди, осигурени от министерството.

Опит за интеграция

Калфин обеща парите да се харчат максимално ефективно и да не се допуска разхищение, каквото често се наблюдава при програмите за субсидирана заетост. Вицепремиерът очаква те  да помогнат поне на 42 хил. немотивирани младежи да се включат в пазара на труда или поне да решат да продължат образованието си.



"Работим много активно с работодателите и синдикатите. Особено при откриването на работни места разчитаме много на работодателите, които да дават заявки от какъв вид професии има нужда, каква подготовка и квалификация", обясни министърът. 

Трите нови програми от юни

Първата от трите нови програми е "Активни" с 26 млн. лв. бюджет за активиране и включване в заетост на младежи до 29 г. Целта е те да се регистрират в бюрата по труда и да бъдат включени в заетост, обучение или върнати в образователната система. Бюджетът на програма "Обучения и заетост на младите хора" е 115 млн. лв. Тя е насочена към вече регистрираните в бюрата по труда младежи до 29 г. Целта е те да бъдат включени в обучения и субсидирана заетост. Третата е "Ново работно място 2015", която е насочена към най-уязвимите групи на пазара на труда. Бюджетът на програмата е 40 млн. лв, а бенефициенти са работодателите. Тя трябва да помогне за осигуряване на подходящо обучение, включително и на работното място, с предоставяне на стимули за работодателите за разкриване на нови работни места. 
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите

И още: Гръцката църква първа призна автокефалността на украинската; Предстои важна седмица за Brexit и европейското бъдеще на Северна Македония и Албания; Полша избира парламент с предизвестена победа за управляващите националисти

13 окт 2019, 1300 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 974 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Коментари Daily 29 април - Медиите като бухалки и бухалките като медии

И още: Като цялата история на TV7; Статутът на прокуратурата - лост за натиск и злоупотреби; Амнистия на деня

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие