Четирима са кандидатите да препроектират участъка от "Струма" през Кресна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Четирима са кандидатите да препроектират участъка от "Струма" през Кресна

В момента се работи по две отсечки на магистралата до Кулата и се подготвя възлгането на още две. Участъкът през Кресненското дефиле ще се строи последен

Четирима са кандидатите да препроектират участъка от "Струма" през Кресна

В търга се включиха италианска, испанска и полска компания с местни партньори

Десислава Лещарска
5973 прочитания

В момента се работи по две отсечки на магистралата до Кулата и се подготвя възлгането на още две. Участъкът през Кресненското дефиле ще се строи последен

© Надежда Чипева


Четири обединения подадоха оферти в търга за препроектиране на участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Сегашния вариант на така наречения лот 3.2 – от Крупник до Кресна (21 км), предвижда изграждане на 15-километров тунел под дефилето, чиято цена ще надхвърли 500 млн. евро по предварителни изчисления.

Високата стойност и сложността на съоръжението са официалните мотиви Национална компания "Стратегическа инфраструктура" (НКСИ) да обяви конкурс за идеен проект на алтернативен вариант на отсечката. Той ще бъде подложен на екологична оценка заедно с проекта за големия тунел и след това ще се преценява кой от двата ще се реализира. Това ще се случи най-рано в края на годината.

Кандидатите

Първият участник в конкурса е обединение "Лот 3.2 Проект", включващо четири проектантски, консултантски и фирми за инженерно-геоложки проучвания: "Пътпроект – 2000", "Биас – М", "Геотехника – АБС"; "Бондис" и фирмата със шведско участие "Свеко Енергопроект". Оферта е подало и обединение "СПЕА и партньори", което се състои от италианската "СПЕА – Инженерия еуропеа" и местните "СивЕн Дизайн Сървисис", "Рутекс" и "Геоконструкт".

Третата оферта е на обединение "Алтернатива 3.2" с партньори испанските "Евроконсулт" и "Проес Консулторес" и софийската "Илия Бурда". Последният участник в процедурата е Консорциум "Мости-ИКП 3.2", включващо послката "Мости Катовице", българското и подразделение "Мости България", както и "Инжконсултпроект".

Прогнозната стойност на поръчката е 1.185 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 168 дни.

Проектът

В условията на поръчката е посочено, че "на база предпроектните проучвания идейният проект трябва да съдържа: 25 мостове и виадукти с дължина 3 км, 24 тунела с дължина 6.5 км, укрепващи и подпорни стени - 7 км, както и 3 пътни възела". Това означава, че най-вероятно ще се върви към "модификация" на съществуващото трасе чрез разширяване, повдигане на места с помощта на мостове и виадукти и преминаване през Кресненското дефиле чрез серия от тунели.

Четири обединения подадоха оферти в търга за препроектиране на участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Сегашния вариант на така наречения лот 3.2 – от Крупник до Кресна (21 км), предвижда изграждане на 15-километров тунел под дефилето, чиято цена ще надхвърли 500 млн. евро по предварителни изчисления.

Високата стойност и сложността на съоръжението са официалните мотиви Национална компания "Стратегическа инфраструктура" (НКСИ) да обяви конкурс за идеен проект на алтернативен вариант на отсечката. Той ще бъде подложен на екологична оценка заедно с проекта за големия тунел и след това ще се преценява кой от двата ще се реализира. Това ще се случи най-рано в края на годината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.