Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Започва нова гражданска битка за нощен транспорт в столицата

От "Спаси София" предлагат въвеждането на шест нощни автобусни линии с цена на билета 1.50 лв.

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Какви маршрути предлагат от "Спаси София":


Н1: ж.к. Люлин - ж.к. Младост IV
Н2: кв. Обеля - Зоопарк София 
Н3: ж.к. Овча купел 2 - кв. Враждебна 
Н4: ж.к. Гоце Делчев - кв. Орландовци
Н5: ж.к. Западен парк - кв. Студентски град 
Н6: кв. Бояна - ж.к. Дружба 2  

В София да тръгнат шест нощни автобусни линии с интервал на движение от 30 мин. между 23.30 ч. и 5 ч. сутринта. Всички маршрути да се пресичат на пл. "Св. Неделя", като стигат по едно и също време. Там трябва да има и 5-минутен престой, за да могат пътниците спокойно (а според концепцията и безплатно) да се прекачват от един автобус на друг.

Това е идеята на организацията "Спаси София", която е разработила предварителен анализ и в момента търси подкрепа от гражданите, за да придвижи предложението си към общината. Според концепцията билетът за нощните линии може да е малко по-скъп от стандартния - 1.50 лв., а дневните карти за всички линии на градския транспорт да важат и за нощните маршрути. Авторите на идеята смятат, че тези линии биха обслужили общо 30 квартала и ще "осигурят връзка между основните точки на нощна активност в града". 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 39
    • + 13

    Аман от аматьори. Извинявам се на автора, но разсъжденията са повърхностни, неподплатени със статистически данни и анализи-от типа "една жена ми каза...."Пушилка...". Прегледах и други "предложения ...." на автора.Пълна некомпетентност. От кога в Библиотекарския обучават специалисти по превоз на пътници, трафик, организация на движението...? Не са ли от ТУ, УАСАГ и др. "Занимавал се......", а практикувало ли си, учил ли си? Аман от аматьори.
    Не му обръщайте внимание.

    Нередност?
  • 2
    hekata5 avatar :-|
    Гергин Борисов
    • - 6
    • + 17

    До коментар [#1] от "Софианец2":

    Нещо си се объркал, готин. Свери си данните преди да плюеш, че си смешен

    Нередност?
  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 6
    • + 7

    Ако Общината ще движи идеята, то тя трябва да е базирана на метрото с "добавка" автобуси, там където не покрива метрото, и с по голям интервал, например 60 минути.....

    Нередност?
  • 4
    hekata5 avatar :-|
    Гергин Борисов
    • - 5
    • + 1

    До коментар [#3] от "boby1945":

    А кога ще се провеждат плановите ремонти, профилактиката, тестовете и извънредните ремонти на метрото?

    Нередност?
  • 5
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 2
    • + 6

    До коментар [#4] от "Гергин Борисов":

    Не се пита "кога", когато говорим за метро, а "как" .. отговорът е по временни схеми на движение и заместващ транспорт.....

    Нередност?
  • 6
    hm avatar :-|
    хм
    • - 20
    • + 4

    щом имате пари да пиете по нощите - ами вземете си такси ве.

    откъде-накъде общината да плаща, за да се разхождат празни автобуси по време, в което работещите хора си почиват?

    Нередност?
  • 7
    pifaa avatar :-|
    pifaa
    • - 4
    • + 21

    Истина е, че няма интерес. Нямат интерес такситата:) Защото стане ли това, съвсем ще го закъсат. Рано или късно в София и другите големи градове в България, градският транспорт ще денонощен. Неизбежно е. По същия начин бавеха метрото. По същия начин бавеха новите рейсове и все още ги бавят. По същия начин бавеха и още бавят разделното събиране, завода за преработка и т.н. и т.н.
    България отдавна вече е в ЕС и всички тези неща ще станат, ще станат и много други:) Рано или късно...

    Нередност?
  • 8
    ungeheuer avatar :-|
    ungeheuer
    • - 3
    • + 1

    не разбирам защо това не може да се разреши по частен начин в стил маршрутки?

    Нередност?
  • 9
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 1
    • + 1

    Д0 2.
    Нещо си се объркал готин. Какви данни, тези дето ги гледаш в тавана. Я прочети "Генералния транспортен план на София". Я се върни на "експеримента" на СО за нощни автобуси колко струваше.
    А имате ли отговор:
    - защо автобуси, а не трамвай или тролей през ноща;
    - знаете ли колко плаща на километър СО на трамвайте, тролейбусите и автобусите;
    - кой е най-шумния вид транспорт в София;

    - има ли разлика в контактната мрежа на трамвайте и тролейте.

    Нередност?
  • 10
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец

    И ОЩЕ:
    - ако някой знае колко са експлоатационните разходи на 1 км на метровлак ще го черпя...
    - ако някой знае колко плаща СО на 1 км пробег на метровлак, ще го черпя.....
    Не приемам цифри за т.н. "приведени разходи"
    Друг е въпроса защо СО плаща на превозвачите на километър пробег. Четете ли Регламент 1370 на ЕС?>????

    Нередност?
Нов коментар