С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 19 май 2015, 22:00, 21464 прочитания

Консорциум, воден от благоевградската "Агромах", ще строи "Струма" между Благоевград и Кресна

Цената на победителя не е най-ниска, но заради техническата оценка ще спечели поръчката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Прокуратурата: "Агромах" е укрил 14 млн. лв. данък

Схемата е била през верига кухи дружества и фалшиви документи. От компанията отричат нарушение

13 мар 2016

Строежът на нови две отсечки от "Струма" тръгва с пари от бюджета

Цената им след търговете за изпълнители е 352 млн. лева

16 сеп 2015

Път за неплащане

Как доставчик в строителството не получава парите си по дългата верига от превъзлагане

26 юли 2015

"Лот 3.2 Проект" спечели препроектирането на "Струма"

Обединението трябва да изготви идеен прокет, който да е алтернатива на дългия тунел под Кресненското дефиле

16 юни 2015

Магистрали за временно ползване

Защо някои пътни отсечки нямат акт 16, или как държавата се предава пред собствените си правила

12 юни 2015

Защо се чупят магистралите

Некачествени проекти и стари проблеми на системата за възлагане и контрол са в основата на дефектите, които дават новите магистрални отсечки

29 май 2015

Магистрала "Марица" е почти готова. По-скъпо и по-бавно

Участъкът от магистралата между Харманли и Димитровград вече е открит. Последната отсечка ще е завършена през октомври

28 май 2015

Четирима са кандидатите да препроектират участъка от "Струма" през Кресна

В търга се включиха италианска, испанска и полска компания с местни партньори

6 май 2015

Концсорциум на "Главболгарстрой" ще строи още една отсечка на "Струма"

Обединението е с най-ниска цена и максимален брой точки за техническа оферта

4 май 2015
Двете отсечки преди и след Кресненското дефиле ще струват 350 млн. лв., точно колкото беше прогнозната стойност.

Обединение "АМ Струма 3.1", в което влизат "Агромах", "Пътища Пловдив груп", "Пътища Пловдив", АБ, "Хидрострой",  и "Алве консулт", почти сигурно ще се строи отсечката на автомагистрала "Струма" от Благоевград до Кресненското дефиле. Консорциумът е получил максимален брой точки от техническата оферта – 100. Това стана ясно във вторник, когато бяха отворени цените на кандидатите.

Очакваният победител


Въпреки че цената на най-вероятния победител е доста по-висока от други две оферти, сдружението ще вземе поръчката заради регламента. Критерият за избор на изпълнител на обществената поръчка е "икономически най-изгодна оферта" с относителна тежест на финансовата оценка 75% и на техническата оценка 25%.

За да изгради отсечката между Благоевград и Крупник, "АМ Струма 3.1" е предложил договорна сума от 139 млн. лв. без ДДС, а максималната - горният праг, над който е невъзможно увеличение на цената при непредвидени разходи, е 155 млн. лв. без ДДС. Първите три фирми от обединението са от групата на благоевградската "Агромах". Тя няма печелена досега поръчка за строителство на магистрала, но придобитата от нея "Пътища Пловдив" изгражда част от магистрала "Марица". В строителните среди от месеци се говореше, че отсечката е резервирана за "Агромах", а посочваната логика беше, че дружеството е от региона и има техника там, както и бетонни и асфалтови бази.

Строителството на участъка беше с прогнозен бюджет 150 млн. лв. без ДДС, дължината е 13 км, има 3 пътни възела и осем моста. Финансира се от еврофондове и бюджета.



Има и по-евтино

Най-ниска цена е предложило обединение "Магистрала Струма 3.1", в което влизат "Трейс груп холд" и "Пътища и мостове". Тяхното предложение е 118 млн. лв. без ДДС. Въпреки това вероятността да спечели клони към нула, тъй като има твърде малко точки за техническите критерии – едва 52.14. Дори максималната възможна цена, която е предложило обединението (134 млн. лв. без ДДС), е под средната, дадена от вероятния победител.

Най-високо е предложението на консорциум "Струма – лот 3.1", включващ фирмите "ГБС Инфраструктурно строителство", "Пътстрой 92" и "Геострой". Обединение от същите фирми преди седмици спечели поръчката за строежа на 23.6-километровата отсечка между Кресна и Сандански от магистрала "Струма" (лот 3.3), като тогава предложи цена от 213 млн. лв. без ДДС. Тя беше най-ниската сред кандидате, а сдружението получи и максималните 100 точки за техническите критерии.

"ГБС Инфраструктурно строителство", "Пътстрой 92" и италианската Impresa в момента изпълняват лот 2 на "Струма" - 37-километровата отсечка Дупница – Благоевград за близо 300 млн. лв. (при прогнозна цена 240 млн. лв). Тя трябваше да е открита за движение през март, но археологически проучвания и консервация ще я забавят до края на тази година.

Европейската комисия предложи преди два месеца максималната глоба от 25% от разходите по проекта за лот 2 заради ограничителни условия при възлагането. В момента корекцията от 7 млн. евро се оспорва от Агенция "Пътна инфраструктура". Дострояването на "Струма" беше прехвърлено на специално създадената Национална компания "Стратегически инфраструктурни обекти", която сега организира двата търга.

Обединение в същия състав - ГБС, "Пътстрой 92" и италианската Impresa, построи и лот 1 на "Струма" - от Долна Диканя до Дупница, който се пропука миналия месец.

При сегашният избор излиза, че двете отсечки преди и след Кресненското дефиле ще струват 350 млн. лв., точно колкото беше прогнозната стойност. В предишните състезания за магистрали традиционно конкуренцията сваляше цените доста под очакваната сума.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Средният доход на човек нараства със 7.7% през третото тримесечие Средният доход на човек нараства със 7.7% през третото тримесечие

Разходите за храна, почивка и социални осигуровки се повишават

15 ное 2018, 371 прочитания

Консорциум на "Щрабаг" подписа договор за пътя от границата със Сърбия до Драгоман Консорциум на "Щрабаг" подписа договор за пътя от границата със Сърбия до Драгоман

Новите 31.5 км от Калотина до Сливница ше бъдат готови най-рано средата на 2021 г.

15 ное 2018, 541 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Общините искат между 1 и 3% от подоходния данък да остава за тях

Ако се приеме предложението, данъкът може да надмине 10%, което противоречи на обещанията на ГЕРБ

По следите на изгубеното време

Ако времето е пари, то българското училище е с тежък дълг към учениците

Синя вълна с червено мъртво вълнение

Демократи и републиканци си поделиха контрола над Конгреса, което означава повече надзор и отчетност за управлението на Тръмп

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: "Бохемска рапсодия"

Силата на музиката в спектакъл за сърцето

Книга: Саймън Синек - "Лидерите винаги обядват последни"

Според Синек е важно един ръководител да избяга от статистиката

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Плажове с вечни концесионери, пореден проблем около Ветко Арабаджиев, петролът поевтинява

Емисия

DAILY @7AM // 15.11.2018 Прочетете