Консорциум, воден от благоевградската "Агромах", ще строи "Струма" между Благоевград и Кресна

Цената на победителя не е най-ниска, но заради техническата оценка ще спечели поръчката

За да изгради отсечката между Благоевград и Крупник, "АМ Струма 3.1" е предложил договорна сума от 139 млн. лв. без ДДС
За да изгради отсечката между Благоевград и Крупник, "АМ Струма 3.1" е предложил договорна сума от 139 млн. лв. без ДДС
За да изгради отсечката между Благоевград и Крупник, "АМ Струма 3.1" е предложил договорна сума от 139 млн. лв. без ДДС    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
За да изгради отсечката между Благоевград и Крупник, "АМ Струма 3.1" е предложил договорна сума от 139 млн. лв. без ДДС    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Двете отсечки преди и след Кресненското дефиле ще струват 350 млн. лв., точно колкото беше прогнозната стойност.

Обединение "АМ Струма 3.1", в което влизат "Агромах", "Пътища Пловдив груп", "Пътища Пловдив", АБ, "Хидрострой",  и "Алве консулт", почти сигурно ще се строи отсечката на автомагистрала "Струма" от Благоевград до Кресненското дефиле. Консорциумът е получил максимален брой точки от техническата оферта – 100. Това стана ясно във вторник, когато бяха отворени цените на кандидатите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
19 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    krastitel avatar :-|
    krastitel
    • - 19
    • + 11

    Строят ударно, после ще ремонтират - за наша сметка.

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 10
    • + 50

    Цената на Трейс - по-ниска. Максималната цена с непредвидени разходи - пак по-ниска. Трейс са правили стотици км магистрали, тези сумарно имат една отсечка през възможно най-равната част от България, но дори там са се оплели като патета в калчища и цяла България ги чака 2 години след пусковия срок. Интересно какви "висши технически умения" са им припознали при това положение, че да им присъдят 100 т. за "техническата оферта". Толкова висши, че да ги премират с 21 милиона лева. Сумата странно съвпада, между другото, с аванса, който открадна пловдивският свинар, преди да си прехвърли фирмата, и заради който още не са си завършили лота на АМ Марица.

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 29

    ПС. В момента гледате генералната репетиция за новия ЗОП. Още не съм го дочел, но но по "знаковите заведения" около жълтите павета детайлно се обсъжда кой олигарх кфоу си е "поръчАл". Ей такива "конкурси по красота" с 90% тежест в цената са изведени на първо място.

    Нередност?
  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 21
    • + 10

    Като искате евтини инфраструктурни строежи да си бяхте запазили "Трудови войски", хем евтино, хем бързо, хем "прозрачно".....

    Нередност?
  • 5
    cnn avatar :-|
    cnn
    • - 7
    • + 30

    1. Радвам се, че конкурсът е спечелен от българска фирма и всички пари ще останат в България.
    2. Радвам се, че нов играч започва да прави конкуренция на големите в бранша и цените ще тръгнат надолу.
    3. Смущава ме, че Агромах печели конкурса заради единствената субективна част в него - оценка на техническата оферта. Това е механизъм, чрез който на неудобните се намалява оценката, а на правилния се дава максимума.
    Обжалване няма да има, защото обжалващия никога повече няма да бъде допуснат до конкурс. Трейс и ГБС ще скимтят тихичко, ще си ближат раните, но няма да гъкнат, в очакване на следващата апетитна поръчка. Хемус, Черно море и Русе-Свиленград тях чакат.
    Ако искате да разберете защо точно Агромах е фаворизирана, гледайте този клип и най-вече слушайте внимателно:

    https://www.youtube.com/watch?v=GpUJPJzOseQ

    Нередност?
  • 6
    jeanlucpicard avatar :-|
    Jean-Luc Picard
    • - 3
    • + 8

    [quote#4:"boby1945"]Като искате евтини инфраструктурни строежи да си бяхте запазили "Трудови войски", хем евтино, хем бързо, хем "прозрачно"..... [/quote]

    Ти там ще идеш ли да бачкаш?

    Нередност?
  • 7
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 23

    До коментар [#5] от "cnn":

    Благодаря, както и предполагах, трябва някой да бъде компенсиран, защото е довършил несвършената работа/гепените фондове на другиго преди него. Само че такова управление "случай по случай в ръчен режим" и "справедливост по царски" е неустойчиво в дългосрочен план. С това няма да построим държава като онези, към които българите се изнасят масово.

    Нередност?
  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 23

    До коментар [#6] от "Jean-Luc Picard":

    Аз не съм чул, строителни войски да са успели да построят и 1 км магистрала. Те имаха евтин, неквалифициран труд. Магистралното строителство иска техника и квалифицирани машинисти.

    Нередност?
  • 9
    cnn avatar :-|
    cnn
    • - 4
    • + 20

    До коментар [#7] от "cinik":

    Чу го добре, нали? От 1:55 мин. до 2:30 мин. обяснява, че магистралата свършва в нищото, защото последните приблизително километър и половина са на Митниците. Митниците щели да го възложат на АПИ, а АПИ директно на Агромах. Никъде не става въпрос за конкурс, търг, надпревара. Буквално думите са:
    - Вие ако можете да се справите, защото Ви е тук техниката, ще го възложим на Вас.

    Пак подчертавам: Предпочитам български фирми да строят пред Актор, Щрабаг и не-знам-си-кой-още, но изпълнения "Ало, Ваньо?" не понасям. Има си закон, който трябва да важи за всички.

    Нередност?
  • 10
    jeanlucpicard avatar :-|
    Jean-Luc Picard
    • - 5
    • + 16

    [quote#8:"cinik"]Аз не съм чул, строителни войски да са успели да построят и 1 км магистрала. Те имаха евтин, неквалифициран труд. Магистралното строителство иска техника и квалифицирани машинисти. [/quote]

    Той човекът още си живее с някакви илюзии, че едно време всичко се е правело евтино, суперкачествено ("за хилядолетия"), и е "имало работа за всичко" ...

    Нередност?
Нов коментар