С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 28 май 2015, 19:32, 17917 прочитания

Магистрала "Марица" е почти готова. По-скъпо и по-бавно

Участъкът от магистралата между Харманли и Димитровград вече е открит. Последната отсечка ще е завършена през октомври

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Отсечката поскъпна с 16 млн. лв. и се забави заради пропуски в проекта и изместване на електропроводи и напоителни съоръжения.
За 36 години България ще успее да завърши 114-километровата магистрала "Марица". Ускорението дойде преди четири години, когато започна строителството на две отсечки от по 30 км. Макар и с около две години по-късно от първия план и няколко десетки милиона лева повече от планираното, до октомври целият път ще е готов. В четвъртък отсечката от магистрала "Марица" между Харманли и Димитровград (лот 2) беше открита от премиера Бойко Борисов.

По-бавно и по-скъпо


Поръчката за строителство беше спечела от сдружение "Марица хайуей" с оферта за 146.6 млн. лв., като основното финансиране идваше по европрограма "Транспорт". Отсечката от 34 километра обаче поскъпна с 16 млн. лв. и се забави заради пропуски в проекта и изместване на електропроводи и напоителни съоръжения.

Два дни преди церемонията управляващите съобщиха, че част от отсечката трябва да се преасфалтира, защото проверка в последния момент на пътната агенция е установила, че асфалтовият слой не отговаря на нормите и е възможно да се огъне скоро след откриването.

"Много от възрастните хора въздишат по социализма, но от 1979 г. са искали да построят тази магистрала. Хората въздишат по онова време, но сега се случва", каза още премиерът по време на церемонията. На нея трябваше да присъства и еврокомисарят по регионална политика Корина Крецу, но авария на летището в Брюксел отложи посещението й за следващия месец.



Кой строи

В консорциума строител 70% се държат от "ПСТ холдинг", а остатъка - от австрийската компания Porr Bau. Поръчката беше спечелена през периода, в който ПСТ се контролираше от Васил Божков. Компанията изграждаше и част от "Тракия", където също имаше забавяне и допълнително финансиране над първоначалната оферта. Малко след спечелването контролът над дружеството премина към свързана компания с Първа инвестиционна банка, която финансираше строителя. После според представители на строителния сектор контролът се раздели между представители на банката и свързани с Делян Пеевски мениджъри.

В същия стил

С две години се забави и отсечката от Оризово до Димитровград (лот 1). Участъкът, който е дълъг 31.4 км, трябва да бъде готов до края на октомври според последните изказвания на управляващите.
Като стимул за завършване тази година беше открита влага по трасето и държавата щедро обяви готовност да даде 43 млн. лв. без ДДС за премахването й. Така изграждането на отсечката поскъпна с около една трета от първоначалната стойност 133 млн. лв.
Изпълнител на магистралата официално е италианската "Чи Ем Чи ди Равена", но реално в сектора се знае, че строителните дейности се извършват от благоевградската група "Агромах" - "Пътища Пловдив". Затова не е изненадващо, че на финала за скъпото премахване на влагата останаха две компании: "Пътища Пловдив" с оферта от 42.79 млн. лв. и ГБС с 42.96 млн. лв. - твърде близко до прогнозната стойност от 42.99 млн.
"Когато я направим (магистрала "Марица"), от Стара Загора ще ходите до Истанбул за два часа и ще пиете кафе", обеща премиерът Борисов.
По-скъпо за данъкоплатеца, но нали все пак ще я има.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борисов се отказа да купува нов правителствен самолет Борисов се отказа да купува нов правителствен самолет

Средствата ще бъдат насочени към стадионите на пловдивските "Локомотив" и "Ботев", както и за училищни физкултурни салони

27 фев 2020,

Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора

Sofia RegTech Sandbox ще позволи на глобални компании да тестват своите иновативни продукти и услуги в сигурна регулаторна среда

27 фев 2020, 143 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Популистките фантазии на "закона за търговските вериги"

Вместо да засили, проектозаконът ще ликвидира напълно конкуренцията между търговските вериги

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10