С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 4 юни 2015, 15:02, 14694 прочитания

Част от бул. "Черни връх" пропадна в строящото се метро

Това е трето пропадане на този булевард. Според общината, този път подобно на други случаи, причината е стар канал.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Част от столичния булевард "Черни връх" пропадна в строящото се метро. Дупката (макар подходящата дума да е по-скоро пропаст) е на тротоара в района около завод "Витоша", но движението по пътното платно се осъществява. От Столична община потвърдиха, че на мястото вече се работи, както и че е осигурена възможност за преминаване на пешеходците.

От дирекция "Контрол на строителството" обявиха, че причината за инцидента е стар канал, който не се използва от години и е образувал каверна. Мястото е проверено от конструктори, геолози и проектанта на обекта. Общината е предписала на строителите да изолират съоръжението и е ангажирала "Софийска вода" да се включи в дейностите. Старата канализация е причина за много проблеми в столицата. Последният такъв огромен проблем беше дупката до бул. "Брюксел, която затвори входа към Дружба.


Според експерти обаче, много вероятно е пропадането да е именно заради строежа на метрото. Възможно е лошите геоложки условия в района да са предизвикали пропадането на строящия се тунел, което е повлякло още земна маса със себе си. Дори и това да е истинската причина за пропадането, твърде възможно е тя никога да не бъде разкрита пред обществото, за да се запази имиджа на метрото като най-успешния проект в столицата.

Версията на главния инженер Иван Илиев от строителна компания "Станилов", които строят метростанция 12 (разположена между кръстовищата на бул. "Черни връх" с ул. "Сребърна" (ул. "Хенрих Ибсен"), и бул. "Тодор Каблешков") и трасето под бул. "Черни връх, е че старата канализация, както и други комуникационни съоръжения, които се намират под пропадналия участък, вероятно са пробили с времето земните насипи и са нарушили гранитното равновесие, предизвиквайки слягане на асфалта към два-два и половина метра. Това според него се е случило, тъй като пробивът за метрото в близост до участъка е ускорило процеса на "вторична консолидация" на почвата.

От консорциум МИК, в който са фирмите "Инфрапроект Консулт" и "Метроконсулт БГ", които извършват строителния надзор на обекта, не пожелаха да коментират ситуацията с обяснението, че "сега не е удобно да ни звъните". Безспорно вярно, предвид критичната ситуация на поднадзорния им обект.



Това не е първото "пропадане" на булеварда. Инж. Илиев разказа, че подобна ситуация е имало и в началото на годината, около намиращия се в близост магазин на Lidl. Дупката тогава е била по-малка и е запълнена с помощта на граждани. През 2010 г. двуметрова дупка се отвори и в пътното платно на бул. "Черни връх", близо до хотел "Кемпински". Диаметърът на отвора беше около метър, а асфалтът наоколо беше напукан. Тогава предполагаемата причина за пропадането бяха изкопните дейности за метрото.

Трасето на метрото до жк "Хладилника" се изпълнява от обединението "Метро Черни връх 2013", съставено от "Станилов", "Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп", подизпълнител е "Стартинженеринг". Компанията, която работи по възстановяването на пропадналия участък е "Станилов".
 
Какво се строи

Участъкът до "Хладилника" е с дължина 1.3 км и ще включва една подземна метростанция с изходи на кръстовищата на бул. "Черни връх с ул. "Хенрих Ибсен" и ул. "Сребърна", както и с ул. "Филип Кутев". Строителството се извършва по нов австрийски тунелен метод, без да се разкрива теренът и струва 16.7 млн. евро, което по думите на кмета е най-ниската стойност за подземен участък от изградените отсечки на метрото в София. По план строителството трябва да завърши през юни 2016 г.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Водната криза в Перник се задълбочава, парламентът имитира активност по избора на Цацаров за КПКОНПИ 1 Вечерни новини: Водната криза в Перник се задълбочава, парламентът имитира активност по избора на Цацаров за КПКОНПИ

И още: Обменът на данни между НАП и чуждите данъчни служби от ЕС още е спрян; Съдът назначи техническа експертиза по делото на Мая Манолова за касиране на изборите в София

21 ное 2019, 1316 прочитания

Чистенето на София през 2020: по-скъпо, но почти същото 1 Чистенето на София през 2020: по-скъпо, но почти същото

Над 217 млн. лв. ще бъдат похарчени за почистването на столицата догодина, а такса "Смет" няма да се вдига

21 ное 2019, 859 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
ГЕРБ и ДПС в коалиция за референдумите

С гласовете на двете партии се прие допитванията да вървят с изборите, но бе отхвърлено намалението на прага за валидност

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10