С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 4 юни 2015, 15:02, 14778 прочитания

Част от бул. "Черни връх" пропадна в строящото се метро

Това е трето пропадане на този булевард. Според общината, този път подобно на други случаи, причината е стар канал.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Част от столичния булевард "Черни връх" пропадна в строящото се метро. Дупката (макар подходящата дума да е по-скоро пропаст) е на тротоара в района около завод "Витоша", но движението по пътното платно се осъществява. От Столична община потвърдиха, че на мястото вече се работи, както и че е осигурена възможност за преминаване на пешеходците.

От дирекция "Контрол на строителството" обявиха, че причината за инцидента е стар канал, който не се използва от години и е образувал каверна. Мястото е проверено от конструктори, геолози и проектанта на обекта. Общината е предписала на строителите да изолират съоръжението и е ангажирала "Софийска вода" да се включи в дейностите. Старата канализация е причина за много проблеми в столицата. Последният такъв огромен проблем беше дупката до бул. "Брюксел, която затвори входа към Дружба.


Според експерти обаче, много вероятно е пропадането да е именно заради строежа на метрото. Възможно е лошите геоложки условия в района да са предизвикали пропадането на строящия се тунел, което е повлякло още земна маса със себе си. Дори и това да е истинската причина за пропадането, твърде възможно е тя никога да не бъде разкрита пред обществото, за да се запази имиджа на метрото като най-успешния проект в столицата.

Версията на главния инженер Иван Илиев от строителна компания "Станилов", които строят метростанция 12 (разположена между кръстовищата на бул. "Черни връх" с ул. "Сребърна" (ул. "Хенрих Ибсен"), и бул. "Тодор Каблешков") и трасето под бул. "Черни връх, е че старата канализация, както и други комуникационни съоръжения, които се намират под пропадналия участък, вероятно са пробили с времето земните насипи и са нарушили гранитното равновесие, предизвиквайки слягане на асфалта към два-два и половина метра. Това според него се е случило, тъй като пробивът за метрото в близост до участъка е ускорило процеса на "вторична консолидация" на почвата.

От консорциум МИК, в който са фирмите "Инфрапроект Консулт" и "Метроконсулт БГ", които извършват строителния надзор на обекта, не пожелаха да коментират ситуацията с обяснението, че "сега не е удобно да ни звъните". Безспорно вярно, предвид критичната ситуация на поднадзорния им обект.



Това не е първото "пропадане" на булеварда. Инж. Илиев разказа, че подобна ситуация е имало и в началото на годината, около намиращия се в близост магазин на Lidl. Дупката тогава е била по-малка и е запълнена с помощта на граждани. През 2010 г. двуметрова дупка се отвори и в пътното платно на бул. "Черни връх", близо до хотел "Кемпински". Диаметърът на отвора беше около метър, а асфалтът наоколо беше напукан. Тогава предполагаемата причина за пропадането бяха изкопните дейности за метрото.

Трасето на метрото до жк "Хладилника" се изпълнява от обединението "Метро Черни връх 2013", съставено от "Станилов", "Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп", подизпълнител е "Стартинженеринг". Компанията, която работи по възстановяването на пропадналия участък е "Станилов".
 
Какво се строи

Участъкът до "Хладилника" е с дължина 1.3 км и ще включва една подземна метростанция с изходи на кръстовищата на бул. "Черни връх с ул. "Хенрих Ибсен" и ул. "Сребърна", както и с ул. "Филип Кутев". Строителството се извършва по нов австрийски тунелен метод, без да се разкрива теренът и струва 16.7 млн. евро, което по думите на кмета е най-ниската стойност за подземен участък от изградените отсечки на метрото в София. По план строителството трябва да завърши през юни 2016 г.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Съдът окончателно отказа регистрация на партията на Слави Трифонов 3 Съдът окончателно отказа регистрация на партията на Слави Трифонов

Шоуменът обяви, че ще създаде нова партия с име "Има такъв народ"

21 яну 2020, 1227 прочитания

Вечерни новини: Съдът отказа да регистрира партията на Слави, СЗО свиква среща заради вируса в Китай Вечерни новини: Съдът отказа да регистрира партията на Слави, СЗО свиква среща заради вируса в Китай

И още: Иран потвърди, че е изстрелял две ракети по сваления украински самолет, Китай осъди бившия президент на Интерпол на 13 години затвор

21 яну 2020, 1204 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
ГЕРБ и ДПС в коалиция за референдумите

С гласовете на двете партии се прие допитванията да вървят с изборите, но бе отхвърлено намалението на прага за валидност

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10