Летище на промоция
Аерогара София пътува към концесия с куп несъбрани вземания, осъдена да плаща десетки милиони, и изгубила голяма част от бизнеса си


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
14 aвгуст 2013 г. Дежурният инспектор по сигурността на летище София пише доклад за "особен случай". В 00:15 часа при оглед той установява, че в тунела на река Искър, под пистата за излитане и кацане на столичната аерогара, има отрязан захранващ кабел с дължина около 60 метра. Кабелът е захранвал северния охранителен пост и вследствие на кражбата осветлението на северния подход на моста не работи. На 11 септември в писмо изпълнителният директор на "Летище София" Христо Щерионов информира директора на РД "Гранична полиция" - Аерогари, за повторение на инцидента в периода между 3 и 5 септември. Този път е откраднат 120 метра кабел. Ден по-рано директорът по сигурността Владимир Рапонджиев в доклад е предложил "във връзка с подобряване на сигурността на летище София и зачестилите кражби на кабели под моста на река Искър допълнително да бъде изградена система за сигнализация против неправомерно преминаване на хора, превозни средства и животни на подстъпите от двете страни под моста на реката". Щерионов моли конкретния директор на "Гранична полиция" да предприеме съответните мерки.
Случаят е пример за информационното затъмнение на летище София. Да, вярно е, че тези истории е добре да не стигат до ушите и очите на пътниците, за да не се създава излишна паника сред тях. Затъмнението обаче покрива не само инцидентите и рисковете от такива, а цялата дейност на аерогарата и управлението й. Не станаха ясни истинските причини за уволнението на превърналия се в жива легенда директор на гражданския ВИП на летището Борис Попов малко след скандала с изчезналите пари от КТБ. Нито как имената на победителите в конкурса за заведенията на аерогарата бяха ясни още от датата на обявяването му. Нито какви бяха аргументите за редица странни назначения в ръководството на дружеството през годините. С една дума - въпреки че дружеството е държавно, то работи като един затворен организъм. А когато завесата бъде вдигната, гледката далеч не е приятна.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
21 коментара
София е една от малкото, и една от последните европейски столици с все още държавно летище. Но ние винаги сме последни и винаги най-отзад.
Всичко, което е държавно има проблеми. Много отдавна трябваше да бъде намерен голям международен оператор за да развие това летище. Сега, с всичките проблеми, както и статията отбелязва, най-много да го дадат на някои "наши момчета" с анонимна офшорка в Лихтенщайн, защото никой друг не би го поискал.
Публикувано през m.capital.bg
Няма ли начини държавна институция да си прибере вземанията от часта фирма или липсва воля...
Транспортният отрасъл изцяло пое щафетата на комуналния капитализъм от сгромолясалата се под единния напор на партийните каси енергетика. Летището отива на концесия не поради загриженост за това, да има оператор с опит, ресурси и знания да го развива, а поради хладнокръвната сметка, че повече няма какво да се точи от него и една развръзка, при която летището затваря за 1 месец поради блокирани сметки и дръпнат шалтер от ЧЕЗ ще постави правителството в световния печат редом с достиженията на Мадуро, Кастро и Ислямска държава. Оттук нататък маймуните ще се преместят на БДЖ, Български пощи, НКЖИ и "регулацията" на междуградските автобуси, поради което настоящата статия, с несъществени измения, ще бъде рециклирана за отразяването на развръзката със следващите от списъка.
Баси,
скоро и през Терминал 2 няма да можем да се изнесем.
Ще трябва с плуване през Дунава..
Враждебна, нали това е първоначалното име на това място. Името казва всичко, "враждебно" си е по природа. Особено към пътниците.
Само в България може да има столично летище-монополист на загуба,рафинерия-монополист на загуба и т.н.,и т.н.!
Нямат чет!
Публикувано през m.capital.bg
"Въпросът е каква цена ще успее да вземе държавата за него, след като години наред допусна то да става все по-малко печелившо, да бъде осъдено да плаща милиони долари и да не може да си прибере парите от длъжниците."
При това положение изобщо не стои въпросът каква цена ще успее да вземе държавата. И нищо да не вземе пак ще е в полза на обществото. Дори да платим на голям европейски оператор да дойде да изчисти блатото, пак ще е по-добре в дългосрочен план. Стига партиите да нямат възможност да назначават дебили по бодовете, дето всъщност не работели там, но имали кабинет, шофьор и секретарица... просто безумно. Алтернативата е след 2-3 години държавата да започне да субсидира Летище София с по 50 млн на година, заради "националната сигурност, социалната функция и обществената значимост" (нещо в тоя стил ще Циник ще го измисли по-добре)
Колко голям инвеститор да намерят? Накрая ще пристигне от Бургас/Варна, където концесионира от години.
готов съм да се обзаложа ,че новият концесионер ще близък до групата на България ер.
Веднага задълженията се приспадат,има опит с обекти от такъв ранг,знаят къде да натиснат за да получат-въобще супер.
Залагам10:1
Публикувано през m.capital.bg
Ситуацията е ясна. Решението - да ползваме терминал 2, докато го има.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.