Северният обходен път на София ще се довърши догодина с пари от бюджета
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Северният обходен път на София ще се довърши догодина с пари от бюджета

32 проекта на общини и министерства по програмата може да не приключат в срок и ще се доплащат от бюджета

Северният обходен път на София ще се довърши догодина с пари от бюджета

Проекти на общини и здравното министерство за 120 млн. лв. ще компенсират забавянето на ОП "Регионално развитие"

7967 прочитания

32 проекта на общини и министерства по програмата може да не приключат в срок и ще се доплащат от бюджета

© Министерство на регионалното развитие и благоустройството


Строителството на Северната скоростна тангента на София ще бъде съществено завършено през 2015 г., но не изцяло. Това обяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова в петък по време по време на комитета за наблюдение на изтичащата "Регионално развитие". Отсечката ще се довърши през 2016 г. с пари от бюджета, а неусвоените пари ще се пренасочат към проекти на общини и здравното министерство, които имат шанс да приключат до края на 2015 г., каза още министърът.

Проектът за Северната скоростна тангента – нов обходен път на София, който ще свързва магистралите "Хемус", "Люлин" и пътя за Калотина, се финансира с 200 млн. лв. от "Регионално развитие 2007 – 2014" и трябва да приключи до края на годината – крайния срок за усвояване на ресурса по програмата. Въпреки уверенията на премиера Бойко Борисов, че отсечката ще бъде готова през декември, това едва ли ще се случи, става ясно от думите на Лиляна Павлова.

Отчужденията се бавят

Регионалният министър обясни, че многобройните дела по жалби на собственици на отчуждени терени по трасето няма да приключат скоро и затова проектът няма как да приключи в срок. Тангентата ще бъде завършена догодина с минимално финансиране от бюджета, каза Павлова.

За да се минимализира рискът от загуба на средства, в петък комитетът за наблюдение на програмата реши да се финансират допълнително резервни проекти за 120 млн. лв. Това са 25 проекта на 25 общини за 58 млн. лв. – резервни компоненти в проектите за градска среда, които общините и в момента реализират. Друг резервен проект е този за интегриран градски транспорт на община Стара Загора за доставка на 55 екоавтобуса за около 30 млн. лв. Министерството на здравеопазването също ще получи 19.9 млн. лв. за закупуване на допълнителна техника и апаратура. Сред резервните проекти са и тези на Столична община, Тунджа и Лом за социални жилища на стойност 10.3 млн. лв.

Рискови проекти

Освен този за тангентата има още 31 рискови проекта по програмата, които може и да не приключат до края на годината, каза Павлова. Става въпрос за определени проекти за интегриран градски транспорт, в сектор здравеопазване и някои проекти за туристически атракции.

"За да компенсираме тези 32 рискови проекта, които вярвам, че ще се изпълнят, защото в никакъв случаи не са отпадали окончателно от финансиране, дадохме възможност бенефициентите да си осигурят дългосрочно нисколихвено кредитиране от фонд ФЛАГ, с което те ще имат мостово финансиране, окончателно плащане, непризнати разходи и корекции" , обясни регионалният министър. Тя добави, че от 3.131 млрд. лв. направени инвестиции по оперативната програма "Регионално развитие" под риск от загуба са около 66 млн. лв., което е много нисък процент на фона на усвоената сума.

Строителството на Северната скоростна тангента на София ще бъде съществено завършено през 2015 г., но не изцяло. Това обяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова в петък по време по време на комитета за наблюдение на изтичащата "Регионално развитие". Отсечката ще се довърши през 2016 г. с пари от бюджета, а неусвоените пари ще се пренасочат към проекти на общини и здравното министерство, които имат шанс да приключат до края на 2015 г., каза още министърът.

Проектът за Северната скоростна тангента – нов обходен път на София, който ще свързва магистралите "Хемус", "Люлин" и пътя за Калотина, се финансира с 200 млн. лв. от "Регионално развитие 2007 – 2014" и трябва да приключи до края на годината – крайния срок за усвояване на ресурса по програмата. Въпреки уверенията на премиера Бойко Борисов, че отсечката ще бъде готова през декември, това едва ли ще се случи, става ясно от думите на Лиляна Павлова.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    irons avatar :-|
    irons

    "...ще бъде съществено завършено през 2015 г., но не изцяло..." - мъзра мисъл, какво ли значи?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK