С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 10 юни 2015, 20:19, 10807 прочитания

Правителството създава държавна агенция "Електронно управление"

Целта е да се ускори въвеждането на е-правителство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В опит да ускори въвеждането на повече дигитални услуги в администрацията правителството иска да създаде Държавна агенция "Електронно управление", стана ясно след заседанието на кабинета в сряда. Тя трябва да замени досега съществуващата едноименна дирекция в транспортното министерство и Изпълнителната агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи" (EСМИС).

Само концепция

Новата идея все още е на ниво "концепция". Целта на агенцията ще е да координира всички дигитални практики, както и да поддържа централизирани регистри, "държавен частен облак" и комуникационната мрежа на администрацията. Концепцията предвижда и създаването на "Единен системен оператор". Новата държавна компания ще разработва и интегрира всички електронни услуги, ще управлява междуведомствени проекти и ще отговаря за информационната сигурност на цялата система. Преди време от друга държавна компания - "Информационно обслужване", изразиха готовност да поемат ролята на единен системен оператор.


Все още не е ясно кой ще оглави бъдещата агенция и кога тя ще бъде факт. Концепцията за такава организация, която да е извън дадено министерство, както и за единен оператор се обсъжда от много време, но едва сега се дава ход на идеята. Междувременно през последните над десет години различните правителства приемаха множество стратегии, за които бяха изхарчени милиони левове без особени резултати. Изпробвани бяха най-различни варианти: от отделно министерство на е-управлението през Съвет за електронно управление, председателстван от премиера, до отговорности, разпръснати в различни агенции, дирекции и министерства. 
 
Какво пречи
 
И в момента финансирането на електронното правителство е в оперативната програма "Добро управление", политиките са дело на Съвета за електронно управление и Съвета за административна реформа, а отговорността за стандартите е в досега съществуващата дирекция в транспортното министерство, а инфраструктурата - в ЕСМИС. 
 
Една от най-големите пречки пред развитието на електронното правителство в България бе именно липсата на приемственост от правителство на правителство и анализ на допуснатите грешки. В свой одит отпреди година и половина на развитието на електронното управление Сметната палата казва, че задачите по създаването на е-правителство никога не са били приоритизирани, защото не са били определени икономически измерители на ефекта от е-управлението, като например ръст на БВП, намаляване на безработицата, съкратени разходи на бизнеса, повишаване на доходите и др. 

Отделни услуги

В момента напредъкът в електронното управление се изразява в отделни услуги по министерства, държавни агенции и учреждения, както и местни администрации, които не са свързани помежду си. Именно тук ще бъде и една от задачите пред системния оператор: да интегрира и управлява различните е-дейности и услуги. Премиерът Бойко Борисов обяви неотдавна е-управлението за основен приоритет на правителството. При посещението си в България зам.председателят на Европейската комисия Андрус Ансип пък заяви, че страната ни е заделила 118 млн. евро за развитие на сектора.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Демократична България" с план за обновяване на трамвайните трасета в София "Демократична България" с план за обновяване на трамвайните трасета в София

Другите предложения на групата са за модерна тролейбусна мрежа и използване на стари превозни средства като атракция

21 яну 2020, 157 прочитания

Планът за управление на парк "Странджа" е на ръба на провала Планът за управление на парк "Странджа" е на ръба на провала

Българска фондация "Биоразнообразие" след 20 години усилия за актуализация обмисля да се откаже от работата по него

21 яну 2020, 233 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Надпреварата за Конституционния съд започва

Слухове сочат председателя на ВАС Георги Колев като възможна номинация, той отрече да е получавал предложение

Още от Капитал
Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10