"Лот 3.2 Проект" спечели препроектирането на "Струма"

Обединението трябва да изготви идеен прокет, който да е алтернатива на дългия тунел под Кресненското дефиле

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Очаквано обединение "Лот 3.2 Проект" е избраната фирма за изготвяне на идеен проект за участъка в Кресненското дефиле от лот 3.2 на автомагистрала "Струма". То включва четири проектантски, консултантски и фирми за инженерно-геоложки проучвания - "Пътпроект 2000", "Биас–М", "Геотехника – АБС"; "Бондис" и фирмата със шведско участие "Свеко Енергопроект".  Предложената цена от изпълнителя е 953 946 лв. без ДДС и е най-ниската, а освен това техническата му оферта получи много повече точки от конкурента. Срокът за завършване на проекта е 168 дни.

 Критерият за избор на изпълнител за тази процедура е "икономически най-изгодна оферта" с тежест на финансовата оценка 60% и тежест на техническата оценка 40%. При техническата оценка "Лот 3.2 Проект" получи 92 точки, а конкурентът му - едва 20 точки. В процедурата участваха 4 сдружения, а до отваряне на ценовите оферти стигнаха две – "Лот 3.2 Проект" и "Алтернатива 3.2" с партньори испанските "Евроконсулт" и "Проес консулторес" и софийската "Илия Бурда". Тяхната цена бе 1 255 443 лв.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    egaty_registr. avatar :-|
    egaty_registr.
    • - 16
    • + 16

    Неофициалната версия-при дългия тунел лапаницата няма да е чак толкова много. Наздраве за лапачите. За нас-срутищата и задръстванията. Обърнете внимание колко месеца оправят 20-метрово срутище. Какво ни чака като остържат планината!

    Нередност?
  • 2
    cobourga avatar :-|
    cobourga
    • - 10
    • + 7

    Всичко е нагласено от строителната мафия с активната подкрепа на БОЙКО Борисов. Това се вижда

    Нередност?
  • 4
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 5
    • + 9

    Дългият тунел беше огромна глупост. Да видим новия проект как ще е.

    Нередност?
  • 5
    smileislife avatar :-|
    SML
    • - 3
    • + 8

    До коментар [#1] от "egaty_registr.":

    Ооо да от тунел за 500 млн евро, който ще се строи 10 години и неизбежно ще се ускъпи неизвестно с колко няма никаква лапаница. От друга страна само-псевдо зелен мозък може да защитава такъв безумен проект.

    Нередност?
  • 6
    destino avatar :-P
    destino
    • - 4
    • + 2

    [quote#5:"FvH"]о няма никаква лапаница.[/quote]
    Тук може и да не си прав.
    Тъй като може и да не владеем технологията за такъв тунел, то очевадно търгът би се спечелил от външен участник.
    Което ме навява на мисълта, че корупцията в този случай би била по-малко.

    Иначе, за екологията не си прав. Екологията е начин на мислене, възприятие, ниво на развитие и желание да оставим на нашите деца една не толкова мръсна планета.

    Но аз не очаквам бай ганьо да разбира да такива неща.

    Нередност?
  • 7
    ipuzunov avatar :-|
    Iliya Uzunov
    • + 1

    Доста любопитно е и разпределението на ЛОТ-овете. Незнайно как някой си е решил следното:
    Лот 1 - 16.78 км
    Лот 2 - 37.48 км
    Лот 3 - 64 км
    Лот 4 – 14.70 км
    Техническо сложното трасе е от Крупник - Кресна, нямаше ли как останалите ЛОТ-ове да бяха по-дълги? ЛОТ 1 - 16.78км - ?!?!? Лот 4 - 14.70км ??!?!?
    Точно този участък, който ще го правят след 5 години е с 64км дължина. Простотията българска няма край.

    Нередност?
Нов коментар