В следващите четири години улиците във вътрешността на столичните квартали ще се поддържат от същите фирми, както и досега. Това става ясно от резултатите в търга за поддръжка на софийските улици. За тази година общината е отделила за тази дейност над 24 млн. лв. Прогнозната стойност на разходите за текущи ремонти за целия период на поръчката е 136 млн. лв., или по 22 млн. лв. за всеки от различните райони.
Търгът беше обявен още през септември 2014 г., но все още не са подписани договорите за всички столични зони. Причината е удължаване на сроковете, жалби пред Комисията за защита на конкуренцията и Върховния административен съд. От общината обясняват забавянето и с получения голям брой оферти с голям обем, както и с това, че седем пъти е теглен жребий за външен експерт, който да участва в журито, оценяващо офертите. Така или иначе конкурсът не промени нищо по подобие на обществената поръчка за нови 5-годишни договори за сметопочистване на столичните райони.
Статуквото остава
Фирмите в пътното поддържане на София са едни и същи от дълги години - "ГБС - инфраструктурно строителство", "ПСТ груп" (бившето "Пътностроителна техника) и "Пътища и съоръжения", собственост на "Елаците мед". През 2010 г. в поддържането влязоха "Трейс груп холд" и пернишката ДЛВ, които остават и за следващия 4-годишен период. Единствената промяна е за поддръжката на уличната мрежа в райони "Люлин", "Възраждане", "Илинден", "Надежда" и "Връбница" (позиция 3), която ще се поеме от италианско-българския консорциум "Амфисия". В него с равни дялове участват "Франко Джузепе" ООД, Италия, и софийската "Нови технологии на България".
В обществената поръчка няма почти никаква конкуренция за повечето столични райони. Осем фирми и обединения са отстранени от търга заради пропуски в документацията, което на практика е оставило по един участник почти всеки район. Само в зона 4 (кварталите "Оборище", "Сердика", "Подуене" и "Нови Искър") и зона 6 (кварталите Панчарево, "Младост", "Студентски" и "Изгрев") има по два участника, но в крайна сметка работата е поверена на досегашните фирми

Новият момент в конкурса е обявяването на още една обособена позиция - за избор на фирма за надзор върху качеството на изпълняваните ремонти и поддръжка. Компанията - в случая "Техникъл юнивърсъл фасилитис – ТЮФ", трябва да следи всекидневно дали има дупки по пътното платно, разклатени плочки по тротоара, изтъркана ли е маркировката, на място ли са табелите и дали осветлението работи правилно. Фирмите по поддръжка ще трябва да отстраняват нередността възможно най-бързо. "Санкциите за фирмите ще са по-високи. Ако една от тях не изпълни качествено 25% от възложената й дейност, ще бъде глобена с 50% от сумата, която трябва да получи", обясни в края на миналата година зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
В следващите четири години улиците във вътрешността на столичните квартали ще се поддържат от същите фирми, както и досега. Това става ясно от резултатите в търга за поддръжка на софийските улици. За тази година общината е отделила за тази дейност над 24 млн. лв. Прогнозната стойност на разходите за текущи ремонти за целия период на поръчката е 136 млн. лв., или по 22 млн. лв. за всеки от различните райони.
Търгът беше обявен още през септември 2014 г., но все още не са подписани договорите за всички столични зони. Причината е удължаване на сроковете, жалби пред Комисията за защита на конкуренцията и Върховния административен съд. От общината обясняват забавянето и с получения голям брой оферти с голям обем, както и с това, че седем пъти е теглен жребий за външен експерт, който да участва в журито, оценяващо офертите. Така или иначе конкурсът не промени нищо по подобие на обществената поръчка за нови 5-годишни договори за сметопочистване на столичните райони.
4 коментара
"Общината наема и надзор, който ще следи за дупки, счупени плочки, лоша маркировка, знаци и осветление"
Ей сега вече не ми издържаха нервите. От 3 месеца съм подал сигнал за неработещо осветление на сайта предназначен за това - call.sofia.bg. Статусът е "чакащ обработка". 3 месеца и чака обработка. 3 МЕСЕЦА!!!!!
Значи те не могат да обработят сигналите на гражданите, пък ще плащат на фирма да бълва нови.
Отделно, сайтът е толкова калпав - иска регистрация и създаване на потребителско име, вместо да използва имейл адреса или направо Google/Facebook акаунт. Дори за забравена парола иска потребителското име, а не мейла. Пробвах няколко възможни имена, които може би съм използвал - прие само едното, но след като не съм получил мейл, сигурно съм улучил нечий друг акаунт. Пълна скръб.
Моля за извинение - сигналът е в "процес на обработка", а не "чакащ обработка". Объркал съм се, тъй като в графата История на сигнала събитията са подредени в обратен ред - най-новите отгоре. Страшно интуитивно.
Но това е станало в деня на подаването м, и не променя факта че вече 3 МЕСЕЦА НИЩО НЕ СЕ ПРАВИ ПО НЕГО!
Това означава да не чакаме да се промени към по-добро пътната настилка и тротоарите в следващите 4 години. Личното ми мнение е че София има най-западналите улици и тротоари. Оправиха големите булеварди обаче кварталите са в плачебно състояние, и те продължават с малоумното кърпене на улици. Повечето от улиците се нуждаят от цялостен ремонт, нова пътна настилка и нови тротоари. Време е Фандъкова да отделя пари за това, а не да ми кърпи. Също предлагам районните кметове да се избират на избори защото така много повече ще се грижат за квартала си. Фандъкова не може да управлява сама 1.5 милионен град.