Нова линия на метрото: след четири години и 370 млн. лв.

Обединения на "Трейс", "Джи Пи Груп", "Балканстрой" и турската "Гюлермак" дадоха най-ниски цени за централната част от третия лъч

Изграждането на централната част от третия лъч на метрото може да излезе 370 млн. лева при прогнозна цена от 410 млн. лева. Това стана ясно след отваряне на ценовите оферти на кандидатите да строят три нови метроотсечки с дължина около 7 км. Третият лъч на метрото ще свързва кварталите "Овча купел" и "Левски", а в момента се избират изпълнители само за средния участък на линията – от ул. "Житница" в кв. "Красно село" до Малък градски театър "Зад канала". По нея ще могат да се движат пътници след около четири години, ако няма обжалване на процедурите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 5
    • + 60

    Обещаващи резултати. Групата избрани строители досега няма сериозни издънки. Оттук насетне - бързо начало и навременно изгонване на излезлите от графика. Голямо ще е изкушението да разкопаят центъра, после да гледаме мъки като АМ "Люлин" и летището, а държавата да ръси щедро от кесията пред риска да "плати политическа цена за битовите затруднения на 1 милион граждани".

    Нередност?
  • 2
    svedust avatar :-|
    svedust
    • - 68
    • + 50

    Спомням си преди няколко години, пак при управлението на ГЕРБ, на среща на едрия бизнес, шефа на Трейс си сподели откровено, че и по-добре може да се строи, но като му прибират за комисионни 85% от парите, с 15% толкова може. И каза, че без дебел рекет в България нищо не се строи.

    Нередност?
  • 3
    kitenik avatar :-|
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    • - 21
    • + 85

    До коментар [#2] от "svedust":

    Айде пак глупости. 85% рекет, като лъжете и плюете поне малко срама имайте.

    Нередност?
  • 4
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov
    • - 36
    • + 16

    Добре де ... "само" 50%

    Нередност?
  • 5
    oserv avatar :-|
    Patilan
    • - 25
    • + 43

    До коментар [#3] от "Олд Шетърхенд":

    не знам как е в сторителството, но в ИТ услугите, 'комисионните' достигат 80%.

    С парите влезнали в страната последните 10 годии, може да се построят още две Българии......
    за сметка на това имаме лъскав автопарк ....

    Нередност?
  • 6
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 14
    • + 45

    Действа кметицата, не се мотае, метрото наистина е голяма работа, дано да успее да реализира и този проект....

    Нередност?
  • 7
    galleen avatar :-|
    galleen
    • - 2
    • + 73

    До коментар [#5] от "Patilan":

    Не знам на какво казваш IT услуги, но в истинския IT сектор в България няма такива комисионни. Аз поне съм в него от около осем години и не съм чувал. Може би говориш за ония "сайтчета" по 100 хил. лева към министерството на земеделието, но те са много далече от нещо истинско.

    Нередност?
  • 8
    bally avatar :-|
    bally
    • - 61
    • + 5

    Аз в това метро не влизам - като им виждам пътните ремонти.

    Нередност?
  • 9
    normandy avatar :-|
    takeshi303
    • - 3
    • + 25

    [quote#2:"svedust"]че и по-добре може да се строи, но като му прибират за комисионни 85% от парите, с 15% толкова може. И каза, че без дебел рекет в България нищо не се строи. [/quote]
    Айде да не лъжем така , не съм сигурен дали ти лъжеш, че шефа на Трейс го е казал или само преразказваш една лъжа. При цените , които се строи в България , вярно некачествено , но все пак се строи , едва ли комисионата е повече от 10 процента. В страните, които имам наблюдения , като Германия и Англия разликата е в пъти по високи цени, е вярно и заплатите са по високи на работниците , но при този механизиран процес , основните разходи са за материали и машини , за труд отиват под 5 процента тоест няма как по високите заплати да оскъпят проекта.

    Нередност?
  • 10
    galleen avatar :-|
    galleen
    • + 39

    Гледам че на тази нова линия 3 последната спирка е Автостанция Изток, което си е до летището. Чудя се не може ли да се свържи някак с последната спирка на сегашната линия 1, която е от другата страна на летището, само че на входа. Ще стане много удобно ако искаш от Младост да стигнеш до Левски/Сухата Река. А и ще е още по-удобно за тези които искат да стигнат от линия 3 до терминала, защото така като я гледам тази станция е колкото близо толкова и далече до летището.

    Нередност?
Нов коментар