С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 23 юни 2015, 17:39, 12251 прочитания

Обединение на "Джи Пи груп" ще строи втория участък на Западната дъга

Консорциумът е предложил най-ниска цена за изпълнение за близо 85 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Обединение на "Джи Пи груп", "Автомагистрали  - Черно море" и "Пътстройинженеринг" предложи най-ниската цена - 85 млн. лв. без ДДС, за дострояването на Западната дъга - отсечката от р. Какач до връзката с бъдещата Северна тангента след с. Мрамор. В надпреварата за поръчката с прогнозна стойност близо 100 млн. лева участваха десет обединения - предимно местни фирми, но до отваряне на цените достигнаха само три участника.

Те са получили по равен брой точки по показател "Техническо предложение" - 50, затова основният критерий за избор на изпълнител остава цената. Най-евтиното предложение е на обединение "Европейски пътища" с водещ партньор "Джи Пи груп". В съдружие с други фирми компанията на Владимир Житенски и Георги Василев (която е в орбитата на Валентин Златев) даде и най-ниска цена за строежа на част от новия трети метродиаметър, който ще свързва "Овча купел" с кв. "Левски".


Бързо строителство

Дължина на отсечката е 5.5 км, а срокът за изграждане е само 10 месеца. Причината е, че обектът се финансира по оперативна програма "Транспорт 2007 – 2013 г.", по която парите не могат да се усвояват след края на 2015 г. Това е третата процедура за избор на изпълнител, след като първите две се провалиха заради жалби на кандидати.

Първата част на Западната дъга се строи от обединение на "Трейс груп холд", "Станилов", "Пътно строителство" и "Пи Ес Ай" и закъснява с близо година.



Новото трасе

Втората част на Западната дъга е продължение на строящия се участък, който започва от магистрала "Люлин" и завършва малко след р. Какач. Още на първия километър е предвидена естакада, под която минават съществуващите жп линии и бъдещият бул. "Стефансон". Продължението на Западната дъга ще пресича бул. "Ломско шосе", пътя за с. Мрамор и ще се свърже с бъдещата Северна тангента. Дължината на участъка е 5.52 км, а максималната скорост на движение ще е 80 км/ч. Западната дъга ще свързва магистрала "Люлин" със Северната тангента.
 
Кандидатите
Обединение "Европейски пътища" с участници "Джи Пи груп" ООД, "Автомагистрали  - Черно море" АД и "Пътстройинженеринг" АД: 84.99 млн. лв.; 50 точки
Обединение "Волуяк 2014" с участници "ПСТ груп" ЕАД и "Понсстройинженеринг" ЕАД: 88.31 млн. лв.; 50 точки
Обединение "Витоша 2014" с участници "Инжстройинженеринг" ЕООД и "Автомагистрали Хемус" АД:  92.35 млн. лв.; 50 точки

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Замлъкването на "Хоризонт" Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

19 сеп 2019, 2 прочитания

Какво ще прочетете в новото издание "Капитал Градове: Пловдив" Какво ще прочетете в новото издание "Капитал Градове: Пловдив"

Специалното издание на "Капитал Градове" излиза този петък заедно със седмичния "Капитал"

19 сеп 2019, 282 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Премиерът Бойко Борисов поиска одържавяване на здравната каса

Финансовият министър обяви, че няма средства за актуализация на бюджета на НЗОК

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг