Обединение на "Джи Пи груп" ще строи втория участък на Западната дъга
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Обединение на "Джи Пи груп" ще строи втория участък на Западната дъга

Обединение на "Джи Пи груп" ще строи втория участък на Западната дъга

Консорциумът е предложил най-ниска цена за изпълнение за близо 85 млн. лв.

Деница Симеонова, Десислава Лещарска

© Капитал


Обединение на "Джи Пи груп", "Автомагистрали  - Черно море" и "Пътстройинженеринг" предложи най-ниската цена - 85 млн. лв. без ДДС, за дострояването на Западната дъга - отсечката от р. Какач до връзката с бъдещата Северна тангента след с. Мрамор. В надпреварата за поръчката с прогнозна стойност близо 100 млн. лева участваха десет обединения - предимно местни фирми, но до отваряне на цените достигнаха само три участника.

Те са получили по равен брой точки по показател "Техническо предложение" - 50, затова основният критерий за избор на изпълнител остава цената. Най-евтиното предложение е на обединение "Европейски пътища" с водещ партньор "Джи Пи груп". В съдружие с други фирми компанията на Владимир Житенски и Георги Василев (която е в орбитата на Валентин Златев) даде и най-ниска цена за строежа на част от новия трети метродиаметър, който ще свързва "Овча купел" с кв. "Левски".

Бързо строителство

Дължина на отсечката е 5.5 км, а срокът за изграждане е само 10 месеца. Причината е, че обектът се финансира по оперативна програма "Транспорт 2007 – 2013 г.", по която парите не могат да се усвояват след края на 2015 г. Това е третата процедура за избор на изпълнител, след като първите две се провалиха заради жалби на кандидати.

Първата част на Западната дъга се строи от обединение на "Трейс груп холд", "Станилов", "Пътно строителство" и "Пи Ес Ай" и закъснява с близо година.

Новото трасе

Втората част на Западната дъга е продължение на строящия се участък, който започва от магистрала "Люлин" и завършва малко след р. Какач. Още на първия километър е предвидена естакада, под която минават съществуващите жп линии и бъдещият бул. "Стефансон". Продължението на Западната дъга ще пресича бул. "Ломско шосе", пътя за с. Мрамор и ще се свърже с бъдещата Северна тангента. Дължината на участъка е 5.52 км, а максималната скорост на движение ще е 80 км/ч. Западната дъга ще свързва магистрала "Люлин" със Северната тангента.

 

Кандидатите

Обединение "Европейски пътища" с участници "Джи Пи груп" ООД, "Автомагистрали  - Черно море" АД и "Пътстройинженеринг" АД: 84.99 млн. лв.; 50 точки

Обединение "Волуяк 2014" с участници "ПСТ груп" ЕАД и "Понсстройинженеринг" ЕАД: 88.31 млн. лв.; 50 точки

Обединение "Витоша 2014" с участници "Инжстройинженеринг" ЕООД и "Автомагистрали Хемус" АД:  92.35 млн. лв.; 50 точки

Обединение на "Джи Пи груп", "Автомагистрали  - Черно море" и "Пътстройинженеринг" предложи най-ниската цена - 85 млн. лв. без ДДС, за дострояването на Западната дъга - отсечката от р. Какач до връзката с бъдещата Северна тангента след с. Мрамор. В надпреварата за поръчката с прогнозна стойност близо 100 млн. лева участваха десет обединения - предимно местни фирми, но до отваряне на цените достигнаха само три участника.

Те са получили по равен брой точки по показател "Техническо предложение" - 50, затова основният критерий за избор на изпълнител остава цената. Най-евтиното предложение е на обединение "Европейски пътища" с водещ партньор "Джи Пи груп". В съдружие с други фирми компанията на Владимир Житенски и Георги Василев (която е в орбитата на Валентин Златев) даде и най-ниска цена за строежа на част от новия трети метродиаметър, който ще свързва "Овча купел" с кв. "Левски".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov

    А от АМ Люлин до Бояна какво се случва? Никой нищо не казва. Ами питайте де господа редактори, питайте де. И после вземете, че информирайте нас данъкоплатците ;)

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    noidea avatar :-|
    noidea

    85 млн без ддс или над 100 млн с Ддс за 5 километра не е ли малко множко ? И кога наистина ще направят бояна-люлин и бизнес парк-тракия ?

  • 3
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#1] от "ivailoa":

    Още по времето на Борисов-кмет почнаха процедури за идеен проект и проучване. Миналата година се говореше за бюджет за отчуждения и за търг за проектиране. Така че предполагам че догодина ще има търгове изпълнение.

  • 4
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#1] от "ivailoa":

    Ето какво казва гугъл:
    АПИ планира да започне строителството и разширението на Софийския околовръстен път от "Бояна" и пътен възел "Люлин" след 2015 г. , тъй като през 2015 г. повече държавно гарантирани заеми не могат да бъдат сключвани, най-вероятно строежът ще остане за 2016 г. Предложението на регионалното министерство това да стане още през 2015 г. със заем бе отхвърлено от кабинета по време на заседание в края на ноември.

  • 5
    m17 avatar :-?
    m17

    До коментар [#2] от "kras4o":

    А няколкото пътни възела ( ако се ориентирам добре по проекта са 3 големи и доста малки в този участък ) дали пък не струват доста парички ?

  • 6
    noidea avatar :-|
    noidea

    До коментар [#5] от "m17":

    Не знам колега, просто питам. Стори ми се доста, гледах тия дни, че в Испания за 159м евро или към 311милиона левчета хората са направили станция за обезсоляване на морска вода с капаците 200 хиляди кубика на ден. Или вода за 2млн души.
    Със същите пари наще правят 16.7 км път в равното с 6-7 детелини.
    При положение, че наще бандити са също толкова крадливи като испанските.

  • 7
    reckless avatar :-P
    Consumer

    А Калотина - София кога ще я почвате, че сърбите полека лека привършват техния участък до границата? Реално за бързото излизане с кола в чужбина три са важните магистрали, добавяйки Струма и Марица!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK