Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 юли 2015, 17:25, 3323 прочитания

КЗК отмени избора на една от фирмите превозвачи на държавните мини

Комисията е открила множество нарушения при провеждането на поръчката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Едно от нарушенията е, че назначената оценителна комисия не съответства на законовите изисквания.
Опитът на държавната "Мини Марица-изток" за пореден път да избере определени фирми за превоз на работниците на дружеството, осигурявайки им по този начин приходи за милиони, този път няма да успее. Или поне отчасти. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени избора на изпълнител по една от четирите обособени позиции - на стойност 2.7 млн. лв., от поръчката за автотранспортни услуги на работниците и служителите и за културни, спортни и социални мероприятия. Причината са множество нарушения при провеждане на процедурата. От минното дружество все още обмислят дали ще обжалват решението на КЗК, коментира председателят на съвета на директорите Диан Червенкондев.
Причина за производството е жалба на един от отстранените кандидати – пловдивската "Детелина дрита", подадена в началото на май. Решението на антимонополната комисия обаче този път не се забави както обикновено и то бе взето в рамките на месец и половина. Така на "Мини Марица-изток" ще се наложи да продължи процедурата "от последното законосъобразно действие", гласи решението.

Нарушенията


Едно от нарушенията, извършени от държавното дружество, е, че назначената оценителна комисия не съответства на законовите изисквания за опит и квалификация спрямо предмета на поръчката. Освен това в хода на процедурата един от членовете на комисията е бил отстранен, а неговото място е заето извън посочените възможни резерви, което също е против правилата на Закона за обществените поръчки.
Извън състава на комисията държавнотo дружество допуска и други нарушения в опит да отстрани "Детелина дрита". В хода на поръчката вторият допуснат кандидат ДЗЗД "Марица Транс 2014", гр. Гълъбово, е подал сигнал срещу своя конкурент. В  "Марица Транс 2014"  влизат "Карат-Стоянови" ООД, която се свързва с кмета на Гълъбово Николай Тонев и "Експрес" ООД . Вследствие на сигнала съветът на директорите на "Мини Марица-изток" възлага на оценителната комисия да провери дали автобусите, с които "Детелина дрита" кандидаства за поръчката, съответстват на тези, записани към лиценза й за превозвач. 
В обществената поръчка обаче подобно изискване няма, тъй като кандидатите могат да участват и с автобуси под наем и на лизинг, които няма как да са в списъка със собствени автобуси на съответната фирма. Подобна проверка е незаконосъобразна, още повече че е приложена само към една от фирмите, които участват в процедурата. "Въведеното от възложителя в хода на процедурата изискване за съответствие към един от кандидатите представлява недопустимо изменение на документацията в частта технически изисквания и нарушава принципа за равнопоставеност", пише в решението на КЗК. В него се допълва също, че възложителят е превишил правомощията си, изисквайки проверка на условие, което не е залегнало в документацията.

В потвърждение

Решението на КЗК потвърждава, че "Мини Марица-изток" насочва поръчката така, че да бъдат избрани определени фирми, за което "Капитал Daily" вече писа. Фирмата "Карат Стоянови", по чийто сигнал държавното дружество опитва да отстрани конкурента за обособената позиция, е една от фирмите, които са извършвали превоза на служителите в периода 2006 - 2012 г. Това е и една от фирмите, с която минното дружество прекрати работа след доклад на Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ), който установи множество нарушения при възлагането на поръчката. 
АДФИ установи нарушения и при други компании превозвачи на мините. Те обаче сега печелят безпроблемно другите обособени позиции на поръчката, защото за тях няма реална конкуренция. Едната от тях е ЕТ "Илия Илиев – Сведи" - гр. Раднево. През 2011 г. нейният собственик Илия Илиев беше обявен за общонационално издирване и арестуван в акция "Превозвачите" за сключване на неизгодни договори с фирми подизпълнители. 
Другата фирма е ЕТ "Цитадела – ММ – Милан Миланов", чийто собственик е обект на същото разследване. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Работодателите ще получат 100% от осигуровките като компенсация по схемата 60/40 Работодателите ще получат 100% от осигуровките като компенсация по схемата 60/40

Парламентът окончателно прие промените в Закона за извънредното положение, предстои правителството да измени и своето постановление за помощта към фирмите

6 апр 2020, 1815 прочитания

Вечерни новини: Мерките за бизнеса може да се разширят, европейските борси започнаха седмицата с повишения Вечерни новини: Мерките за бизнеса може да се разширят, европейските борси започнаха седмицата с повишения

И още: В Западна Европа обмислят планове за отмяна на ограниченията; Започва масово тестване в спешната помощ у нас, след като седем медици там вече са болни; Британският премиер Борис Джонсън е настанен в болница

6 апр 2020, 1276 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
"Техем" с обвинение за злоупотреба с господстващо положение

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10