Силна конкуренция в търга за доставка на 110 автобуса за София

Чешката "Ивеко" предлага най-добри технически параметри, но и една от най-високите цени

В почти същия състав бяха участниците в търга за доставка на 126 автобуси на метан, който спечели германската MAN Truck&Bus
В почти същия състав бяха участниците в търга за доставка на 126 автобуси на метан, който спечели германската MAN Truck&Bus
В почти същия състав бяха участниците в търга за доставка на 126 автобуси на метан, който спечели германската MAN Truck&Bus    ©  Мария Съботинова
В почти същия състав бяха участниците в търга за доставка на 126 автобуси на метан, който спечели германската MAN Truck&Bus    ©  Мария Съботинова

Изборът на доставчик за 110 дизелови автобуса за столичния градски транспорт ще е труден, стана ясно след отваряне на ценовите предложения на участниците. В търга с прогнозна стойност 43 млн. лева оферти подадоха 10 производителя от Китай, Турция, Чехия, Полша и Германия, но до отваряне на цените стигнаха шест от тях (виж таблицата).

 Цената има 60% тежест при избора на доставчик, а останалите 40% се формират от сбора на точките за показатели като енергийни и емисионни разходи, гаранционен срок, разход на гориво, мощност и др.  Офертите

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    manoll avatar :-|
    manoll
    • - 3
    • + 43

    Струва ми се съвсем логично най-добрия продукт да е най-скъп...

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 46

    Значи за 35 милиона се подменят 110 автобуса. 1,4 милиарда е бюджетът на Столична община. Автобусите трябваше да се сменят най-първи, още преди 6-7 години. Вече да са се изплатили само от спестената нафта и от това, че 3 нови заменят 5 стари тътрузници

    Нередност?
  • 3
    historama avatar :-|
    historama
    • - 15
    • + 37

    Във Варна видяхме чудесните полски автобуси "Соларис", задвижвани с с метан, ниски, удобни за качване, климатизирани.
    Учудвам се, че разни китайски боклуци се явяват на конкурси с европейско субсидиране.

    Нередност?
  • 4
    fpyyh avatar :-|
    fpyyh
    • - 3
    • + 17

    До коментар [#3] от "historama":

    тук няма европейски пари, общината плаща през столичния градски транспорт

    Нередност?
  • 5
    kralchi avatar :-|
    kralchi
    • - 5
    • + 21

    Iveco не са чехи Капитал! Хахаха

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    zo avatar :-|
    zo
    • + 33

    До коментар [#5] от "kralchi":

    Е то е ясно, че е чешкото подразделение.

    Иначе защо не купят всички нови автобуси на метан/газ, а купуват и дизели?!


    Отделно, авторката не подозира за бройна форма и пише „126 автобуси“, вместо „126 автобуса“, а пък „По-средата“ си е крещяща неграмотност.

    Нередност?
  • 7
    sashkow avatar :-|
    sashkow
    • - 3
    • + 28

    ЗАЩО са обявили търг за дизелови автобуси, които дори и Евро 6, са силно замърсяващи?
    Закупените на газ Ман-ове с евро пари бяха добра крачка, май не обаче на общината.

    Нередност?
  • 8
    standim avatar :-|
    StanDim
    • + 18

    Сетих се за 80-та или 81-ва, когато Ботевградските "Чавдари" спечелиха конкурса в Атина за 200 автобуса. А сега там е окрадена нива...

    Нередност?
  • 9
    horilka avatar :-|
    Panda
    • + 9

    [quote#5:"kralchi"]Iveco не са чехи Капитал! Хахаха[/quote]
    Iveco e бившето Irisbus в което преди време се бяха обединили производствата на автобуси на Iveco и Renault, а като част от обединението бе и чешката Каrоsа. Вероятно точно в чешките фабрики се сглобяват автобусите които се предлагат.

    Нередност?
  • 10
    ace1436180788435488 avatar :-|
    Спас Атанасов
    • - 5
    • + 5

    Аз съм с диплома от ТУ , специалност Автомобилен транспорт. Най -доброто според мен е автобусите да са на метан. Знам ,че метан на дизел не е добре и не е много икономично. Добре е метан на бензинов двигател. По- добре е електробус , който се зарежда бързо на крайните спирки , но все още имат трудностти.

    Нередност?
Нов коментар